Strona 1 z 2

czy to problem z nastawnikiem?

: ndz lis 01, 2009 20:34
autor: marsell
Witajcie, mam z moim autem taki oto problem: miga kontrolka świec żarowych a VAG pokazuje błąd "1268 Nastawnik dawki-N146". W czasie jazdy odczuwalne jest szarpanie poniżej 2000 obr. i ma ono miejsce zwłaszcza przy lekkim dodaniu lub odjęciu gazu, zdarza się czasem niezbyt równa praca silnika na wolnych obrotach. Zimny silnik odpala bez żadnych problemów, natomiast gdy jest rozgrzany to trzeba 3-4 sek. pokręcić rozrusznikiem. Silnik to AFN.
Jak mogę sprawdzić czy to jest rzeczywiście problem z nastawnikiem, czy też jest coś nie tak z pompą (to mi zasugerował jeden z forumowiczów). Czy znacie kogoś tu na Górnym Śląsku kto mógłby się tym zająć, a może ktoś z Was zna się na tym?:)

: ndz lis 01, 2009 20:36
autor: Mako
odepnij wtyczke od skrzyni i wtedy zobacz, na którym biegu masz wibracje ? na 3 i 4 ?

[ Dodano: 01 Lis 2009 19:38 ]
szukaj tam gdzie zaznaczone jest, to jest moja fotka zrobiona jakis czas temu http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9495298393

: ndz lis 01, 2009 20:43
autor: marsell
Na 1 i 2 szarpanie jest prawie niewyczuwalne. Jutro sprawdzę z tą wtyczką. Dzięki

: ndz lis 01, 2009 21:07
autor: Adamm
jesli nastawnik jest brudny to nie wywala bledu, blad wywala jesli przycina sie pierscien na walku w pompie

: ndz lis 01, 2009 21:11
autor: Mako
Adamm pisze:jesli nastawnik jest brudny to nie wywala bledu
u mnie wywala tylko nie pamiętam jaki błąd, raz mi się zdarzyło jak miałem vaga podłączonego w czasie jazdy, a tak to nie ma błędu, szkoda że mało ludzi czyści nastawniki, sam już drugi rok tak jeżdżę, tankuję lepsze paliwo v-power lub ultimate i aż tak nie denerwuje mnie te wibracje :P

: ndz lis 01, 2009 21:58
autor: marcin999
Ja mam troszkę inny problem jak podejzewam rowniez z nastawnikiem. Jak wrzuce na luz to silnik zaczyna sie trzasc nawet przy malych predkosciach np jak zmieniam z 1 na 2. Ostatnio bardzo sie to nasililo i caly czas piluje na biegach. Pomaga np jak wlacze klime to wtedy jest to zadziej. Zupełnie przestaje jak odłącze wtyczkę impulsatora. Hmm czy to jest brudny nastawnik czy moze cos innego. Dodam ze mam filtr paliwa do wymiany bo sa juz pechezyki powietrza.

: pn lis 02, 2009 12:34
autor: marsell
Sprawdziłem dzisiaj zachowanie auta z odpiętą wtyczką od skrzynii i wygląda to tak: kontrolka miga, szarpanie silnikiem występuje tylko do 1500 obr , jest wyczuwalne w zasadzie tylko na 2 biegu i jest inne - ma zdecydowanie mniejszą częstotliwość. Powyżej 1500 obr. nie występują te objawy, co poprzednio.

: pn lis 02, 2009 14:01
autor: marcin999
marsell, Jak odepniesz wtyczke to zawsze Ci szarpnie nie ma opcji, ale to jest całkiem inne szarpanie spowodowane tym ze jest impulsator odpiety ecu mysli ze auto stoi w miejscu.

: pn lis 02, 2009 14:19
autor: damcio151
marcin999 pisze:marsell, Jak odepniesz wtyczke to zawsze Ci szarpnie nie ma opcji, ale to jest całkiem inne szarpanie spowodowane tym ze jest impulsator odpiety ecu mysli ze auto stoi w miejscu.
mylisz się , to, że ECU nie widzi prędkości , nie znaczy, że ma szarpać , oślepianie ECU ma za zadanie wyeliminowanie problemu nastawnika - nie będę o tym pisał po raz kolejny
tak czy siak , samo oślepienie ECU nie powoduje szarpania , jedynie je eliminuje/uspokaja

: pn lis 02, 2009 15:15
autor: marcin999
Czyli jak mam to rozumieć? Jeżeli po odpięciu wtyczki szarpanie ustępuje, a zaczyna sie inne właśnie poniżej 2tys obr to znaczy ze mam zabrudzony nastawnik czy nie?

: pn lis 02, 2009 15:19
autor: Mako
marcin999 pisze:Jeżeli po odpięciu wtyczki szarpanie ustępuje
to do czyszczenia jest nastawnik.

: pn lis 02, 2009 15:21
autor: marcin999
Ale u mnie szarpie tylko na luzie. Raz mi tylko szarpnelo jak narazie na 5 biegu.

: pn lis 02, 2009 15:37
autor: Adamm
Linc, to jaki problem podjechac do mnie

: pn lis 02, 2009 22:01
autor: marcin999
Ja tak dopytuje o ten nastawnik bo chce miec pewność że to rzeczywiscie to. Nie usmiecha mi sie pol samochodu zmieniac zeby sie przekonac ze to jakas pierdulka nawalila.