Strona 1 z 1
pytanie o pasek rozrządu
: czw lis 05, 2009 22:03
autor: tomasz28
czy pasek gates powergrip jest wzmacniany czy nie??
: czw lis 05, 2009 23:59
autor: Michał_1977
tomasz28 pisze:czy pasek gates powergrip jest wzmacniany czy nie??
Hmm,co masz na myśli pisząc wzmacniany?
Wydaje mi się,że paski rozrządu wszystkie muszą być mocne i nie ma tu jakiegoś specjalnego zakresu wytrzymałościowego,który by dzielił paski na słabsze i mocniejsze.
Rozróżniać można paski bardziej lub mniej renomowanych firm.
Ja osobiście już Gates-a nie założę-trzeszczy jak choroba,a to wkurza ucho...
Re: pytanie o pasek rozrządu
: pt lis 06, 2009 00:01
autor: PinkFloyd
tomasz28 pisze:czy pasek gates powergrip jest wzmacniany czy nie??
jak ma dopisek XS to wzmacniany
: pt lis 06, 2009 00:01
autor: $iwy
Jeśli do mk4 to są 2 rodzaje... jeden jest zwykły a drugi wzmacniany.Pozdro
: pt lis 06, 2009 00:01
autor: tomasz28
tzn że wytrzymują większe przebiegi, bo continental ma chyba takie dlatego pytam
: pt lis 06, 2009 00:04
autor: PinkFloyd
tomasz28 pisze:tzn że wytrzymują większe przebiegi, bo continental ma chyba takie dlatego pytam
Tyle co fabryka wytrzymuje oryginalny pasek wraz znowymi kołami, rolkami i pompą. Wg mnie paski nie pekaja same z siebie- najczesciej przyczyna zatarte napinacze, niewymienione pompy wody lub wycieki oleju. Dlatego przy starym silniku przebiegi sie pwoinno skracać tym bardziej przy eksploatacji typowo miejskiej.
: pt lis 06, 2009 00:42
autor: Haki
PinkFloyd pisze:tomasz28 pisze:tzn że wytrzymują większe przebiegi, bo continental ma chyba takie dlatego pytam
Tyle co fabryka wytrzymuje oryginalny pasek wraz znowymi kołami, rolkami i pompą. Wg mnie paski nie pekaja same z siebie- najczesciej przyczyna zatarte napinacze, niewymienione pompy wody lub wycieki oleju. Dlatego przy starym silniku przebiegi sie pwoinno skracać tym bardziej przy eksploatacji typowo miejskiej.
Słuchaj co pisze kolega PinkFloyd bo gada prawdę i tylko prawdę,,,
Nie ma tak naprawdę mocniejszych pasków i nie myśl ,że wytrzyma on 100tys więcej.
Akurat na rozrządzie w TDI nie ma co oszczędzać... bo skutki są

: pt lis 06, 2009 08:25
autor: $iwy
Haki pisze:
Nie ma tak naprawdę mocniejszych pasków i nie myśl ,że wytrzyma on 100tys więcej.
Nikt nie napisał że 100tys więcej ale Gates robi te paski w 2 rodzajach-zwykły cieniutki i wzmacniany-gdzie gołym okiem widać że jest grubszy i sztywniejszy.
Pasek sam z siebie również potrafi się zerwać ale takie widziałem raczej w silnikach benzynowych...
: pt lis 06, 2009 11:44
autor: tomasz28
tak jest ten dopisek XS
: pt lis 06, 2009 18:05
autor: kosynier
koledzy pasek wzmacniany jest na przykład zalecany do silnika ALH NR.SILNIKA POWYZEJ 500 001 A OD NR 000001 DO 500 000 ZWYKŁY ,ale nie wiem dlaczego
: pt lis 06, 2009 19:19
autor: Haki
kosynier pisze:koledzy pasek wzmacniany jest na przykład zalecany do silnika ALH NR.SILNIKA POWYZEJ 500 001 A OD NR 000001 DO 500 000 ZWYKŁY ,ale nie wiem dlaczego
Myślę ,że Niemieccy Inżynierowie nie na darmo zrobili takie normy by do 500 001 były mocniejsze. Widocznie tak już musi być i kropka.
Może to ze względu na budowę silnika lub jego moc.. nie wiem więc się nie wypowiadam

: pt lis 06, 2009 21:21
autor: woojas25
ja bym zakładał wzmacniany , troche droższy ,a też pasuje , jeżelli ci chodzi o cene , to możesz też założyć dayco wzmacniany , kosztuje mniej niż zwykły gates
: pt lis 06, 2009 22:22
autor: erikt65
Temat był juz poruszany. Przypomnę że chodzi o to że od pewnego momentu były montowane pompy o wyższej wydajności i tym samym bardziej obciążające pasek.
Więcej można przeczytać tutaj
http://www.gates.com/europe/file_displa ... DI_SDI.pdf