Nie równe obroty przy porannym odpaleniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nie równe obroty przy porannym odpaleniu

Post autor: szwari » ndz paź 25, 2009 23:45

Witam
Po odłączeniu i zaślepieniu EGR-a przy porannym odpaleniu autko buja się na obrotach,a gdy przejadę kilka metrów ( ok 200) to obroty chodzą już dobrze. Oczywiście na ciepłym silniku przy ponownym odpaleniu silniczek pracuje równo. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy EGR ma wpływ na bujanie się silnika przy porannym odpaleniu lub coś innego ma wpływ na nie równą pracę silniczka??? Jeżeli komuś przychodzi coś do głowy jaki problem mam to bardzo proszę o dobre rady. Jeżeli będzie trzeba zrobić jakieś logi to proszę podać jakie a na pewno nie będzie z tym problemu..

Z góry bardzo dziękuję za pomoc. :pub:

pozdrawiam :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn paź 26, 2009 00:37

Sprawdź świece żarowe po odpaleniu powinny jeszcze grzać i silnik powinien równo chodzić.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn paź 26, 2009 10:02

a za pomocą Vag-a mogę to zrobić???
jeśli tak to mógłbym prosić o opis jak miałbym to zrobić???
czy jest jakiś inny sposób sprawdzenia
roman58 pisze:Sprawdź świece żarowe po odpaleniu powinny jeszcze grzać i silnik powinien równo chodzić.
z góry bardzo dziękuję :pub:
pozdrawiam :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn paź 26, 2009 14:43

Ja mam cdif/2 to pokazuje na którym cylindrze jest spalona a ty kawałek kabla żarówkę i sprawdzisz jak świeci to świeca jest dobra jak nie to spalona.
Pościągaj kapturki ze wsuwki ze świec weź kawałek kabla żarówkę do boku żarówki przystaw jeden koniec kabla trzymając w ręku a drugi do świecy a żarówkę przystaw do zacisku + akumulatora tylko do środkowego łączenia jak zaświeci to dobra,jak nie to spalona.Chyba że masz kontrolką to bez problemu to zrobisz.
Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 19:47 przez roman58, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn paź 26, 2009 16:41

roman58, dzięki za odp. tylko jak jeszcze napisałbyś mi jak dokładnie miałbym to zrobić to będę wdzięczny (chodzi mi gdzie przewód plusowy muszę przyłożyć????a minusowy podejrzewam że traktujemy go jako zwykłą masę)

Pozdrawiam :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn paź 26, 2009 19:07

z tego co wiem w Pd AJM 115 ps świece żarowe grzeją przy temp. otoczenia poniżej +5 lub +7 stopni, mogę się mylić ale coś koło tego. Dodatkowo sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik.Jak będzie uszkodzony,to eku odczytuje nieprawidłową temp.i nie załącza świec, nie jest on drogi coś około 30 zł.

Ewentualnie może świece nie ogarniają? One grzeją jeszcze przez jakis czas po odpaleniu...

Ja na dzień dobry wymieniłem w swoim AJM świece żarowe, montaż i demontaż banalnie prosty, warto zaopatrzyć sie w pastę miedzianą i nasmarować gwint. Przyda sie klucz sztorcowy, chyba 10 do wymiany. Polecam świeczki BERU, na takich śmigam :bigok:

poszukaj troche na forum, jest cała masa podobnych przypadków ze świeczkami.

P.S. Ja z 2 miesiące temu miałem taki kłopot, że trzęsło budą po odpaleniu auta z 1-2 minuty. Wymieniłem oringi uszczelniające przy PD wraz z miedzianą podkładką i problem jak ręką odjął, ale Ty na początku skup się na świeczkach :)



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » wt paź 27, 2009 01:24

pelton1985, dzięki za rady..może masz racje w końcu zima tuż tuż więc świece nowe mogą się przydać..ponieważ autko sprowadziłem sobie rok temu w lipcu i świec do tej pory nie wymieniałem..ponieważ nie miałem powodów wymieniać,,ale jakiś rok temu wymieniałem czujnik temp, cieczy chłodzącej a w piątek termostat. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale ostatnio miałem sprawdzane ciśnienie na cylindrach czyli wykręcane świece...i jak dobrze kojarzę to chyba od tego momentu zaczęło się tak dziać ale głowy nie daję...macie jakieś zdanie na ten temat i jaka jest wasza opinia ???

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc i dobre rady :pub:


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt paź 27, 2009 12:51

szwari, sprawdź świeczki, a czy dokręciłeś świece odpowiednim momentem? to też jest w jakiś sposób istotne, ja przed zimą bym je wymienił, nie są to jakieś kosmiczne koszty



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » wt paź 27, 2009 22:10

pelton1985, mechanik je wykręcał i dokręcał a czy stosował klucz dynamometryczny to nie wiem nie widziałem i też nie wiedziałem co już teraz wiem..
pelton1985 pisze:tego co wiem w Pd AJM 115 ps świece żarowe grzeją przy temp. otoczenia poniżej +5 lub +7 stopni
pisałeś że świeczki grzeją przy temp. +5 lub +7 stopni wczoraj było 11 stopni i problem się powtórzył..więc skoro świece nie mają w tej temp. grzać to raczej może być inna przyczyna mojego porannego wahania się obrotów..ale i tak wymienię świeczki tylko muszę w Bydgoszczy poszukać w dobrej cenie..

Świeczki sprawdzałem psikając WD40 i obserwowałem czy zaczynają powstawać pęcherzyki..nic nie widziałem wiec stawiam że raczej dobrze są dokręcone..chyba że za mocno dokręcili i coś już rozwalili..tylko pytanie co..??

Pozdrawiam :pub:

[ Dodano: 28 Paź 2009 11:13 ]
pelton1985, widzę że mamy takie same silniczki..masz może jakiś numery świec żarowych firmy BERU..??? z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam :pub:
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 22:13 przez szwari, łącznie zmieniany 1 raz.


http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 41 gości