Strona 1 z 1

bora kopci talepie dawka paliwa świruje

: ndz lis 08, 2009 14:02
autor: peyo32
Witam
Mam problem z borą 1.9 tdi na zwykłej pompie jak zimny silnik kopci na biało przygazuję ostrzej na zimnym talepie silnikiem i jeszcze bardziej kopci na biało i po chwili talepanie ustępuje.
Silnik rozgrzany kopcenie i talepanie przy gazowaniu ustępuje.
Dawkę zmniejszyłem mu z 4mg na 7mg ale podczas tego talepania dawka świruje skacze gwałtownie w przedziale 12 do 4mg.
Silnik czy zimny czy ciepły na jałowym pracuje równo ale dawka paliwa zmienia sie płynnie
w przedziale od 6 do 8mg i na odwrót czy to normalne chyba nie?
Kiedyś wyczytałem że talepanie i kopcenie może być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem oleju i podwieszających się szklanek zaworowych zgodził bym sie z tym,ale kopcenie występuje też na jałowym bez gazowania jak i przy lekkiej przygazówce.
Teraz pytanie co robic z tym fantem.
Proszę nie zaśmiecać tematu odpowiedziami typu to para wodna itp.
Pozdrawiam.

: ndz lis 08, 2009 14:16
autor: edzio
powiem tak ustaw kąt wtrysku i nie gazuj na zimnym silniku i będzie dobrze i nie zmieniaj za dużo nie potrzebnie.

: ndz lis 08, 2009 15:00
autor: peyo32
powiem tak ustaw kąt wtrysku i nie gazuj na zimnym silniku i będzie dobrze i nie zmieniaj za dużo nie potrzebnie.
Nie będzie dobrze kąt jest dobry.
Zimny czy ciepły gazuje czy nie silnik nie ma prawa puszczać kłębów dymu i nim talepać.

: ndz lis 08, 2009 15:09
autor: gesiu 25
A jaki przebieg ma to autko? Odepnij wężyk od sterowania egr-em i zobacz. Może się zawór zawiesza jak mocno zawalony.

: ndz lis 08, 2009 15:24
autor: edzio
peyo32 pisze:Nie będzie dobrze kąt jest dobry.
a powiedz mi jaki masz? w nastawach.

: ndz lis 08, 2009 16:42
autor: _Daniel_
przychylam się do teorii z zadźganym egr, możliwe tez że jakaś świeca ci nie grzeje skoro po rozgrzaniu problem znika

: ndz lis 08, 2009 16:47
autor: edzio
Raziel pisze:przychylam się do teorii z zadźganym egr, możliwe tez że jakaś świeca ci nie grzeje skoro po rozgrzaniu problem znika
wiesz,że przy takich pogodach ten silnik nie potrzebuje świec,żeby odpalic od strzała.

: ndz lis 08, 2009 20:16
autor: jaro789
Dawkę zmniejszyłem mu z 4mg na 7mg

chyba zmiejszyłeś
tu jest odwrotnie 7mgr jest mniejsza od 4mgr
ustaw na 3 do 4 i będzie dobrze
a co do kłębów to ustaw kąt wtrysku i będzie dobrze

: ndz lis 08, 2009 21:04
autor: peyo32
jaro860929 pisze:Dawkę zmniejszyłem mu z 4mg na 7mg

chyba zmiejszyłeś
tu jest odwrotnie 7mgr jest mniejsza od 4mgr
ustaw na 3 do 4 i będzie dobrze
a co do kłębów to ustaw kąt wtrysku i będzie dobrze
Z całym szacunkiem co niektórzy mają problem z zrozumieniem tekstu i nie wnoszą nic sensownego do tematu.
jaro860929 co napisałem zmniejszyłem z 4 na 7 i że kąt jest dobry ok 50.
Temat jest bardziej poważniejszy porady typu zmień filtry sprawdź rozrząd można sobie odpuścić.
Zero błędów na vagu bloki pomiarowe jak najbardziej ok może właśnie poza EGR muszę się niemu bliżej przyjrzeć.
Wymagany procent dla tego silnika jest 40-75% u mnie jest ok 4%
Pozdro

: ndz lis 08, 2009 21:09
autor: damcio151
co się dzieje w 013 ?

: ndz lis 08, 2009 21:13
autor: edzio
zawziołeś się na ten egr ,a on nie ma tu nic do rzeczy,uwierz.

: ndz lis 08, 2009 23:38
autor: jaro789
egr nie ma nic do rzeczy
sprawdź lepiej korekcje wtrysku, obserwuj jak się rozgrzewa

: pt sty 22, 2010 17:26
autor: GUPETTO
Jak sie temat rozwiazał??
Mam cos podonego, i tez bym sie czepił tego EGR :hmm: