Kilka problemów....Golf iv 1,9 Tdi 110 km 2001r.
: pn lis 09, 2009 11:16
Mam kilka problemów z samochodem golf iv 1,9 tdi ( 110 koni) 2001r.
Problem z przyspieszeniem… jak się auto rozgrzeje to jakoś przyspiesza, ale tylko na obrotach od około 2 tys. Dostaje kopa do 3…pozniej jest problem… auto jakoś głośniej i ciężej pracuje na wyższych obrotach ( ogólnie po naciśniecie gazu ciężko się zbiera) .
Zaworek n75 ( był czyszczony około roku temu ), przy przekręceniu stacyjki cyka… co świadczy o tym, ze działa prawidłowo.
Zaworek N18 był czyszczony wczoraj… wraz z przepływka .. ( tylko przedmuchana ). Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ).
Tak samo popsuł się czujnik temperatury… ( pokazuje jakieś bzdury… np. -22, po chwili już -5. – od tego czasu uszkodzonego czujnika zauważyłem, ze po przekręceniu kluczyka lampka kontrolna grzania świec zapala się i od razu gaśnie … zawsze zapalała się i gasła po kilku sekundach, czasem jak jest zimno rano jest problem z odpaleniem.
Dzisiaj coś zauważyłem a mianowicie… odłączyłem od przepływki kabelek zasilający… i…. auto bardzo żwawo startuje… lekko nacisnę na gaz i idzie… z tym ze tylko jak naciskam delikatnie na gaz… jak już nacisnę mocniej na pedał gazu to kompletnie nie reaguje… wolno przyśpiesza… i auto idzie max 120km/h.
Czyli jak kabel odpięty to auto idzie dobrze w dolnych granicach obrotów silnika… ale później jest kaplica… a jak jest podłączony normalnie… auto się nie zbiera od razu … tylko przy większych obrotach…
Kolejna sprawa która zauważyłem… po odpaleniu silnika.. ( przeplywka podpięta normalnie ) na postoju… naciskam na gaz i obroty dość wolno reagują na gaz… kiedy poruszam delikatnie pompką EGR i ponownie naciskam na gaz … obroty wskakują o wiele szybciej…
Turbo pięknie pracuje… więc raczej jest ok.
Czkam na jakieś propozycje. Auto nie kopci.
pozdrowienia.
Problem z przyspieszeniem… jak się auto rozgrzeje to jakoś przyspiesza, ale tylko na obrotach od około 2 tys. Dostaje kopa do 3…pozniej jest problem… auto jakoś głośniej i ciężej pracuje na wyższych obrotach ( ogólnie po naciśniecie gazu ciężko się zbiera) .
Zaworek n75 ( był czyszczony około roku temu ), przy przekręceniu stacyjki cyka… co świadczy o tym, ze działa prawidłowo.
Zaworek N18 był czyszczony wczoraj… wraz z przepływka .. ( tylko przedmuchana ). Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ).
Tak samo popsuł się czujnik temperatury… ( pokazuje jakieś bzdury… np. -22, po chwili już -5. – od tego czasu uszkodzonego czujnika zauważyłem, ze po przekręceniu kluczyka lampka kontrolna grzania świec zapala się i od razu gaśnie … zawsze zapalała się i gasła po kilku sekundach, czasem jak jest zimno rano jest problem z odpaleniem.
Dzisiaj coś zauważyłem a mianowicie… odłączyłem od przepływki kabelek zasilający… i…. auto bardzo żwawo startuje… lekko nacisnę na gaz i idzie… z tym ze tylko jak naciskam delikatnie na gaz… jak już nacisnę mocniej na pedał gazu to kompletnie nie reaguje… wolno przyśpiesza… i auto idzie max 120km/h.
Czyli jak kabel odpięty to auto idzie dobrze w dolnych granicach obrotów silnika… ale później jest kaplica… a jak jest podłączony normalnie… auto się nie zbiera od razu … tylko przy większych obrotach…
Kolejna sprawa która zauważyłem… po odpaleniu silnika.. ( przeplywka podpięta normalnie ) na postoju… naciskam na gaz i obroty dość wolno reagują na gaz… kiedy poruszam delikatnie pompką EGR i ponownie naciskam na gaz … obroty wskakują o wiele szybciej…
Turbo pięknie pracuje… więc raczej jest ok.
Czkam na jakieś propozycje. Auto nie kopci.
pozdrowienia.