Strona 1 z 2

Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

: ndz lis 08, 2009 12:56
autor: markim321
Witam. Ostatnio z ciekawości zajrzałem pod osłonę paska rozrządu aby sprawdzić w jakim jest stanie po 40tys km. Niestety jego widok mnie trochę zmartwił. W osłonie było trochę kłaków ze zmielonego paska i jego jedna krawędź, ta od strony osłony jest przetarta i postrzępiona. Na osłonie zobaczyłem ślad, gdzie pasek prawdopodobnie ocierał. Lecz nie jest on duży i nie jestem pewien czy to osłona mogła spowodować takie wytarcie.
Panowie dodaje 2 fotki tego co zobaczyłem, nie są one w najlepszej jakości ale coś tam widać... Co o tym myślicie? Wymieniać już stanowczo, czy może jeszcze trochę pojeździ?
Dalsza część paska wygląda ok, nie jest popękana.

Obrazek Obrazek

: ndz lis 08, 2009 13:14
autor: SiNi
Ja bym wymienił i postarał się nieco osłonę odgiąć by kolejnego paska nie załatwić.

Ten pasek nie dość, że ma 40k km przebiegu to jeszcze został lekko uszkodzony. Nie ryzykuj. Pasek kosztuje dużo mniej niż robota silnika.

: wt lis 10, 2009 23:43
autor: markim321
Witam. Pasek wymieniłem dzisiaj. Stary pasek ścięło mi o 5mm. Na osłonie są widoczne ślady tarcia. Nie wiem dokładnie co było przyczyna ale wydaje mi się że to mogła być wina napinacza, słyszałem też że takie ściąganie paska może powodować luz na kole pompy wtryskowej. Jak narazie pasek pracuje we właściwej pozycji ale to za krótko żeby coś stwierdzić.

: śr lis 11, 2009 04:35
autor: grandi
Prędzej bym powiedział giganie koła zebatego , zebatka może być trzaśnięta

: śr lis 11, 2009 08:10
autor: Michał_1977
Ja powiem tak-przerabiałem to :bajer: .
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy jest luz na wałku pompy wtryskowej.Jeżeli niema,to trzeba zdjąć dolną osłonę paska i sprawdzić luz na wałku pośrednim.w moim silniku,to właśnie ten luz robił "bubu" paskowi.Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
Chyba zrozumiale to opisałem :P ...

[ Dodano: 11 Lis 2009 07:14 ]
markim321 pisze:narazie pasek pracuje we właściwej pozycji
Tak,góra będzie pracować niemalże idealnie,ale spójrz jeszcze na koło wałka pośredniego,czy krawędź paska nie wysuwa się za krawędź koła :bajer:

: śr lis 11, 2009 12:09
autor: Ceglarz
markim321, Sprawdź czy koło na wale nie "gibie" się.

: śr lis 11, 2009 15:25
autor: markim321
Dzięki za rady. Czyli całkowicie mogę wykluczyć usterkę napinacza? Pytam dlatego że przy poprzedniej wymianie pasek był nie naruszony. Możliwe że w przeciągu 40 tkm pojawił się aż taki luz na którymś z kół powodujący ściąganie paska? Co do osłon to widoczne ślady tarcia były zarówno na dolnej jak i na górnej osłonie.

: śr lis 11, 2009 15:30
autor: Ceglarz
Kiedyś miałem przypadek, że pasek był wadliwy i także był spychany na bok, ale u sibeie przyjrzyj się czy dolne koło niema bicia.

: śr lis 11, 2009 16:02
autor: Bula88
ojciec miał kiedyś tak 1zecie i okazało się, że szpilka od rolki prowadzącej była krzywa :blush:

: pt sty 08, 2010 12:49
autor: markim321
Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Jak wcześniej pisałem wymieniłem ten pasek, ale po ok 2 miesiącach pracy okazuje się że zewnętrzna krawędź paska jest nadal ścinana. Zaobserwowałem że pasek prawdopodobnie strzępi się o zewnętrzną krawędź napinacza. Wygląda to tak jakby pasek nie był naprowadzany idealnie na ten napinacz, tylko za bardzo przywierał do krawędzi zewnętrznej napinacza (jest tam takie małe koło pasowe z takimi jakby kołnierzami po bokach) Przy wymianie były sprawdzane luzy na kołach zębatych wałka rozrządu, pompy, oraz koła pasowego, ale nic nie stwierdzono. Dodam że narazie postrzępienie nie jest widoczne, zaobserwowałem tylko czarny osad na obudowie w miejscu gdzie właśnie pracuje ten napinacz i na tej krawędzi paska widoczny jest paseczek włókna szklanego, z powodu wytarcia, na drugiej jego krawędzi jest guma i nie widać tzw. "zbrojenia paska".
Nie wiem co mam z tym zrobić, wykluczam już usterkę napinacza gdyż teraz na następnym efekt jest podobny. Co doradzacie Panowie?

: pt sty 08, 2010 17:23
autor: munior
A to sprawdzałeś
Michaś_1977 pisze:luz na wałku pośrednim
bo z tego
markim321 pisze:Przy wymianie były sprawdzane luzy na kołach zębatych wałka rozrządu, pompy, oraz koła pasowego, ale nic nie stwierdzono
wynika że nie

: pt sty 08, 2010 18:57
autor: woojas25
ja bym obstawił na za mocno przycisnieta obodowe p[aska rozrzadu

: pt sty 08, 2010 21:31
autor: Michał_1977
markim321, w poprzednim poscie,wyłożyłem Ci kawę na ławę i dodałem,że przerabiałem ten problem...
Tymczasem wychodzi na to,że wszystko sprawdziłeś oprócz tego co powinieneś...
woojas25 pisze:ja bym obstawił na za mocno przycisnieta obodowe p[aska rozrzadu
woojas25, a nie sądzisz,że byłoby to widać na obudowie?

: pt sty 08, 2010 21:57
autor: markim321
Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
No dobrze, dzięki za sugestie, ale u mnie zauważyłem że pasek strzępi się o krawędź napinacza, położenie paska na kole zębatym wałka rozrządu jest prawidłowe, wszystko chyba wskazuje na to że koło zębate wału korbowego ściąga pasek w kierunku osłony. być może puszcza tam ten nieszczęsny klin. Być może że też jak wspomniałeś kolego może też być winny wałek pośredni. Czy wymiana koła zębatego wraz z kołem pasowym i wałkiem pośrednim to duży wydatek? Oraz co się z tym wiąże?