Strona 1 z 1

[MK2]Czy silnik z mk3 bedzie pasowal do mk2

: czw lis 05, 2009 21:09
autor: barywhite
Oczywiscie mowa o silniku 1.9 TDI. Pytam ponieważ po mojej ingerencji w stary silnik (m.in. wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą itp) się przegrzał aż dymek poleciał spod maski. Objaw jaki miałem to po jakiś 70 km przygrzania troszkę autkiem z Koszalina do Słupska fura stanęła niczym wryta no i dymek poleciał z pod maski po czym przezornie potraktowałem go z gaśnicy. Mechanik pierwszy raz widział coś takiego na oczy, a pracuje jakieś 20 lat w tej branży mianowicie silnik po za pianą z gaśnicy oblany jakimś czarnym mazidłem jak by ktoś wylał na niego roztopiony plastik. Nie rozpisując się silnik mam do wymiany czy potrzeba dużej ingerencji w przeróbki aby wsadzić do mk2 silnik od mk3? Oczywiście mowa o pojemności 1.9 TDI. A rocznikowo fura jest 1990.

: czw lis 05, 2009 21:14
autor: misiur
Wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania są na forum, poszukaj troche bo wiele razy były przekładane silniki, z róznych furek. :)

: czw lis 05, 2009 21:22
autor: Toshiba
W wyszukiwarce wpisz mk2 zaznaczając z boku poddział "TDI" :)
Na pewno coś znajdziesz...

: czw lis 05, 2009 21:23
autor: barywhite
Chodzi mi o konkret. Czy moge zamówić jakiś silnik 1.9 TDI np na allegro dać go do w montowania mechanikowi bez obawy ze musi sie trzy razy wiecej napocic zeby go skutecznie włożyć?>

: czw lis 05, 2009 21:30
autor: Toshiba
Z tego co kiedyś doczytałem to trzeba zakupić sanki z mk3, kompletny silnik z wiązką (są problemy z podłączeniem czasami), łapy silnika, inną skrzynię, pedały... Nie ma podobno tak "hop".
Z resztą, zapytaj kolegi arwam, jest obcykany w tych sprawach.

: czw lis 05, 2009 21:32
autor: barywhite
dzięki tzn moge zapmineć chyba że ktoś zajmuję się tym na co dzień i wyceni mi taką przyjemność

: czw lis 05, 2009 23:01
autor: Michał_1977
barywhite, he,he,Tobie chodzi o 1,9TDI,czy o 1,9TD,bo to znacząca różnica,a biorąc pod uwagę,że w profilu podałeś iż masz silnik 1,6TDI (nie ma takich w VW),to po prostu cusik mi tu nie gra :kac:
Natomiast jeśli chodzi Ci o swap na 1,9TD,to możesz się pobawić,ale nie wiem czy warto,bo ja osobiście nie zamieniłbym swojego 1,6TD na 1,9TD.W życiu... :chytry:

: pt lis 06, 2009 01:02
autor: Toshiba
Michaś_1977 pisze:bo ja osobiście nie zamieniłbym swojego 1,6TD na 1,9TD.W życiu... :chytry:
Uzasadnij proszę swoją wypowiedź :)

: pt lis 06, 2009 01:27
autor: Michał_1977
NightRider pisze:Michaś_1977 napisał/a:
bo ja osobiście nie zamieniłbym swojego 1,6TD na 1,9TD.W życiu... :chytry:


Uzasadnij proszę swoją wypowiedź :)
Bo 1,6TD można wyżej kręcić i nie jest tak podatny na ścinanie klina wału korbowego...to tak z grubsza :wink:

: pt lis 06, 2009 01:39
autor: arwam
barywhite,

jeśli chcesz tylko sam silnik przełożyć to możesz śmiało zamawiać pod warónkiem że jest to TDI VP czyli na pompie wtryskowej a nie pompowtryskiwaczach.
silnik PD też można włożyć ale to już wymaga i wiedzy i trochę rzeźby.
najprościej to można przeszczepić albo TD albo TDI np 1Z i zaqłożyć mechaniczną pompę.
jak stwierdzisz że jest za krótka skrzynia to wtedy trzeba jeszcze sprzęgło i układ zmiany biegów z cięgien na linki zmienić oraz cały zestaw pedałów.
.
ale jak chcesz zrobić to jednoczęsnie najtaniej i najprościej to załóż taki sam jak miałeś przy czym pamiętaj że silniki dieslowskie to nie są ścigacze.
jak chcesz ścigacza to mam tanio na zbyciu silnik 1.8 GTI 16V o symbolu PL
bo diesla szkoda do takiego upalania.

[MK2]Czy silnik z mk3 bedzie pasowal do mk2

: pt lis 06, 2009 14:27
autor: barywhite
to jak nazwac silnik diesla ktory ma turbine oraz chlodnice oleju td czy tdi?

[ Dodano: 06 Lis 2009 13:30 ]
sorry chlodnice powietrza a nie oleju

: pt lis 06, 2009 14:50
autor: misiur
turbo diesel z intercoolerem (TDic) Bo TDI to inny silnik - ma wtrysk bezposredni w przeciwieństwie do 1.6 td, 1.9td... itd. TDI to skrót - Turbo Direct Injection, silnik z turbo i wtryskiem bezpośrednim :)