Strona 1 z 1

jetta 1.6 d nagrzewa sie podczas stania w korku.

: wt paź 27, 2009 20:50
autor: Guteksk8
Wczoraj zrobiłem trasę Rybnik Gliwice i powrót ale pokarały mnie korki w Gliwicach silnik nagrzał się powyżej połowy z pod maski para buchała a jak jechałem to temperatura malała wiec boczkiem wróciłem do domu i otworzyłem maskę przewody z płynu góra i dół nie były sztywne chłodnica była ciepła a wentylator nie kręcił? Teraz pytanie czy wentylator termostat czy nie daj bóg uszczelka.

: wt paź 27, 2009 21:00
autor: t0mal
Jeśli nie zamknęłeś wskaźnika to szukaj wycieków.

[ Dodano: 27 Paź 2009 20:00 ]
Płyn zostawia białe ślady

: wt paź 27, 2009 22:50
autor: Awo_marek
może jestem laikiem żeby coś doradzać ale też tak miałem i to był wentylator
wentylator przynajmniej w moim samochodzie ma 2 biegi i ten drugi załącza się przy wyższych temperaturach gdzieś około 70 stopni
a co do Twojej wypowiedzi to nie wydaje mi się żeby para buchała z pod maski w połowie wskaźnika musiałeś tam mieć conajmniej te 80 stopni jeżeli nie wiecej

: wt paź 27, 2009 23:05
autor: tomch
Spr na krótko czy działa wentylator na poszczególnych biegach, bo jesli, nie to może czujnik temperatury. (Nie zam układu instalacji w tym aucie - czy czujnik steruje przekaźnikiem, czy tez bezpośrednio steruje pracą wentylatora)

Jeśli powyższe ok, wówczas spr termostat - pewnie wiesz jak, jeśli nie poszukaj na forum.

Jeśli mimo to dalej by się grzał pozostaje chłodnica bo gorszych awarii nie chcę wywoływać - uszczelka...

: czw paź 29, 2009 00:03
autor: Guteksk8
z chęcią spróbuje tylko elektronika w moim wykonaniu stoi na niskim poziomie jeśli tylko mógłbyś wytłumaczyć jak go na "krótko" potraktować to będę bardzo wdzięczny

: czw paź 29, 2009 00:12
autor: raf-gog
Guteksk8, Przy wentylatorze masz dwa albo trzy styki (tam gdzie przychodzi kabel odłączasz go i wszystko masz na wierzchu to znaczy 3 styki) na jedne idzie minus (tzw. masa), a na pozostalke podajesz plus z aku:) prosciej biezesz dwa kable dlugie na okolo 1,5 metra podlaczasz je do aku ( tylko tym z plus nei dotknij budy) i minus przykladasz do pierwszego styka a plus do drugiego a potem plus do trzeciego jak kreci to znaczy ze dziala. Nie jest istotne ktorego dotkniesz minusem (najbardziej z prawej czy z lewej, bo tylko wentylator bedzie sie krecil w prawo badz w lewo)


Jesli dfziala to podlaczasz wszystko spowrotem i nagrzewasz pozadnie auto i obserwujesz czy sie wlaczy wentylatro jesli nie to do wymiany jest czuinik przy chlodnicy, znajduje sie on w dolnym prawym rogu chlodnicy jak stoisz przed maska i zagladfasz do komory:)

: wt lis 17, 2009 21:03
autor: Guteksk8
wielkie dzięki to był czujnik na szczęście jedyny problem był z wentylatorem bo był dwu pinowy a czujnik trzy ale się udało na wszelki wypadek zamontowałem włącznik bezpośredni więc już nie straszna wysoka temperatura jeszcze raz dziękuje