Strona 1 z 3

Realne spalanie na 0.216 + program MKIV vs. MKIII

: pt paź 30, 2009 01:40
autor: Kris-THC
Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy średnie spalanie jakie podają użytkownicy MKIV rzędu 5.0~5.5 litra jest normalne czy to takie porównywanie jak z fiutami że każdy ma 25 a średnia to 18 cm :grin: Mam AHF i 0.216+soft+hybryda i max na zbiorniku robię 700~750 km tankuję jak tylko rezerwa zaświeci i wchodzi 50~52 pod korek. Miałem MKIII 1Z z 0.216+soft i robi po 1000~1100 km na zbiorniku. Rozumiem że masa ma znaczenie bo 1Z był w MK3 3-d ale bez przesady. Dawka paliwa oscyluje w granicach 3.0~3.2mg a wskazania MFA mijają się z rzeczywistością (korekta wskazań nieco pomogła obecnie) mam lekko ponad pół zbiornika i najechane 370km (fakt że na MFA 2 średnia prędkość to 28km/h). Dziwi mnie fakt że jak zaleję do pierwszego odbicia to wskazówka nie pokazuje MAX tylko z 10 litrów mniej, stoi na MAX dopiero jak zaleję pod korek??? Może spróbowac wyjeździć zbiornik na max z kanistrem w bagażniku? 1Z na 0.216 robił trasę Oława - Pobierowo i z powrotem i było jeszcze 1/4 zbiornika. Nawet starając się jechać PSJ nie robię więcej niż 800 km na zbiorniku. Jakoś specjalnie to spalanie mi nie przeszkadza ale skąd stwierdzenie że większe szpryce powodują mniejsze spalanie przy normalnej jeździe?! Zastanawia mnie też fakt że 1Z aby osiągnąć temp. 90 stopni musi przejechać z 10km a ja 90 stopni mam po 4 km więc wydajność energetyczna silnika 1Z jest 2x lepsza czy jak to rozumieć? Konstrukcja jest niemalże identyczna...

: pt paź 30, 2009 02:03
autor: fleshu
Witaj Kris-THC, ! We wlewie gofraIV masz odpowietrznik > podczas tankowania do pełana naciśnij go pistoletem> paliwo zalane po przelew opadnie> można zrobić tak ze 6 razy > następnie podaj dystans który zrobiłeś od pełnego baku do ruszenia się wskazówki na liczniku hehe. Mi wchodzi 64 litry. No i rzecz jasna napisz czy masz odpowietrznik czy nie > w golfie 3 nie było takich kombinacji > ja mam spalanie średnie 4,7 na MFA i pokrywa się ono ze spalaniem w realiach jazdy na krajowym paliwie > na zagranicznym (belgia) > na p.ełnym baku dojade do samego domu - 1200km > przy 140 KM i +50Nm. Sorry za OT > co było z twoim turbo? > nie było mnie na forum przez pewien czas.

: pt paź 30, 2009 03:16
autor: Kris-THC
Zawszę tankuję z odpowietrzeniem, pisałem że pod korek czyli paliwo widać pod korkiem :helm:
fleshu pisze:co było z twoim turbo? > nie było mnie na forum przez pewien czas.
Tego nie wie nikt, bo to złe turbo było rzekłby boguś linda hehehe

: pt paź 30, 2009 08:17
autor: mariachi
fleshu pisze:napisz czy masz odpowietrznik czy nie > w golfie 3 nie było takich kombinacji
było, nie wiem jak inni ale ja mam

: pt paź 30, 2009 11:45
autor: kamilo22
witam ja w 3 tez miałem odpowietrznik, wiec raczej się myslisz kolego i kazda ma:)

: pt paź 30, 2009 12:16
autor: fleshu
No to w takim razie dystans zrobiony na baku jest bardzo mały > coś jest nie tak z chipsem > albo coś za coś > taki masz soft i tyle je paliwka. Dla golfa IV nie znam bardziej oszczędnego silniczka niż AHF > silniczki omniejszej mocy tupu ALH mają co ciągnąć i palą więcej >> Golf 3 był lekki > więc raczej nie wyciągniesz z IV-ki takiego spalania jak z III > nawet przy psj.
kamilo22 pisze:witam ja w 3 tez miałem odpowietrznik
Nie zaprzeczam > ja w MKIII 1Y nie miałem tego titka w baku.

: pt paź 30, 2009 12:21
autor: Kris-THC
A ty Fleshu ile robisz na zbiorniku swoim AHF ale nie trasa tylko tak pół na pół?

: pt paź 30, 2009 13:45
autor: fleshu
W trybie mieszanym około 950 bez psj. A jak tam u ciebie kąt? Zerknij na tditiming.

: pt paź 30, 2009 14:00
autor: Kris-THC
60, jest trochę wyprzedzony

: pt paź 30, 2009 19:25
autor: fleshu
Ale na górnej kresce > spalanie mogło się przez to podnieść 0 0,3-0,4 litra ale nie tak super jak u ciebie > twoja średni to 12l/100km > duuużooo >>> A jak się mają korekcje wtrysków, temperatura paliwa i czujnik temperatury cieczy? Reszta to raczej tylko soft.

[ Dodano: 30 Paź 2009 18:34 ]
No i jeszcze zapomniałem : zobacz czy pokrywają się kąty z grupy 004; pozycja 2 i 3

: sob paź 31, 2009 00:05
autor: research1
Ja u siebie zrobiłem na pełnym baku (pod sam korek z odpowietrzeniem) 970km i zeżarło mi 62l (shell V-power diesel), czyli wychodzi średnio 6,4l na 100km. Wiekszość dystansu w mieście - tak z 60-70% (w tym korki), reszta to krótkie trasy do 30km. Auto po modzie ze 130KM na 165KM, którą czasami wykorzystuje ale nie non stop z butem w podłodze. Spalanie praktycznie pokryło się z tym co na FIS bo tam pokazało 6,3l/100km. Więc na pewno u Ciebie coś nie tak z tym spalaniem jest. pzdr.

: sob paź 31, 2009 00:45
autor: Sty
Zakładając ze zalewasz zawsze 50-52 litry i robisz 700-750km chcąc nie chcąc wychodzi w najlepszym przypadku 6,6 a w najgorszym 7,4 a to nie jest taka tragedia przy takim zestawie. Przynajmniej tak mi się wydaję. Pozdrawiam

: sob paź 31, 2009 09:33
autor: $iwy
Ja mam mkIV w variancie ASV zalałem ostatnio po korek i zrobiłem jak narazie 540km a jeszcze mam więcej niż połowę zbiornika a nie zamulam go :)

: sob paź 31, 2009 13:12
autor: Kris-THC
fleshu pisze:twoja średni to 12l/100km
Skąd Ci to przyszło do głowy?

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 12:22 ]
Korekty wtrysków OK. +0,09/-0,65/+0,12/-0,08
Kąty w 004 pokrywają się zarówno na jałowym jak i podczas przyspieszania (chociaż w drugim przypadku pewne rozbieżności są ale nie wielkie)
Może wskazania na zegarach są złe i naprawdę po włączeniu rezerwy jest jeszcze sporo paliwa w baku, choć wątpię bo max wchodzi po włączeniu rezerwy 50~52 litry.

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 12:25 ]
Czujnik temperatury raczej ok bo już raz zmieniałem na nowy i żadnych zmian praktycznie nie było. Auto stoi zawsze w garażu więc ciężko rano sprawdzić czujnik bo wskazania zawsze są wyższe niż temp na zewnątrz.