Strona 1 z 1

opinie na temat silnika 1.9tdi 105km

: pn lis 02, 2009 20:55
autor: dawidkacz
witam chce zakupic MK5 1.9TDI 105 i chcialem sie cos o tym silniku dowiedziec chodzi mi o awaryjnosc spalanie i na co zwrocic uwage przy kupnie. ogladalem jednego i zmartwila mnie jedna rzecz po odkreceniu korka wlewu oleju chlapie olejem jak niewiem co umnie
w MK3 1z tez chlapie ale nie az tak, zbiera sie niezle sprawdzalem elastycznosc od 80-120 i zbiera sie super. z gory dzieki za odpowiedzi.

: pn lis 02, 2009 21:02
autor: pszczolek
Silniki bezawaryjne..jedynie turbo potrafia sie wysrac po ok 150 tys
Mi po chipie pali średnio w Wawie w godz szczytu i na krótkich odcinkach ok 7,5litra
cykl mieszany 40% miasto 60% 6,2 litra

Motor bardzo podatny na tuning,spokojnie mozna 140/320 osiagnac ;)

Re: opinie na temat silnika 1.9tdi 105km

: pn lis 02, 2009 21:48
autor: Zimny Chirurg
dawidkacz pisze:witam chce zakupic MK5 1.9TDI 105 i chcialem sie cos o tym silniku dowiedziec chodzi mi o awaryjnosc spalanie i na co zwrocic uwage przy kupnie. ogladalem jednego i zmartwila mnie jedna rzecz po odkreceniu korka wlewu oleju chlapie olejem jak niewiem co umnie
w MK3 1z tez chlapie ale nie az tak, zbiera sie niezle sprawdzalem elastycznosc od 80-120 i zbiera sie super. z gory dzieki za odpowiedzi.
Chlapie bo to silnik na PD i dlatego bedzie chlapał i korka sie nie odkreca w silnikach na PDekach w czsie procy.

A więc najpierw proponuje poczytac niz rozbowiadać brednie ze silnik złom lub ze ma jakies wady jak to normalka w takich silnikach. Tak samo lubią sobie troszke dmuchac z korków oparami olejowymi jak nie smirdzi spalinami to tez jak najbardziej normalne. PD maja tak bo wtryski są smarowane olejem silnikowym i dlatego sie tak dzieje. Takich anowali nie ma prawa być w silnikach na pompach wtryskowych. Ale to inna bajka.

Pozdro

ZC

P.S. Wolał bym 130 km niz 101.

Re: opinie na temat silnika 1.9tdi 105km

: pn lis 02, 2009 22:00
autor: PinkFloyd
dawidkacz pisze:witam chce zakupic MK5 1.9TDI 105 i chcialem sie cos o tym silniku dowiedziec chodzi mi o awaryjnosc spalanie i na co zwrocic uwage przy kupnie. ogladalem jednego i zmartwila mnie jedna rzecz po odkreceniu korka wlewu oleju chlapie olejem jak niewiem co umnie
w MK3 1z tez chlapie ale nie az tak, zbiera sie niezle sprawdzalem elastycznosc od 80-120 i zbiera sie super. z gory dzieki za odpowiedzi.
Bardzo dobry silnik produkowany jako jedyny z rodziny 1,9 w VW do 2009ra teraz jeszcze w Seatach i Skodach . Sprawdzony motor, o niebo leprzy niż 2,0TDI, podatny na tuning a za razem trwały i znany przez mechaników. Dlatego wiele osób woli np. nowego Passata kupic w wersji 105KM zchipowac niz jeździć z ręka na sercu motorem 2,0TDI. Mój kolega naw Dynosofcie na seryjnych gratach osiąagnął 165Km przy cisnieniu zadanym 1,3 bara . Okazało sie ze seryjnie zamiast 105Km miał 122KM :grin:

: pn lis 02, 2009 22:15
autor: dawidkacz
zimny chirurg
nie obraz sie ale czy ja napisale ze ten silnik to zlom czy mnie to niezapokoili ze tak chlapie olej

: pn lis 02, 2009 22:16
autor: bob-menck
ja też bym wolał 130km ja mam 75km i mi starczy żeby dojechać do celu :chytry:

: śr lis 04, 2009 16:04
autor: dawidkacz
powie mi ktos coc wiecej czy to jest norma w tych silnikach najlepiej ktos z wlascicieli MK5 z tym motorem

: śr lis 04, 2009 18:21
autor: dodo14
dawidkacz pisze:powie mi ktos coc wiecej czy to jest norma w tych silnikach najlepiej ktos z wlascicieli MK5 z tym motorem
przecież ci napisał kolega ze to normalne i nie maż co się przejmować.

nie odkręcaj korka jak chodzi i to by było tyle.

pozdrawiam