TDI 1Z - Spadek mocy wzrost głosności
: wt lis 10, 2009 10:42
Witam mam golfa III TDI 1.9 (1Z) z przebiegiem 300 tys km z czego sam przejechałem 50.
Zauważyłem że z czasem pali trochę więcej (w jeździe mieszanej już po 800-850 km wchodzę
na rezerwę kiedyś spokojnie przejeżdzałem 1000-1050 km), jest mniej dynamiczne (w całym zakr. obrotów), i zaczyna przydymiać jak gwałtowniej przyspieszę. Co mnie najbardziej irytuje to zrobiło się dosyć głośne. Kiedyś silnik pracował w miarę cicho przy prędkościach do ok 140 km teraz powyżej setki już słychać że go żyłuję (a to ok 2000 obr/min). Podobnie gdy próbuję szybciej się zebrać. Nie wiem co jest grane i jak zabrać się za jakąś diagnostykę.
Mam podejrzenia że może jakiś zawór się nie domyka jak należy bo trochę coś klekocze jak jest zimny. Nie wiem co jeszcze pompa, wtryski, turbo?
Ile kosztuje jakaś wstępna diagnostyka (pom ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie wtrysków, pompy)? Gdzie można sprawdzić powyższe rzeczy w Krakowie. Jaki jest koszt takiej diagnostyki?
Pozdrawiam,
Zauważyłem że z czasem pali trochę więcej (w jeździe mieszanej już po 800-850 km wchodzę
na rezerwę kiedyś spokojnie przejeżdzałem 1000-1050 km), jest mniej dynamiczne (w całym zakr. obrotów), i zaczyna przydymiać jak gwałtowniej przyspieszę. Co mnie najbardziej irytuje to zrobiło się dosyć głośne. Kiedyś silnik pracował w miarę cicho przy prędkościach do ok 140 km teraz powyżej setki już słychać że go żyłuję (a to ok 2000 obr/min). Podobnie gdy próbuję szybciej się zebrać. Nie wiem co jest grane i jak zabrać się za jakąś diagnostykę.
Mam podejrzenia że może jakiś zawór się nie domyka jak należy bo trochę coś klekocze jak jest zimny. Nie wiem co jeszcze pompa, wtryski, turbo?
Ile kosztuje jakaś wstępna diagnostyka (pom ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie wtrysków, pompy)? Gdzie można sprawdzić powyższe rzeczy w Krakowie. Jaki jest koszt takiej diagnostyki?
Pozdrawiam,