Strona 1 z 2

Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.

: czw paź 29, 2009 13:20
autor: m8m
Mam takie pytanie, czy po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą w miejscu gdzie znajduje się włącznik świateł znajduje się jakiś przekaźnik lub coś w tym stylu odpowiedzialny za zapalanie?
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.

: czw paź 29, 2009 13:51
autor: antojuja
alarm fabryczny, bylo o tym uzyj szukajki http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 24&start=0

: czw paź 29, 2009 18:04
autor: antojuja
alarm, przekazniki, bezpieczniki itd sa w tym samym miejscu, alarm moze byc troche inny

Re: Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.

: czw paź 29, 2009 18:38
autor: PinkFloyd
m8m pisze:Mam takie pytanie, czy po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą w miejscu gdzie znajduje się włącznik świateł znajduje się jakiś przekaźnik lub coś w tym stylu odpowiedzialny za zapalanie?
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.
Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe i słyszysz cyknięcie przekaźnika 103 i dlatego lepiej ci wtedy pali. Sprawdz jaki jest kąt wtrysku, stan akumulatora, rozrusznik

: czw paź 29, 2009 18:52
autor: antojuja
:blush: fakt, o tym nie pomyslalem

: śr lis 04, 2009 18:36
autor: m8m
Podjechałem do mechanika podłączyli mi pod komputer i pokazało 2 błędy:
4756 - szyna CAN uszkodzony hardware
463A - sterownik silnika zablokowany

Niestety po skasowaniu błędów ten pierwszy pojawia się znowu.
W międzyczasie wymieniłem też przekaźnik 109 na nowy.
Jakieś pomysły co z tym zrobić?

: śr lis 04, 2009 21:17
autor: antojuja
m8m pisze:Podjechałem do mechanika podłączyli mi pod komputer i pokazało 2 błędy:
4756 - szyna CAN uszkodzony hardware
463A - sterownik silnika zablokowany

pierwszy blad jest dlatego iz nie masz lacza Can tylko KKL (jesli sie myle poprawcie mnie) Canem laczysz sie z autami pow. 2004r lub 06 i moze dlatego nie laczy sie ze ster.silnika, podaj kod silnika

: śr lis 04, 2009 22:01
autor: bodller
PinkFloyd pisze: Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe
To po co zapala się kontrolka świec w wyższych temperaturach ?

: śr lis 04, 2009 22:40
autor: PinkFloyd
bodller pisze:
PinkFloyd pisze: Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe
To po co zapala się kontrolka świec w wyższych temperaturach ?
To kontrolnie - ona tez pełni funkcję kontrolki silnika- mrygnięcie i zgaśniecie oznacza ze wszystko jest ok - sparwdzenie podstawowych elementów przez ecu.

: pn lis 09, 2009 22:04
autor: m8m
A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?

: pn lis 09, 2009 22:26
autor: PinkFloyd
m8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
Tak ale musisz mieć pełną wersję vaga, adaptacje blok 12 zamiast 32768 wpisz 32680 i masz gotowe

: pn lis 09, 2009 22:56
autor: Kris-THC
m8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
To już paranoja żeby świece załączać przy 13 na plusie. Szukaj przyczyn a nie półśrodków, poważnie. Pomyśl tylko jak długo będą grzały przy temp. zaledwie 0 st. przy wartości 32680 a co będzie jak przyjdą mrozy :crazy:

: pn lis 09, 2009 23:06
autor: PinkFloyd
Kris-THC pisze:
m8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
To już paranoja żeby świece załączać przy 13 na plusie. Szukaj przyczyn a nie półśrodków, poważnie. Pomyśl tylko jak długo będą grzały przy temp. zaledwie 0 st. przy wartości 32680 a co będzie jak przyjdą mrozy :crazy:
Czasami tak bywa u mnie pompa po regeneracji, nowe wtryski- korekcje ok, sprężanie jak w nowym, brak pęcheżyków powietrza, kąt wtrysku wzorcowy 51, nowy rozrusznik, akmulator, filtry, wszytsko ustawione wzorcowo i trzyma parametry a ponizej 7 st palił od strzała, powyzej 18 tez w zakresie 7-18 ok 1,5- 2 sek krecenia. Juz sie spotakłem tak w kilku TDI i także nowych. Nie wiem moze wina softu. Wiec się wkurzyłem dawke startowa walnełem na maxa i zeszło do ok 1,5 sek, po zmianie w bloku 12 na 32680 jest ok. To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór które akurat sobie wyłączyłem :grin:

: pn lis 09, 2009 23:15
autor: Kris-THC
PinkFloyd pisze:To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór.
Myślę że wpływa i to bardzo bo dogrzewanie (afterglow) nie jest na pełnej mocy świec. U mnie pali od strzała ledwo kluczyk dotknę a po odpaleniu gdy działa afterglow silnik chwilami lekko jakby spadał z obrotów, wszystko mija gdy wyłączy się dogrzewanie po odpaleniu, sprawdzałem vaginą i własnie wtedy silnik pracuje idealnie. Przy odpiętym czujniku temperatury wszystko jest idealnie??? Nawet dawę startową ZMNIEJSZYŁEM vagiem i obserwuję. Auto nadal pali w ułamku sekundy niezależnie od temp.