Słabe ogrzewanie- zimny wąż od chłodnicy i nagrzewnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Słabe ogrzewanie- zimny wąż od chłodnicy i nagrzewnicy

Post autor: pawel21_5 » ndz lis 01, 2009 12:05

Witam wszystkich. Koledzy mam problem gdyz ogrzewanie zaczelo mi slabiej grzac. Silnik grzeje sie normalnie, temp jest w normie wskazowka jest na srodku jak wczesniej tylko ze mam zimny wąż od chłodnicy u dołu i od nagrzewnicy powrót bo ten co idzie od bloku do nagrzewnicy jest gorący. Co to może być termostat czy przytkana nagrzewnica czy może coś innego ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lis 01, 2009 12:14

pawel21_5 pisze:od nagrzewnicy powrót bo ten co idzie od bloku do nagrzewnicy jest gorący
Zawór "ciepło-zimno" otwiera się i zamyka bez problemu?
Albo zawór,albo właśnie nagrzewnica uszkodzona.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Alvaro_
Niskopodłogowiec
Niskopodłogowiec
Posty: 1730
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:45
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon Fr
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: Alvaro_ » ndz lis 01, 2009 12:17

pawel21_5, stawiam na to ze termostat się nie otwiera



Jetta sprzedana.

Obrazek

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz lis 01, 2009 12:22

Zawór ciepło - zimno dobrze sie otwiera i zamyka. Z tego co wyczytalem jakby termostat byl walniety to by mi sie grzalo auto albo plyn wywalalo albo by mial problemy z nagrzaniem się. Ja mysle ze nagrzewnice przytkalo i jest za slaby obieg zeby sie odpowietrzylo a nagrzewnica wyzej. Jak myslicie?
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 12:23 przez pawel21_5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Alvaro_
Niskopodłogowiec
Niskopodłogowiec
Posty: 1730
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:45
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon Fr
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: Alvaro_ » ndz lis 01, 2009 12:24

pawel21_5, sprawdz czy korek na zbiorniku wyrównawczym trzyma ciśnienie. jeśli nei bedzie trzymał nie bedzie ogrzewania



Jetta sprzedana.

Obrazek

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz lis 01, 2009 12:25

Jak go sprawdzic? Dodam, że plynu nie ubywa. Ogrzewanie jest tylko bardzo slabe letnim dmucha powietrzem
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 12:27 przez pawel21_5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Alvaro_
Niskopodłogowiec
Niskopodłogowiec
Posty: 1730
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:45
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon Fr
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: Alvaro_ » ndz lis 01, 2009 12:27

pawel21_5, dokręci mocno albo zakręć na silikonie



Jetta sprzedana.

Obrazek

Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » ndz lis 01, 2009 14:06

moje zdanie takie ze przytkana nagrzewnica albo zapowietrzona ... a dolny waz z chlodnicy zimny bo sie termostat nie otwiera. zagrzej pozadnie silnik. i wg mnie termostat nie ma nic wspolnego z nagrzewnica bo ona powinna miec obieg caly czas. odkrec weze i dmuchnij zobacz czy jest przez nia przeplyw i bedziesz wiedzial czy poprostu powietrze czy zatkana.


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lis 01, 2009 14:32

Alvarees pisze:dokręci mocno albo zakręć na silikonie
To w najlepszym razie zbiornik wyrównawczy rozsadzi :bajer:



Awatar użytkownika
Alvaro_
Niskopodłogowiec
Niskopodłogowiec
Posty: 1730
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:45
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon Fr
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: Alvaro_ » ndz lis 01, 2009 14:37

bongo pisze:To w najlepszym razie zbiornik wyrównawczy rozsadzi :bajer:
jakoś mi jeszcze nie rozsadziło :grin:



Jetta sprzedana.

Obrazek

pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz lis 01, 2009 16:24

Ale gdy ogrzewanie sie zamknie tzn przesunie na zimne to chyba wtedy nie ma obiegu przez nagrzewnice dobrze mysle ?



bajdzik90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw paź 08, 2009 18:21
Lokalizacja: Dynów

Post autor: bajdzik90 » ndz lis 01, 2009 16:25

na tych wężach które idą do nagrzewnicy masz może takie dwa zawory połączone ze sobą takim cieńszym wężykiem? Jeśli tak to to jest przyczyna. Te zawory to zabezpieczenie nagrzewnicy na wypadek wydmuchania uszczelki pod głowicą. Jak wydmucha uszczelkę to te zawory nie puszczają obiegu do nagrzewnicy żeby ciśnienie jej nie rozdarło. Niekoniecznie masz wydmuchaną uszczelkę bo ja np nie miałem a zawory nie puszczały. Wystarczy że zamiast tych zaworów wstawisz jakieś rurki i będzie ok. A jeśli Ci kiedyś wydmucha uszczelkę i rozsadzi nagrzewnice to co to jest za śmieszny koszt nagrzewnicy przy robocie głowicy i kupnie uszczelki. Troche namotałem ale mam nadzieje że zrozumiałeś, jeśli coś jest niejasne to pytaj. Pozdrawiam

[ Dodano: 01 Lis 2009 15:27 ]
żle, jak zamkniesz w środku ogrzewanie to tylko taka klapka nie puszcza ciepła do środka.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lis 01, 2009 16:33

bajdzik90 pisze:Te zawory to zabezpieczenie nagrzewnicy na wypadek wydmuchania uszczelki pod głowicą.
Te zawory to zabezpieczenie,żeby płyn na nagrzewnicę nie mał dostępu zanim osiągnie temperaturę 30st :bajer:
To nic innego jak trójdrożny zawór.
Ale faktycznie,jeśli jest to potrafi narobić zamieszania.
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 16:35 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.



pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » ndz lis 01, 2009 16:34

Nie mam wlasnie tych zaworkow. Ale probowalem sciagac weza tego od nagrzewnicy ten powrot przy zapalonym silniku i niby leci plyn z nagrzewnicy ale nie wiem jak mocno ma leciec czy tak nieznacznie czy cala objetoscia rurki? I juz sam nie wiem od czego zaczac ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości