bora kopci talepie dawka paliwa świruje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

bora kopci talepie dawka paliwa świruje

Post autor: peyo32 » ndz lis 08, 2009 14:02

Witam
Mam problem z borą 1.9 tdi na zwykłej pompie jak zimny silnik kopci na biało przygazuję ostrzej na zimnym talepie silnikiem i jeszcze bardziej kopci na biało i po chwili talepanie ustępuje.
Silnik rozgrzany kopcenie i talepanie przy gazowaniu ustępuje.
Dawkę zmniejszyłem mu z 4mg na 7mg ale podczas tego talepania dawka świruje skacze gwałtownie w przedziale 12 do 4mg.
Silnik czy zimny czy ciepły na jałowym pracuje równo ale dawka paliwa zmienia sie płynnie
w przedziale od 6 do 8mg i na odwrót czy to normalne chyba nie?
Kiedyś wyczytałem że talepanie i kopcenie może być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem oleju i podwieszających się szklanek zaworowych zgodził bym sie z tym,ale kopcenie występuje też na jałowym bez gazowania jak i przy lekkiej przygazówce.
Teraz pytanie co robic z tym fantem.
Proszę nie zaśmiecać tematu odpowiedziami typu to para wodna itp.
Pozdrawiam.


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 14:16

powiem tak ustaw kąt wtrysku i nie gazuj na zimnym silniku i będzie dobrze i nie zmieniaj za dużo nie potrzebnie.



peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » ndz lis 08, 2009 15:00

powiem tak ustaw kąt wtrysku i nie gazuj na zimnym silniku i będzie dobrze i nie zmieniaj za dużo nie potrzebnie.
Nie będzie dobrze kąt jest dobry.
Zimny czy ciepły gazuje czy nie silnik nie ma prawa puszczać kłębów dymu i nim talepać.
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 15:01 przez peyo32, łącznie zmieniany 1 raz.


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
gesiu 25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:44
Lokalizacja: Cisek/Kędzierzyn-Kozle

Post autor: gesiu 25 » ndz lis 08, 2009 15:09

A jaki przebieg ma to autko? Odepnij wężyk od sterowania egr-em i zobacz. Może się zawór zawiesza jak mocno zawalony.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 15:24

peyo32 pisze:Nie będzie dobrze kąt jest dobry.
a powiedz mi jaki masz? w nastawach.



Awatar użytkownika
_Daniel_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob sty 03, 2009 14:28
Lokalizacja: Chatka Wielkiego Władka
Kontakt:

Post autor: _Daniel_ » ndz lis 08, 2009 16:42

przychylam się do teorii z zadźganym egr, możliwe tez że jakaś świeca ci nie grzeje skoro po rozgrzaniu problem znika



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 16:47

Raziel pisze:przychylam się do teorii z zadźganym egr, możliwe tez że jakaś świeca ci nie grzeje skoro po rozgrzaniu problem znika
wiesz,że przy takich pogodach ten silnik nie potrzebuje świec,żeby odpalic od strzała.



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » ndz lis 08, 2009 20:16

Dawkę zmniejszyłem mu z 4mg na 7mg

chyba zmiejszyłeś
tu jest odwrotnie 7mgr jest mniejsza od 4mgr
ustaw na 3 do 4 i będzie dobrze
a co do kłębów to ustaw kąt wtrysku i będzie dobrze



peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

Post autor: peyo32 » ndz lis 08, 2009 21:04

jaro860929 pisze:Dawkę zmniejszyłem mu z 4mg na 7mg

chyba zmiejszyłeś
tu jest odwrotnie 7mgr jest mniejsza od 4mgr
ustaw na 3 do 4 i będzie dobrze
a co do kłębów to ustaw kąt wtrysku i będzie dobrze
Z całym szacunkiem co niektórzy mają problem z zrozumieniem tekstu i nie wnoszą nic sensownego do tematu.
jaro860929 co napisałem zmniejszyłem z 4 na 7 i że kąt jest dobry ok 50.
Temat jest bardziej poważniejszy porady typu zmień filtry sprawdź rozrząd można sobie odpuścić.
Zero błędów na vagu bloki pomiarowe jak najbardziej ok może właśnie poza EGR muszę się niemu bliżej przyjrzeć.
Wymagany procent dla tego silnika jest 40-75% u mnie jest ok 4%
Pozdro


Chcesz podłączyć się pod vag,zregenerować nastawnik pisz gg lub PW

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lis 08, 2009 21:09

co się dzieje w 013 ?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 08, 2009 21:13

zawziołeś się na ten egr ,a on nie ma tu nic do rzeczy,uwierz.



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » ndz lis 08, 2009 23:38

egr nie ma nic do rzeczy
sprawdź lepiej korekcje wtrysku, obserwuj jak się rozgrzewa



Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

Post autor: GUPETTO » pt sty 22, 2010 17:26

Jak sie temat rozwiazał??
Mam cos podonego, i tez bym sie czepił tego EGR :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości