jak ustalic czy pompa wody dziala prawidlowo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kery62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt paź 13, 2009 14:03
Lokalizacja: Rogow
Kontakt:

jak ustalic czy pompa wody dziala prawidlowo

Post autor: kery62 » wt paź 27, 2009 16:53

Mam taki problem ze cos mi strasznie piszczy w okolicy alternatora(nie sadze by to byly paski bo pisk czasami jest a czasami niema a czasami jest tak mocny ze nie do wytrzymania)ale moze sie myle.W kazdym razie zrzucilem paski i alternator krecil sie fajnie bez oporu i luzow,ale w pompie mozna bylo wyczuc delikatny opor i rytmiczne tyrkanie ,tak jak by jakas zapatka chodzila.Popytalem kilko znajomych i nikt niejest pewien ale twierdza ze w pompie wody niepowinno byc zadnego tykania czy oporu.Prosze o pomoc bo juz sam niewiem i zaczynam sie gobic :panna: Dzieki za pomoc z gory.A dodam ze mam golfa III 1.9 TD z 92 r.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt paź 27, 2009 16:59

takie tykanie mieliśmy w Vento 1.9 TD - po zdjęciu paska alternatora, który de facto napędza pompę wody - ustawało - wymieniliśmy pompę wody i jest :bigok:


ps. ale pasek alternatora też może być do wymiany
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 17:07 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt paź 27, 2009 20:36

kery62 pisze:ale twierdza ze w pompie wody niepowinno byc zadnego tykania czy oporu.
No i mają rację ,powinna sie kręcić bez żadnych odgłosów i tym bardziej oporów.Wymień pompę i ciesz się że w naszych AAZ etach pompa wodna nie jest napędzana paskiem rozrzadu bo wymiana dośc łatwa .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwgolf33 » wt paź 27, 2009 21:28

A mi sie wydaje że przy pompie wodnej jest chyba jakieś łożysko i jeżeli coś tam szumi to może byc do wymiany.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt paź 27, 2009 22:42

vwgolf33 pisze:A mi sie wydaje że przy pompie wodnej jest chyba jakieś łożysko i jeżeli coś tam szumi to może byc do wymiany.
nie "przy" tylko "w" pompie a łożyska się nie wymienia tylko całą pompę.


www.elektrotom.eu

vwgolf33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob lip 04, 2009 23:08
Lokalizacja: Wrocław

re

Post autor: vwgolf33 » śr paź 28, 2009 16:00

Przepraszam małe przejęzyczenie:P skoro mowa o pompie wody to na tym kolanku plastikowym powinno być jakieś zabezpieczenie? U mnie nie ma ;/



educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » śr lis 04, 2009 01:34

jesli masz pompe wody na pasku rozrzadu to bedzie wiekszy problem (musisz zobaczyc czy pompa ma luzy) jesli nie masz na rozrzadzie zdejmujesz pasek klinowy i odpalasz na chwile auto i sluchasz czy jest lepiej sprawdzasz luzy ja w AAZ mialem taki sam roblem myslalem ze to pompa wtryskowa lub altek ale okazalo sie ze pompa wody miala bardzo duze luzy ale przeciekow jeszcze nie bylo wymontowanie wcale nie jest takie proste bo sruby od pompy czeciowo zasłania kolo od pompy oleju ktrora jest na rozrzadzie i trzeba je odkrecic



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr lis 04, 2009 03:36

Sprawdz czy na kole pasowym nie ma bicia częstą usteką jest że koło bije przez co pompa nierówno się obraca lub samo koło pompy polecam pompy hart


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 148 gości