Strona 1 z 2

Słabe ogrzewanie- zimny wąż od chłodnicy i nagrzewnicy

: ndz lis 01, 2009 12:05
autor: pawel21_5
Witam wszystkich. Koledzy mam problem gdyz ogrzewanie zaczelo mi slabiej grzac. Silnik grzeje sie normalnie, temp jest w normie wskazowka jest na srodku jak wczesniej tylko ze mam zimny wąż od chłodnicy u dołu i od nagrzewnicy powrót bo ten co idzie od bloku do nagrzewnicy jest gorący. Co to może być termostat czy przytkana nagrzewnica czy może coś innego ?

: ndz lis 01, 2009 12:14
autor: Michał_1977
pawel21_5 pisze:od nagrzewnicy powrót bo ten co idzie od bloku do nagrzewnicy jest gorący
Zawór "ciepło-zimno" otwiera się i zamyka bez problemu?
Albo zawór,albo właśnie nagrzewnica uszkodzona.

: ndz lis 01, 2009 12:17
autor: Alvaro_
pawel21_5, stawiam na to ze termostat się nie otwiera

: ndz lis 01, 2009 12:22
autor: pawel21_5
Zawór ciepło - zimno dobrze sie otwiera i zamyka. Z tego co wyczytalem jakby termostat byl walniety to by mi sie grzalo auto albo plyn wywalalo albo by mial problemy z nagrzaniem się. Ja mysle ze nagrzewnice przytkalo i jest za slaby obieg zeby sie odpowietrzylo a nagrzewnica wyzej. Jak myslicie?

: ndz lis 01, 2009 12:24
autor: Alvaro_
pawel21_5, sprawdz czy korek na zbiorniku wyrównawczym trzyma ciśnienie. jeśli nei bedzie trzymał nie bedzie ogrzewania

: ndz lis 01, 2009 12:25
autor: pawel21_5
Jak go sprawdzic? Dodam, że plynu nie ubywa. Ogrzewanie jest tylko bardzo slabe letnim dmucha powietrzem

: ndz lis 01, 2009 12:27
autor: Alvaro_
pawel21_5, dokręci mocno albo zakręć na silikonie

: ndz lis 01, 2009 14:06
autor: ChabczaN
moje zdanie takie ze przytkana nagrzewnica albo zapowietrzona ... a dolny waz z chlodnicy zimny bo sie termostat nie otwiera. zagrzej pozadnie silnik. i wg mnie termostat nie ma nic wspolnego z nagrzewnica bo ona powinna miec obieg caly czas. odkrec weze i dmuchnij zobacz czy jest przez nia przeplyw i bedziesz wiedzial czy poprostu powietrze czy zatkana.

: ndz lis 01, 2009 14:32
autor: bongo
Alvarees pisze:dokręci mocno albo zakręć na silikonie
To w najlepszym razie zbiornik wyrównawczy rozsadzi :bajer:

: ndz lis 01, 2009 14:37
autor: Alvaro_
bongo pisze:To w najlepszym razie zbiornik wyrównawczy rozsadzi :bajer:
jakoś mi jeszcze nie rozsadziło :grin:

: ndz lis 01, 2009 16:24
autor: pawel21_5
Ale gdy ogrzewanie sie zamknie tzn przesunie na zimne to chyba wtedy nie ma obiegu przez nagrzewnice dobrze mysle ?

: ndz lis 01, 2009 16:25
autor: bajdzik90
na tych wężach które idą do nagrzewnicy masz może takie dwa zawory połączone ze sobą takim cieńszym wężykiem? Jeśli tak to to jest przyczyna. Te zawory to zabezpieczenie nagrzewnicy na wypadek wydmuchania uszczelki pod głowicą. Jak wydmucha uszczelkę to te zawory nie puszczają obiegu do nagrzewnicy żeby ciśnienie jej nie rozdarło. Niekoniecznie masz wydmuchaną uszczelkę bo ja np nie miałem a zawory nie puszczały. Wystarczy że zamiast tych zaworów wstawisz jakieś rurki i będzie ok. A jeśli Ci kiedyś wydmucha uszczelkę i rozsadzi nagrzewnice to co to jest za śmieszny koszt nagrzewnicy przy robocie głowicy i kupnie uszczelki. Troche namotałem ale mam nadzieje że zrozumiałeś, jeśli coś jest niejasne to pytaj. Pozdrawiam

[ Dodano: 01 Lis 2009 15:27 ]
żle, jak zamkniesz w środku ogrzewanie to tylko taka klapka nie puszcza ciepła do środka.

: ndz lis 01, 2009 16:33
autor: bongo
bajdzik90 pisze:Te zawory to zabezpieczenie nagrzewnicy na wypadek wydmuchania uszczelki pod głowicą.
Te zawory to zabezpieczenie,żeby płyn na nagrzewnicę nie mał dostępu zanim osiągnie temperaturę 30st :bajer:
To nic innego jak trójdrożny zawór.
Ale faktycznie,jeśli jest to potrafi narobić zamieszania.

: ndz lis 01, 2009 16:34
autor: pawel21_5
Nie mam wlasnie tych zaworkow. Ale probowalem sciagac weza tego od nagrzewnicy ten powrot przy zapalonym silniku i niby leci plyn z nagrzewnicy ale nie wiem jak mocno ma leciec czy tak nieznacznie czy cala objetoscia rurki? I juz sam nie wiem od czego zaczac ?