Strona 1 z 4

Falowanie obrotów i nie tylko 1,9 tdi alh

: ndz lis 08, 2009 11:43
autor: Nabuch
Witajcie , niedawno kupiłem nowy samochodzik - nie golfik no ale bliźniak -octavia Niestety mam z nią troszkę kłopotów . Na biegu jałowym obroty falują 900 -100 obrotów zaraz po odpaleniu jak silnik jest zimny. Po kilkukrotnym przegazowaniu uspokaja sie. Podobne objawy pokazują się w okoliach 1800 -2000 obrotów podczas jazdy. Czujniki sprawdzałem i wartości wygladają na poprawne . Odłączyłem przepływomierz i obroty sie uspokoiły ale podobne zachowanie uzyskałem odłączając EGR . Jeździłem trochę z zaślepionym wężykiem od EGR-u ale pomimo przyrostu mocy w dolnych częśiach obrotów góra wydaje mi się jakoś mało dynamiczna .
Z tego co widzę turbo mi też przeładowywuje i czeka na mechanika- chyba że to rurki...ale dzwignia chodzi dosyć ciężko w każdym razie nie mogę jej za bardzo nagiąć palcem nie mówiąc już o zaciągnięciu powietrza ustami. U was też tak to chodzi Do tego w grupie 000 mam za niskie ciśnienie pozycja 5 z tego o zauważyłem - czyżby jakaś nieszczelność w układzie? Poza tym wartości z przepływki nie za bardzo zgadzają się z mapą i w związku z tym czy jest jakaś opcja że coś innego zakłóca wskazania z przepływomierza czy jest on już do wymiany ?

Wrzucam logi dynamiczne które zrobiłem


000 -003-010
000-003-010 b
003-008-010
003-010-011

Gdyby ktoś miał jakieś sugestie...z chęcią wysłucham . Pozdrawiam serdecznie

: ndz lis 08, 2009 12:06
autor: jaro789
kolego masz tryb awaryjny
czyszczenie turba Cie czeka bo tego już raczej nie da sie rozruszać

a i zrób normalnie te logi a nie takie pourywane, niedokładne

: ndz lis 08, 2009 21:37
autor: Nabuch
Wiem wiem logi są jakie są ...praktyka czyni mistrza a różnie bywa jak logi robi się samemu..Mam jeszcze jakieś inne logi może będą lepsze ...a co przydałoby się najbrdziej ? Może jeszcze jakieś inne konkretne grupy

: ndz lis 08, 2009 21:43
autor: jaro789
no to je dawaj
tylko żeby nie były z przed roku

: ndz lis 08, 2009 21:51
autor: Nabuch
Reszta logów

000-003-010a

000-003-010

003-008-010

Więcej nie mam ale w razie potrzeby mogę wziąć wozik na jazdę jeżeli coś byłoby potrzebne. Teraz jak patrze jak pologowałem to rzeczywiście kielnia . No ale może ktoś coś podpowie .

Aha zauważyłem że problem falowania w okolicach 1800 -2000 powtarza się i na gorącym silniku praktycznie 3,4,5 bieg
tylko żeby nie były z przed roku
samochód mam tylko miesiąc więc aktualne ;)

: ndz lis 08, 2009 23:45
autor: jaro789
dalej to samo, tryb awaryjny
kolego nie obrażaj się ale wrzuć jakieś konkretne logi
00BS 04 i 04BS 03BS 11BS 13 001 007 to statycznie
000 003 004 008 011 to dynamicznie
i będziesz wszystko wiedział

: pn lis 09, 2009 00:03
autor: Nabuch
kolego nie obrażaj się
spoko nie jestem z tych co się obrażają :) a już szczególnie na kogoś kto stara się mi pomóc

Logi zrobię jutro po pracy bo już samochód mi wystygł...
Rozumie że wsio na rozgrzanym silniku ?
A tak pobocznie czy z logów wynika że samochód już jest w trybie awaryjnym czy łapie go w trakcie ? Starałem się po każdym logu wyłączyć na chwilę silnik -ale z tego co pamiętam to nie za każdym razem to zrobiłem a nie wiem który log był który .Dzieki Jaro za zainteresowanie.

: pn lis 09, 2009 12:42
autor: jaro789
zrób grupe 07 i zamiast w engine to w instruments w 3 grupie też jest temperatura z innego czujnika
to zrób na zimno a reszta na rozgrzanym

komputer w trakcie jazdy widzi za duże ciśnienie i żeby nie rozwalić turbo wchodzi w tryb awaryjny
przez włączenie wyłączeni komp zapomina o błędzie i jedzie normalnie do kolejnego
a błąd zapisuje sie w kompie i tak

przed wyłączeniem silnika poczekaj chwile aż sie turbo uspokoi, nie gaś szybko bo sie szybko skończy

zrobisz wszystkie logi to będziesz miał prawie pełną diagnostyke

: pn lis 09, 2009 19:30
autor: Nabuch
Dzisiaj trochę zlogowałem statycznych i bs-ów

BS-y
000
003
004
011

statyczne
001
004
007
na ciepło- na zimno zrobię ale ten drugi czujnik mam chyba uwalony jeżeli jest to 1 pozycja to miał pokazywał ze 30 stopni -już go zamówiłem żeby chociaż było na porównanie
013

Jutro postaram się zlogować dynamicznie. Logować po kilka grup czy po jednej żeby nie zmniejszać rozdzielczości ?Jeżeli po kilka to w jakiej konfiguracji?A tak pobocznie czy z dotychczasowych logów widać poprawność pracy przepływomierza powietrza bo porównując mapę do odczytywanych jest uszkodzona ale nie wiem czy to poprawna interpretacja ?

: pn lis 09, 2009 19:36
autor: damcio151
kierownice stoją , dawka paliwa strasznie duża ...
kąt wtrysku można skorygować

: pn lis 09, 2009 20:48
autor: Nabuch
damcio151 pisze:kierownice stoją , dawka paliwa strasznie duża ...
kąt wtrysku można skorygować
Damcio a po czym widać że duża ? Tak teraz patrze w 000 bs i i jest poniżej normy na skok ? Czy jeszcze gdzieś indziej widać ?

: pn lis 09, 2009 20:58
autor: damcio151
statyczne 001, pole 2 ,masz niecałe 2mg , powinno być 3-4

: pn lis 09, 2009 21:12
autor: Nabuch
damcio151 pisze:statyczne 001, pole 2 ,masz niecałe 2mg , powinno być 3-4
czyli za mało czy ja czegoś nie kumam ? Damcio a co myślisz o przepływomierzu ? Czy możliwe są takie wskazania czy jest uszkodzony

: pn lis 09, 2009 21:13
autor: jaro789
kiery stoją, tylko czyścić
zmniejsz dawkę bo długo nie pojeździsz
mi po 2 dniach postoju pokazywał że mam 30stopni, wiec tylko wymiana

Za to korekcja bardzo ładna, doprowadzisz te mankamenty do ładu i będziesz śmigał

żeby zmiejszyć dawke
wchodzisz w login wpisujesz 12233
wciskasz adaptacje i w polu nr 1 lub 2 masz dawke paliwa
strzałkami klikasz, mnustwo kliknieć i ustawiasz na 3,5 albo gdzieś tyle
wciskasz save i wychodzisz
sprawdzasz w engine gr 1 ile wynosi i jest git

jest za Dużo!!
wartości bliższe zeru są największe a dalsze mniejsze
na odwrót

[ Dodano: 09 Lis 2009 20:16 ]
przepływką zajmiesz sie jak zrobisz porządek z turbiną
ale nie wygląda najgorzej