Strona 1 z 2

[MK4 TDI] Wielki problem

: śr lis 04, 2009 08:53
autor: speeder2222
Witam wszystkich. Panowie pomocy wczoraj cofalem autkiem pod kraweznik oczywiscie delikatnie bez gazu, nagle cos lupnelo myslalem ze kola zaboksowaly lekko wiec jedyneczka i bez gazu do przodu.Slysze ze silnik cos dziwnie pracuje wiec go zgasilem macha w gore patrze a tu szok lewa strona silnika patrzac od przodu auta zapadnieta, wiec go scholowalem na podworko i dalsze ogledziny.Tu doznalem szoku okazuje sie ze sruba zerwana rowno z blokiem silnika w miejscu gdzie sie przykreca lape poduszki do bloku silnika pomiedzy paskiem rozrzadu, patrze dalej tam gdzie sie przykreca druga lape poduszki do takiego ucha w bloku silnika jest zerwane to ucho no szok.C ja mam teraz z tym zrobic przeciez nie pospawam tego ucha po pewnie i tak odpadnie nie stac mnie na wymiane bloku prosze o pomoc. A dokladne dane Golf IV 99r kombi 1.9 tdi 90KM silnik oznaczenie ALH.

: śr lis 04, 2009 09:08
autor: darkjustice
Nie musisz wymieniać bloku.
Śruby należy rozwiercić i wykręcić z bloku. Trzeba zrobić nowe mocowanie w miejscu,gdzie było "ucho" (przyspawać solidny stalowy wspornik, tak aby nie przeszkadzał mechanizmowi turbiny).
Myślę,że łapa silnika jest cała?
Wymiana bloku oczywiście byłaby najlepsza,ale te koszty....
Musisz poszukać dobrego i zaufanego ślusarza i spawacza, co by nie spaprali roboty.
Dodatkowo pasowałoby wymienić pasek rozrządu, nie wiadomo czy nie ucierpiał po zdarzeniu oraz sprawdzić stan rolek.

: śr lis 04, 2009 09:26
autor: borat
speeder2222, lewa górna śruba od łapy obrywa się razem z kawałkiem bloku,w miejscu gdzie jest kanał spływowy oleju,masz dziurę w bloku. jest na to świetny patent
ale dojdzie jeszcze uszczelka pod głowice

: śr lis 04, 2009 09:49
autor: speeder2222
Wlasnie ide odkrecic poduszke oblukam jakie sa jeszcze straty i napisze niedlugo.A super pogoda na takie roboty pod chmurka -2 na dworku i zacinajacy polarny wiaterek bosko :grrr:

: śr lis 04, 2009 10:33
autor: Piasek
Uuuuuuuuuuu a ja myślałem że jedyna zmora silników ALH to aluminiowa misa pękająca przy byle okazji...
Współczuję...
Porób dokładne zdjęcia i zamieść - jak się widzi to można dokładniej ocenić co należy zrobić aby nie naciągać Cię na koszta....

: śr lis 04, 2009 12:34
autor: speeder2222
Zdjecia dam wieczorem ale co sie okazalo to kolezka sk....... jak zmienial mi rozrzad to wlasnie odkrecal ta poduszke a tu dzisiaj lukam i sie okazuje ze na dole trzecia sruba nie byla przykrecona ladnie co :grrr: teraz pytanko czy jak mi sie uda wykrecic ta zerwana srube co jest miedzy paskiem rozrzadu i dam tylko tam srube i ta na dole bez tej co jest to urwane ucho to wydoli to czy jest ryzyko ponownego zerwania srob.

: śr lis 04, 2009 15:45
autor: darkjustice
muszą być wszystkie trzy śruby, dwie to za mało-nie przeniosłyby obciążenia i po pewnym czasie zerwałoby(ścieło) je ponownie.

: czw lis 05, 2009 11:49
autor: speeder2222
Dzieki wszystkim za rady jutro ide go robic.Wyglada to tak ze to zerwane uszko bylo na wiekszym uchu i na tym wiekszym uchu jest centralnie droga dziurka dam tam plaskownik dlugosci ok 4cm i bedzie git do tego plaskownika zostanie przykrecona ta sroba powinno byc git, a takie pytanie czy ta zerwana srobe moge zastapic inna czy lepiej kupic orginalna w serwisie a i czy lepiej jeszcze dac dodatkowo podkladki sprezynujace.

