Strona 1 z 2

Mniejsza moc

: wt paź 27, 2009 19:51
autor: miszczmiszc1
Witam,

Mam Golfa IV na pompowtryskach 115km. Zauważone objawy:
- podczas odpalania zimnego samochodu (obojętnie czy to latem czy zimą) trochę długo kręci i następnie jest sporo dymu po odpaleniu (dym oczywiście ustaje po 15 sek.)
- występuje głośny świst turbiny (już od ok 1300 obrotów) - znajomy ma podobny silnik tylko że 101 km i nie ma takiego świstu gdyż dla porównania sprawdziliśmy.
- ponadto nie czuć tzw "wbicia w fotel" od ok 1800 obrotów - samochód cały czas rozpędza się jakby jednostajnie i wyczułem że nie ma mocy; samochód znajomego ze 101km zbiera się o wiele lepiej niż mój 115km
- autko max "idzie" do 160 km/h na prostej i dalej nie chce iść; autkiem znajomego 101km spokojnie doszliśmy do 200km/h

Dzwoniłem dziś do mechanika i powiedział mi że jeżeli silnik nie bierze oleju to to nie będzie turbina - w moim przypadku mam 4 tys km do wymiany oleju i nic do tej pory nie musiałem dolewać.

Proszę o poradę co może być przyczyną takich stanów: turbina, pompowtryski czy przepływomierz czy...?? Nadmieniam że wszystkie filtry i oleje są wymieniane na bieżąco
Pozdrawiam

: wt paź 27, 2009 20:58
autor: marcin999
Podepnij pod Vaga i zrób logi. Bez tego ani rusz.

: wt paź 27, 2009 22:24
autor: Shmatan
Świst, spadek mocy, dym... ja stawiam na dziurawy dolot - sprawdź rury od dolotu i intercooler - moim zdaniem gdzieś ciągnie "lewe" powietrze

: czw paź 29, 2009 07:54
autor: miszczmiszc1
Witam,

W poniedziałek jestem umówiony na VAG'a, ale wczoraj zrobiłem test. Kolega miał dwa przepływomierze, jeden nówka i jeden uszkodzony. Jako pierwszy wrzuciłem uszkodzony i auto wogóle nie przyspieszało, następnie wsadziłem nówkę i auto szło jak burza - kolosalna różnica. Na samym końcu podłączyłem mój i okazało się że jakby lepiej idzie niż ten uszkodzony a trochę gorzej niż ta "nówka". Więc może jest po prostu do czyszczenia. Co o tym sądzicie??

: czw paź 29, 2009 13:20
autor: antojuja
wyczysc poczujesz roznice tu pomocny link do foto porady http://forum.a3-club.net/showthread.php?t=5032&page=2 przeplywki troche sie roznia wygladem ale zatrybisz o co kaman

: sob paź 31, 2009 19:27
autor: miszczmiszc1
Wyczyściłem i rzeczywiście jest poprawa, ale to jeszcze nie szczyt jego możliwości, coś jego jeszcze boli i po sprawdzeniu VAGiem w poniedziałek powiem co wyszło.

: sob paź 31, 2009 22:32
autor: szwari
antojuja, witam czy trzeba się zalogować żeby przeczytać ten link http://forum.a3-club.net/...p?t=5032&page=2 ???? mi nie wchodzi na temat tylko na stronę główną???? Też właśnie chciałem się zabrać za czyszczenie ale nie bardzo wiem co i jak zrobić by sobie nie zaszkodzić..


pozdrawiam :pub:

: ndz lis 01, 2009 00:08
autor: antojuja
musisz byc zalogowany ale tu alternatywa http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084

: pn lis 02, 2009 18:33
autor: miszczmiszc1
Witam,

Oddałem dziś samochód na cały dzień do mechaników i po podpięciu pod VAGa nie pojawiły się żadne błędy (kompletnie 0, nawet błędów przepływki nie wywaliło), następnie sprawdzili luzy na turbinie i zero luzów więc turbina OK, sprawdzili wszystkie węże i też OK, EGR też ok.
Zastanawiam się, że skoro nic nie wykryli to czy nie wycinać katalizatora.
Proszę o porady

: pn lis 02, 2009 20:08
autor: Shmatan
miszczmiszc1 pisze:czy nie wycinać katalizatora
Jeżeli w niczym Ci nie szkodzi to zostaw go na miejscu - wytniesz sobie jak zacznie przeszkadzać, albo przy wymianie całego wydechu. Bo wycięcie samego kata, to jak wstawienie pod maske samego stożka - żeby to miało sens, to trzeba zrobić coś więcej

: pn lis 02, 2009 21:27
autor: miszczmiszc1
Mam jego nie ruszać skoro auto ma ok 200 tys przebiegu i czuję wyraźną stratę mocy??

: pn lis 02, 2009 21:33
autor: wariat12233
miszczmiszc1,
znajdź kogoś z twojej okolicy niech Ci zrobi logi, same sprawdzenie błędów nie wystarczy

: pn lis 02, 2009 21:41
autor: Zimny Chirurg
Shmatan pisze:
miszczmiszc1 pisze:czy nie wycinać katalizatora
Jeżeli w niczym Ci nie szkodzi to zostaw go na miejscu - wytniesz sobie jak zacznie przeszkadzać, albo przy wymianie całego wydechu. Bo wycięcie samego kata, to jak wstawienie pod maske samego stożka - żeby to miało sens, to trzeba zrobić coś więcej
To więcej bedzie to ze da zyc turbinie a kat przy 200 k km to juz złom. Daltego wycinaj kata bez względu na to co sie dzieje bo to nie potrzebny złom w TDIkach i nigdy nie wkładaj go spowrotem i nie chodzi tu o podniesienie osiągów tylko o zywotnośc turbiny.

Pozdro

ZC

P.S. Zrób logi dynamiczne i bedziesz wiedział co sie dzieje.

: pn lis 02, 2009 22:25
autor: Kris-THC
szwari pisze:antojuja, witam czy trzeba się zalogować żeby przeczytać ten link http://forum.a3-club.net/...p?t=5032&page=2 ???? mi nie wchodzi na temat tylko na stronę główną???? Też właśnie chciałem się zabrać za czyszczenie ale nie bardzo wiem co i jak zrobić by sobie nie zaszkodzić..
Kliknij że zapoznałeś się z regulaminem forum, następnie wstecz i odśwież lub F5 jak kto woli...