Strona 1 z 2

bagnet od oleju jest wiecej niz połowa

: sob paź 31, 2009 17:50
autor: lolek1909
Witam sprawdzajac bagnet oleju zauważyłem ze za każdym razem jakby oleju przybywało poczatkowo myslałem ze krzywo golfik stoi ale nie ostatnio postawiłem go w garażu na kilka dni i stwierdziłem że jednak oleju jest wiecej niz powinno dodam że olej wymieniam co 15 tysiecy w obecnej chwili auto ma przejechane 12 tysiecy i sprawdzajac bagnet stwierdzam z ecos jest nie tak tylko nie wiem co skąd powiekszony poziom oleju?????????????

Re: bagnet od oleju jest wiecej niz połowa

: sob paź 31, 2009 19:07
autor: Haki
lolek1909 pisze:Witam sprawdzajac bagnet oleju zauważyłem ze za każdym razem jakby oleju przybywało poczatkowo myslałem ze krzywo golfik stoi ale nie ostatnio postawiłem go w garażu na kilka dni i stwierdziłem że jednak oleju jest wiecej niz powinno dodam że olej wymieniam co 15 tysiecy w obecnej chwili auto ma przejechane 12 tysiecy i sprawdzajac bagnet stwierdzam z ecos jest nie tak tylko nie wiem co skąd powiekszony poziom oleju?????????????
Jaki silniczek ( KOD) , który rok tego Golfika...
12 tysięcy to coś malutko.. Nie wiem czy auto sprowadzone , czy kupione w salonie w PL...

Taki nadmiar na bagnecie może np świadczyć o dostawaniu się płynu chłodniczego do oleju... sprawdź czy nie ubywa w zbiorniczku.

: sob paź 31, 2009 19:11
autor: doggie
wszystko zależy od okoliczności, sprawdzania na różnym podłożu, ciepły/zimny silnik itp.... sprawdź jeszcze raz na tym samym podłożu w garażu np. dwukrotnie po nocy

Re: bagnet od oleju jest wiecej niz połowa

: sob paź 31, 2009 19:11
autor: lolek1909
Haki pisze:
lolek1909 pisze:Witam sprawdzajac bagnet oleju zauważyłem ze za każdym razem jakby oleju przybywało poczatkowo myslałem ze krzywo golfik stoi ale nie ostatnio postawiłem go w garażu na kilka dni i stwierdziłem że jednak oleju jest wiecej niz powinno dodam że olej wymieniam co 15 tysiecy w obecnej chwili auto ma przejechane 12 tysiecy i sprawdzajac bagnet stwierdzam z ecos jest nie tak tylko nie wiem co skąd powiekszony poziom oleju?????????????
Jaki silniczek ( KOD) , który rok tego Golfika...
12 tysięcy to coś malutko.. Nie wiem czy auto sprowadzone , czy kupione w salonie w PL...

Taki nadmiar na bagnecie może np świadczyć o dostawaniu się płynu chłodniczego do oleju... sprawdź czy nie ubywa w zbiorniczku.
a jak ubywa to co to oznacza i jak to naprawic i czy to poważne???

: sob paź 31, 2009 19:12
autor: doggie
przede wszystkim sprawdź czy nie ubyło ci płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym, Haki już o tym pisał

: sob paź 31, 2009 19:14
autor: Michał_1977
Haki pisze:Taki nadmiar na bagnecie może np świadczyć o dostawaniu się płynu chłodniczego do oleju... sprawdź czy nie ubywa w zbiorniczku.
Niekoniecznie.
Podlewające wtryski potrafią też narobić takiego bigosu.
Proponuję szybko to sprawdzić i zmienić olej jeśli tak jest,bo turbina pójdzie spać.

Re: bagnet od oleju jest wiecej niz połowa

: sob paź 31, 2009 19:34
autor: lolek1909
Haki pisze:
lolek1909 pisze:Witam sprawdzajac bagnet oleju zauważyłem ze za każdym razem jakby oleju przybywało poczatkowo myslałem ze krzywo golfik stoi ale nie ostatnio postawiłem go w garażu na kilka dni i stwierdziłem że jednak oleju jest wiecej niz powinno dodam że olej wymieniam co 15 tysiecy w obecnej chwili auto ma przejechane 12 tysiecy i sprawdzajac bagnet stwierdzam z ecos jest nie tak tylko nie wiem co skąd powiekszony poziom oleju?????????????
Jaki silniczek ( KOD) , który rok tego Golfika...
12 tysięcy to coś malutko.. Nie wiem czy auto sprowadzone , czy kupione w salonie w PL...