: czw lis 05, 2009 13:30
autor: darkjustice
Dzieki wszystkim za rady jutro ide go robic.Wyglada to tak ze to zerwane uszko bylo na wiekszym uchu i na tym wiekszym uchu jest centralnie droga dziurka dam tam plaskownik dlugosci ok 4cm i bedzie git do tego plaskownika zostanie przykrecona ta sroba powinno byc git, a takie pytanie czy ta zerwana srobe moge zastapic inna czy lepiej kupic orginalna w serwisie a i czy lepiej jeszcze dac dodatkowo podkladki sprezynujace.
Prawidłowo :bigok:
Śruby kup oryginalne o identycznych parametrach wytrzymałościowych. Po śrubach "dej Pan,może być" nawet nie myśl. :bajer:

: pn lis 09, 2009 01:23
autor: gacol
Powiem wam ze to i tak się skończy wymiana silnika. Podobną sytuacje miałem w golfie kupiłem go nie dawno zrobiłem pare tyś km i silnik poprostu wypadł mi dołem okazało się że autko było leciutko puknięte z przodu i przy okazji wyłamało mocowanie z bloku podobnie jak kolegi też myślałem że coś się da się z tym zrobić i niestety musiałem wydać 1500zl na drugi silnik.

Re: [MK4 TDI] Wielki problem

: pn lis 09, 2009 01:34
autor: Lopez77
speeder2222 pisze:Witam wszystkich. Panowie pomocy wczoraj cofalem autkiem pod kraweznik oczywiscie delikatnie bez gazu, nagle cos lupnelo myslalem ze kola zaboksowaly lekko wiec jedyneczka i bez gazu do przodu.Slysze ze silnik cos dziwnie pracuje wiec go zgasilem macha w gore patrze a tu szok lewa strona silnika patrzac od przodu auta zapadnieta, wiec go scholowalem na podworko i dalsze ogledziny.Tu doznalem szoku okazuje sie ze sruba zerwana rowno z blokiem silnika w miejscu gdzie sie przykreca lape poduszki do bloku silnika pomiedzy paskiem rozrzadu, patrze dalej tam gdzie sie przykreca druga lape poduszki do takiego ucha w bloku silnika jest zerwane to ucho no szok.C ja mam teraz z tym zrobic przeciez nie pospawam tego ucha po pewnie i tak odpadnie nie stac mnie na wymiane bloku prosze o pomoc. A dokladne dane Golf IV 99r kombi 1.9 tdi 90KM silnik oznaczenie ALH.
Ja w AGR jeszcze za starych czasow mialem podobna sytuacje ze mi lewa strona opadla jadac z warszawy do lublina.Tez silnik zaczal dziwnie drzec,ale na szczescie brakowalo paru kilosow wiec dojechalem.Na szczescie blok nienaruszony w moim przypadku,tylko lapa puscila,tzn gwint sie zerwal,pewnie ktos kiedys zle dokrecil.Wiec jak mowisz ze blok to nie wiem co poradzic.Mi wtedy tylko srube nowa dali i bylo git.ale strachu sie najadlem

: pn lis 09, 2009 09:25
autor: borat
gacol, niekoniecznie wymiana bloku
speeder2222, załatw sobie miarkę oleju tą co wciśnięta jest w blok od takiego
silnika jak masz.rurka od miarki ma 14 mm średnicy,tyle ile ma kanał olejowy w bloku
10cm rurki spokojnie wystarczy(minie dziurę po urwanym uchu)na jednym końcu sklepujesz rurkę delikatnie młoteczkiem,żeby miała większą średnicę i wciskasz w blok.
potem z góry delikatnie pilniczkiem na równiutko i git,zakładasz głowice.
ja łapę przykręcałem śrubami od głowicy od jakiegoś auta,na dwie u dołu i ,koło turbiny masz odlew w bloku na śrubę i tam dajesz płaskownik na końcu zagięty pod kątem 90*
i przykręcasz do łapy,a w miejsce dziury gdzie widać rurkę nałóż kleju żeby się z czasem odma z tego nie zrobiła.

: pn lis 09, 2009 12:43
autor: gacol
U mnie wyglądało tak jak na foto i nic się z tym nie dało zrobić. Poza tym sprzedający próbował to zamaskować sylikonem chu... jeden Obrazek

: wt lis 10, 2009 00:25
autor: borat
pełen profesjonalizm