Strona 1 z 2

golfik III 1,9GTD 75ps 1992r. problem z chłodzeniem silnika

: wt paź 27, 2009 18:58
autor: pawelt2k
Witam forumowiczów nie jestem tu stałym bywalcem ani żadnym expertem jedynie koledzy potrzebna mi pomoc w ustaleniu usterki, mianowicie:

w moim aucie strasznie grzeje się silnik i wywala płyn, w dodatku wystepuje takie zjawisko że silnik mam już temperaturę ponad 100% węże do chłodnicy i nagrzewnicy są bardzo gorące a sama chłodnica lekko ciepła,mimo ze linik jest gotujący ponad 100stopni :( to nawiewu nie mam ciepłego tylko taki letni a węże do nagrzewnicy gorące, dodam że koreczek od wyrównawczego zbiorniczka termostat pompa wody chłodnica sa nowe a auto około 6miesięcy wcześniej jeździło na wodzie w układzie gdyż musiałem co jakiś czas jej dolewać:( MOJA

GENERALNA UWAGA TO ZE SILNIK JUZ JEST GOTUJĄCY I ZBIORNIK Z PŁYNEM WYWALA A CHŁODNICA TYLKO CIEPŁA MIMO ŻE WEŻE IDACE DO NIEJ GORĄCE TO SAM Z NAGRZEWNICA :otepienie:

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje że ktoś udzieli jakiejś wskazówki

: wt paź 27, 2009 19:19
autor: arwam
do wymiany prawdopodobnie chłodnica i do sprawdzenia pompa wodna czy wirnik nie obleciał

: wt paź 27, 2009 19:28
autor: pawelt2k
Kolego chłodnica pompa korek od zbiorniczka i termostat były wymieniane 3dni temu:(

: wt paź 27, 2009 19:35
autor: arwam
pawelt2k, to nie pozostaje ci nic innego jak zdzierać głowicą i sprawdzić na szczelność choć być może to tylko uszczelka

a jak z nagrzewnicą. jest cała i nie puszcza?
jeśli puszcza to najpierw ją zmienić i dopiero szukać dlej bo potrafi niezłego zamieszania narobić.

: wt paź 27, 2009 19:49
autor: Piasek
Termostat do kontroli czy czasem nie zacięty na zamkniętym. Ogrzewania brak bo nagrzewnica zapowietrzona, a skoro wywala płyn zbiornikiem wyrównawczym to masz dmuchniętą uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę. Ładuje gazy w układ wodny zapowietrzając wszystko. Obiegu może nie być bo tak jak pisał arwam mógł się ukręcić wirnik pompy - zależy co tam założyłeś...
Przyczyną braku ogrzewania może też być zasyfiona nagrzewnica...
Reasumując: silnik do większej rozbiórki...

: wt paź 27, 2009 19:51
autor: pawelt2k
PS nagrzewnica jest sprawna, szczelna na 100%

: wt paź 27, 2009 20:14
autor: arwam
Piasek, ja miałem w swoim silniku taki przypadek że nagrzewnica dawała objawy uszkodzonej głowicy włącznie z wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek.


pawelt2k, nie możesz być pewny jeśli nie sprawdzałeś, u mnie też nic nie było czyć w środku ale robiła nagrzewnica krecią robotę

: wt paź 27, 2009 20:14
autor: munior
pawelt2k pisze:dodam że koreczek od wyrównawczego zbiorniczka termostat pompa wody chłodnica sa nowe
To że termostat jest nowy nie wyklucza że może nie działać prawidłowo .Najprostrzą metodą sprawdzenia czy to wina termostatu jest jego usunięcie i sprawdzenie jak się bedzie zachowywała chłodnica bez termostatu.Jezeli okaże się że nagrzewa nagrzewa się cała to masz już sprawcę .Jak z taką wysoką temp. jeżdziłeś dłuższy czas to najprawdopodobniej wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą

: śr paź 28, 2009 20:46
autor: pawelt2k
Witam, dzis na próbe wyjąłem nowy termostat zagotowałe w naczyniu i otwiera sie, jeździłem tez około 25km bez termostatu i silnik stał sie odrobine zimniejszy ale jak go przygazuje ponad 110 to i tak tem wzrasta do 100-105stopni a w kabinie ciagle leci jedynie letnie powietrze nie mam mowy o gorącym:( jestem juz załamny mowiąc szczerze... węże wszystkie sa gorące a mimo to nie mam ciepłego powietrza a woda gotuje sie w zbiorniczku mimo że nawet nie mam czasem 90stopni

: śr paź 28, 2009 21:25
autor: Krzysiek W.
Uszczelka kolego.

: śr paź 28, 2009 21:26
autor: suhhar
200% uszczelka ci poszla, nagrzewnica nie daje ci cieplego powietrze bo i jak ? skoro spaliny siedza w ukladzie i wypychają wodę z ukladu. Takie moje zdanie, jesli sie myle to prosze mnie poprawić.

: śr paź 28, 2009 21:48
autor: arwam
pawelt2k, uszczelka i skoro węże od nagrzewnicy są gorące to sama nagrzewnica obowiązkowo OUT.

zacznij od nagrzewnicy żeby nie było AKUKU jak u mnie że po robocie uszczelki nadal to samo. u mnie winną była właśnie nagrzewnica mimo że objawy wskazywały na głowicę.
nie sugeruj się tym że jest sucha

: śr paź 28, 2009 23:02
autor: tomch
Skróć obieg - połącz ze sobą węże które wchodzą do nagrzewnicy - i tym sposobem upewnisz sie czy to nagrzewnica czy uszczelka. pozdro

: śr paź 28, 2009 23:15
autor: pawelt2k
:grin: o dobry pomysł wyłacze nagrzewnice z obiegu i wtedy zobaczymy pozdrawim a mam takie pytanie jak moze wpływac nagrzewnica na wiosne była wymieniana i jest szczelna bo szybie nie zachodza niczym?