Taki nadmiar na bagnecie może np świadczyć o dostawaniu się płynu chłodniczego do oleju... sprawdź czy nie ubywa w zbiorniczku.
płyn napewno ubywa bo musiałem ostatnio dolewac takze co robić ???

: sob paź 31, 2009 19:37
autor: Michał_1977
lolek1909 pisze:płyn napewno ubywa bo musiałem ostatnio dolewac takze co robić ???
Albo uszczelka pod głowicą poszła,albo nawet głowica pękła.Oby nie ...

: sob paź 31, 2009 19:57
autor: bongo
Michaś_1977 pisze:Podlewające wtryski potrafią też narobić takiego bigosu.
A jeśli kolega nie ma wtrysków?

: sob paź 31, 2009 20:19
autor: Michał_1977
bongo pisze:A jeśli kolega nie ma wtrysków?
No wiesz bongo, oprócz tego,że kolega ma MK4 TDI,to nic więcej nie wiemy,ale uwierz mi,że wtryski tak potrafią zrobić.

: sob paź 31, 2009 20:22
autor: lolek1909
bongo pisze:
Michaś_1977 pisze:Podlewające wtryski potrafią też narobić takiego bigosu.
A jeśli kolega nie ma wtrysków?
a gdzie ma miec ?mam wtryski panowie nie przesadzajcie z tymi komentarzami ja normalnie jezdze samochodem mam to juz od jakiegos pol roku chcialem sie tylko dowiedziec czy to powazne fakt dolewam co troche płyn chłodniczy ale to jest na 15 tysiecy kilometrow z litr takze chyba to nie jest tak powazne chyba?????

: sob paź 31, 2009 21:06
autor: bongo
Michaś_1977 pisze:oprócz tego,że kolega ma MK4 TDI,to nic więcej nie wiemy
No właśnie,a stawiamy diagnozę :bajer:
A zresztą w TDI sterowanym komputerem raczej wtryski aż tak nie leją...
lolek1909 pisze:a gdzie ma miec ?mam wtryski
Ja też mam :bajer:
Miałeś napisać typ silnika,sam leń jesteś a od innych oczekujesz pomocy... :crazy:
A litr płynu na 15 tysi to JEST bardzo dużo :bajer:

: sob paź 31, 2009 21:11
autor: lolek1909
bongo pisze:
Michaś_1977 pisze:oprócz tego,że kolega ma MK4 TDI,to nic więcej nie wiemy
No właśnie,a stawiamy diagnozę :bajer:
A zresztą w TDI sterowanym komputerem raczej wtryski aż tak nie leją...
lolek1909 pisze:a gdzie ma miec ?mam wtryski
Ja też mam :bajer:
Miałeś napisać typ silnika,sam leń jesteś a od innych oczekujesz pomocy... :crazy:
A litr płynu na 15 tysi to JEST bardzo dużo :bajer:
juz pisze nie denerwuj sie;)1.9tdi 66kw 90 km

: sob paź 31, 2009 22:28
autor: silesian_boy
Litr plynu chlodniczego miedzy wymianami oleju to duzo tego wogole nie powinno obywac w sprawnym silniku. Jesli nie masz nigdzie wyciekow na wezach, kolankach, chlodnicy itp. to jest bardzo prawdopodobne ze masz uszkodzana uszczelke pod glowica lub jakies pekniecie w samej glowicy. Powinienes sprawdzic czy zbytnipo nie twardnieja Ci weze od chlodnicy przy przygazowce najlepiej porownac z innym autem. Mozna tez obserwowac poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym, nie powinien sie podnosic po uruchomieniu silnika.

Jest to grozna sytuacja bo jesli plyn dostaje sie do oleju to drastycznie obniza jego wlasciwosci i szybciej zuzywaja sie wszystkie elementy silnika ktore wymagaja smarowania, zwlaszcza jesli czekasz z wymiana oleju do ksiazkowych 15 tys lub dluzej.