Strona 1 z 1

Nie moge odkręcić świec żarowych

: pt paź 23, 2009 22:30
autor: Igor1
Dzisiaj chciałem wymienic świece żarowe. Zaczałem odkręcac każda szła dobrze do połowy i potem sie kręciły w miejscu- teraz nie chca sie wykręcić i wkręcic spowrotem- nie wiem co z tym fantem zrobic i dlaczego sie tak stało. Wtedy nie działała mi jedna teraz już żadna :crazy: pomózcie

: pt paź 23, 2009 22:40
autor: Kris-THC
Może ty je dokręcałeś a nie wykręcałeś? Żart oczywiście. Na zimnym silniku kręciłeś czy na rozgrzanym? Tak czy inaczej dziwne że na wszystkich taki problem...

: pt paź 23, 2009 22:44
autor: Igor1
Kris-THC pisze:Może ty je dokręcałeś a nie wykręcałeś? Żart oczywiście. Na zimnym silniku kręciłeś czy na rozgrzanym? Tak czy inaczej dziwne że na wszystkich taki problem...
Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie, poszedłem teraz do samochodu i okazało się, ze wychodzi ze świecy nakrętka wraz ze środkiem grzałki- gwint i zewnętrzna grzałka została w głowicy :crazy: silnik chodzi ok ale co z tm zrobić szły do poowy poem stawały i się chyba ukręciły- robiłem na zimnym silniku po nocy.

: pt paź 23, 2009 22:45
autor: Marcin TDI
moze gwinty uszkodziles albo juz ktos kiedys je uszkodzil

: pt paź 23, 2009 22:54
autor: PinkFloyd
Częsty przypadek w TDI tylko ok 30-40% ma problem co jest wina użytkownika, ciesz się, że nie masz Mercedesa CDI lub Opla DTL tam 80% się ukręca i to bez powodu. Czeka Cie zdejmowanie głowicy lub wykręcaniem tym ale tylko kilka warsztatów w Polsce to ma - a kosztuje 6 tys zł :bajer: - wykręcanie jednej tym przyrzadem ok 250zł :crazy:

Tu masz porade czemu się tak stało http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383

: pt paź 23, 2009 23:04
autor: Igor1
Masakra :grrr: co teraz mam zrobić, moze macie jakiś inny patent na ich wykręcenie, jakie będą tego koszty. Czy tylko ja mam takiego pecha :evil:

: sob paź 24, 2009 00:07
autor: Kris-THC
Igor1 pisze:Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie
Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów że są przepalone więc ich nie ruszam. Miałem kiedyś MK3 i tam dokręciłem na 14Nm i stykło, aluminium jest podatne bardzo i łatwo przeciągnąć gwinty.

: sob paź 24, 2009 00:17
autor: Igor1
Kris-THC pisze:
Igor1 pisze:Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie
Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów że są przepalone więc ich nie ruszam. Miałem kiedyś MK3 i tam dokręciłem na 14Nm i stykło, aluminium jest podatne bardzo i łatwo przeciągnąć gwinty.
Pierwszy raz fabryczne zostały wymienione przy przebiegu 180 tyskm, teraz autko ma 446 tys km i sie skończyły i wydaje mi się to normalne na 446 tys tylko 2 komplety świec :hmm: bo jak wiesz one zawsze po odpaleniu do temp. 64 st podgrzewaja silnik lub przez ok 2 min w zależnosci co bedzie szybciej

: sob paź 24, 2009 00:35
autor: Kris-THC
Tak z ciekawości zapytam jakiej marki były te świece, pamiętasz? Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke i po tugodniu w jednej żarnik wypadł i narobił bałaganu. Remont 2500 zeta i auto do żyda :helm: W sumie takie rzeczy się zdarzają i nie zawsze czynnik ludzki ma znaczenie ale dziwi mnie to że taki manewr ma miejsce na wszystkich świecach. Ja zawsze wkręcając coś co wiem że potencjalnie będę musiał kiedyś wykręcic smaruję to pasta miedziana i zawsze sie sprawdza.

: sob paź 24, 2009 08:57
autor: Marcin TDI
Kris-THC pisze:Tak z ciekawości zapytam jakiej marki były te świece, pamiętasz? Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke i po tugodniu w jednej żarnik wypadł i narobił bałaganu.
ja w tamtym roku kupilem komplet swiec beru ale zaplacilem ok 250zl za komplet ale smigaja do tej pory

: sob paź 24, 2009 10:23
autor: wesol
swiece łatwo ukrecic to fakt. najlepiej czyms popsikac i odkrecac na ciepłym silniku. Mozna tez oczewiscie poluznic swieczki a potem wkrecic ponownie i tak co obrot.

: sob paź 24, 2009 10:32
autor: Rafał 21
Kris-THC pisze:Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke
Kris-THC pisze:Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów
Kol. Kris-THC, takich świec po 16 żl-do TDI Beru sie nie kupuje! [ podróby] Ori w przybliżeniu koszt taki jak zapodał koltedeI 66kw, Co do przepalenia świecy to nie znamy dnia ani godziny! i nie ma to nic z przebiegiem! tkm. Gdy mamy problemy rozruchu to powiniśmy sie zainteresować i pomierzyć wszystkie świece!. Chociażby zwykłą kontrolką za 2zeta. Co do smarowania swiecy to popieram ..Ojciec miał zakład 20 lat i zawsze smaruje smarem miedzianym! :grin: