Strona 1 z 3

Akumulator czy świece?

: czw paź 29, 2009 14:31
autor: Bladeer1
Witam Jestem posiadaczem golfa od maja tego roku. Ostatnio zaczęły dziać sie problemy z zapalaniem auta (zimny). Jakieś 2 tygodnie temu z dnia na dzień rozrusznik zaczął coraz dłużej odpalać auto, aż wkońcu przy włączaniu zresetowało mi zegar. Naładowałem wtedy akumulator i od 2 dni zaczyna dziać się to samo. silnik zaczyna coraz dłużej palić. Mam pytanie wina akumulatora (nie mam pojęcia jak długo jest już używany ten akumulator), świeć czy czegoś innego?

: czw paź 29, 2009 14:36
autor: maryjan
Jak "przysiada" napiecie to w 99% jest to wina aku. Niestety zrobiło się z rana poniżej 5st.C i świece swoje "ciągną" a co za tym idzie cięzej odpalić autko. Czyli wydatek gwarantowany... Lepiej teraz niżeli w najgorsze mrozy.

: czw paź 29, 2009 14:42
autor: Bladeer1
tzn. że należy wymienić akumulator??

: czw paź 29, 2009 14:54
autor: maryjan
Dal bezpieczeństwa i samego uspokojenia sumienia podjedź do elektryka na sprawdzenie stanu naładowania aku. Mają specjalny przyrząd. Potem do sklepu gdzie zostawisz pare stówek.

: czw paź 29, 2009 17:21
autor: Bladeer1
a tak zapytam, jaki akumulator bedziu edobry z centry? do GOLF IV 1.9 tdi 99r


Czym one się różnią:
CENTRA PLUS 62Ah 540A
CENTRA FUTURA 77Ah, 760A

Który z nich byłby lepszy? Jeżdżę na krótkich trasach, do pracy mam 5km (więc nie ma kiedy za bardzo się naładować)


Centra czy Bosch będzie lepsza/y?

http://www.allegro.pl/item777156625_aku ... mocja.html
http://www.allegro.pl/item786390156_aku ... rakow.html

Czy może wziąść mocniejszy 77AH ?

: czw paź 29, 2009 18:42
autor: luki24
Jak to czym się różnią? Przecież napisałeś. Przede wszystkim pojemnością ogniw (wyrażaną w Ah) oraz prądem rozruchowym czyli czymś co można max wyciągnąć z aku. Pojemność pokazuje Ci ile dany akumulator może zasilać urządzenie pobierające określony prąd. Powiedzmy że zostawisz na światłach które pobierają 2A to ten większy będzie je zasilał przez 38h a ten mniejszy przez 32h. Do TDI polecam ten większy 77Ah bo podczas mrozów przyda się aku z większym kopem. Ja do swojego kupiłem tydzień temu 75Ah 760 A.

: czw paź 29, 2009 23:14
autor: lukker
Podepnę się pod temat. Też mam problem z rozruchem jak postoi- wymieniłem już świece, akumulator na Varty, filtr paliwa co zlikwidowało powietrze w przewodach. Gdzie jeszcze szukać problemu?

: czw paź 29, 2009 23:21
autor: PinkFloyd
lukker pisze:Podepnę się pod temat. Też mam problem z rozruchem jak postoi- wymieniłem już świece, akumulator na Varty, filtr paliwa co zlikwidowało powietrze w przewodach. Gdzie jeszcze szukać problemu?
Na poczatek do sparwdzenia kąt wtrysku, kompletna regeneracja rozrusznika wraz ze szczotkami i tulejkami mimo ze szczotki sa dobre jak sa przegrzane rozrusznik wolniej kreci- ma krecic jak szlifierka ze nie poznasz pracu suwów silnika, jak nie pomorze to podniesienie dawki startowej na maxa i przestawienie w adaptacjach w grupie 12 na wartośc 32680 i będzie palił od kopa :grin:

: pt paź 30, 2009 02:17
autor: fleshu
Dawka startowa > jak rozrusznik pada to prawie zawsze opornie będzie kręcił i dodatkowo po zapaleniu będzie słyszalny przez chwilę > aku to osobna kwestia - każdy się dowie jak temp będzie odpowiednia! > Obowiązek jazdy na światłach skraca życie aku z 5 do 3 latek > tak to jest w naszym kraju. Ustawienia rozrządu > tak jak napisał kolega PinkFloyd, a mają bardzo duży wpływ na zapalanie. A samego problemu szukaj na vag-u > on ci prawde powie > jak nie ustawienia to aku padło hehe.

[ Dodano: 30 Paź 2009 01:19 ]
No i jeszcze kwestia doładowywania albo niedoładowywania > aku jest określone przez producenta > dla mocy ładowania alternatora > nie przesadziać z Ah i ich nie skąpić!

: pt paź 30, 2009 17:33
autor: Bladeer1
Kupiłem akumulator i przy wymianie ku mojemu zaskoczeniu stary akumulator: Varta 70Ah 340A. jak to możliwe że odpalał? kupiłem nowy: Centra 77Ah 760A.

: pt paź 30, 2009 21:36
autor: kaszus
A u mnie jest tak...normalnie mi odpala przejade jakis odcinek zgasze go i jak chce znowu odpalić to ma problemy, a jak odpali to musze mu dać więcej gazu bo przygasa, światła też przygasają, ładowałem akumulator a zastanawiam się nad wymianą świec... czy ide w dobrym kierunku ???

Muszę jeszcze dodać, że to benzyna 1,6SR 1998

: ndz lis 01, 2009 19:20
autor: lukker
PinkFloyd pisze:Na poczatek do sparwdzenia kąt wtrysku
Ile powinien wynosić prawidłowy kąt wtrysku w AHFie?

: ndz lis 01, 2009 22:18
autor: szatanek
Bladeer1 bo te 340 A masz podane w normie DIN, a 760 A w normie EN. Czasami na aku. podawane są wartości w dwóch normach a czasami tylko jedna i to głownie norma EN bo jest większa i klienci sie na to łapią :)

: pn lis 02, 2009 02:01
autor: fleshu
lukker pisze:Ile powinien wynosić prawidłowy kąt wtrysku w AHFie?
(silnik ma mieć min 80 stopni) Silnik> bloki pomiarowe> grupa 000 >> zablokować nastawy >>> pole nr 1 - kąt wymagany; pole nr 2 kąt aktualny >>> po zablokowaniu nastawów będziesz miał jeszcze po prawej tditiming > graficzna wersja (wykres) >>>>> jeżeli jest pod niebieską > im niżej tym gorzej będzie zapalał. Tyle ci starczy > jak chcesz znać inne skutki złego ustawienia kąta to poczytaj instrukcje jego ustawienia >>>> jest to konieczne po każdym rozpinaniu rolki napinacza paska rozrządu.