Nie moge odkręcić świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Nie moge odkręcić świec żarowych

Post autor: Igor1 » pt paź 23, 2009 22:30

Dzisiaj chciałem wymienic świece żarowe. Zaczałem odkręcac każda szła dobrze do połowy i potem sie kręciły w miejscu- teraz nie chca sie wykręcić i wkręcic spowrotem- nie wiem co z tym fantem zrobic i dlaczego sie tak stało. Wtedy nie działała mi jedna teraz już żadna :crazy: pomózcie



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt paź 23, 2009 22:40

Może ty je dokręcałeś a nie wykręcałeś? Żart oczywiście. Na zimnym silniku kręciłeś czy na rozgrzanym? Tak czy inaczej dziwne że na wszystkich taki problem...


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt paź 23, 2009 22:44

Kris-THC pisze:Może ty je dokręcałeś a nie wykręcałeś? Żart oczywiście. Na zimnym silniku kręciłeś czy na rozgrzanym? Tak czy inaczej dziwne że na wszystkich taki problem...
Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie, poszedłem teraz do samochodu i okazało się, ze wychodzi ze świecy nakrętka wraz ze środkiem grzałki- gwint i zewnętrzna grzałka została w głowicy :crazy: silnik chodzi ok ale co z tm zrobić szły do poowy poem stawały i się chyba ukręciły- robiłem na zimnym silniku po nocy.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pt paź 23, 2009 22:45

moze gwinty uszkodziles albo juz ktos kiedys je uszkodzil


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt paź 23, 2009 22:54

Częsty przypadek w TDI tylko ok 30-40% ma problem co jest wina użytkownika, ciesz się, że nie masz Mercedesa CDI lub Opla DTL tam 80% się ukręca i to bez powodu. Czeka Cie zdejmowanie głowicy lub wykręcaniem tym ale tylko kilka warsztatów w Polsce to ma - a kosztuje 6 tys zł :bajer: - wykręcanie jednej tym przyrzadem ok 250zł :crazy:

Tu masz porade czemu się tak stało http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 22:54 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pt paź 23, 2009 23:04

Masakra :grrr: co teraz mam zrobić, moze macie jakiś inny patent na ich wykręcenie, jakie będą tego koszty. Czy tylko ja mam takiego pecha :evil:



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob paź 24, 2009 00:07

Igor1 pisze:Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie
Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów że są przepalone więc ich nie ruszam. Miałem kiedyś MK3 i tam dokręciłem na 14Nm i stykło, aluminium jest podatne bardzo i łatwo przeciągnąć gwinty.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » sob paź 24, 2009 00:17

Kris-THC pisze:
Igor1 pisze:Juz kiedys je wymieniałem w tym Golfie
Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów że są przepalone więc ich nie ruszam. Miałem kiedyś MK3 i tam dokręciłem na 14Nm i stykło, aluminium jest podatne bardzo i łatwo przeciągnąć gwinty.
Pierwszy raz fabryczne zostały wymienione przy przebiegu 180 tyskm, teraz autko ma 446 tys km i sie skończyły i wydaje mi się to normalne na 446 tys tylko 2 komplety świec :hmm: bo jak wiesz one zawsze po odpaleniu do temp. 64 st podgrzewaja silnik lub przez ok 2 min w zależnosci co bedzie szybciej



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob paź 24, 2009 00:35

Tak z ciekawości zapytam jakiej marki były te świece, pamiętasz? Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke i po tugodniu w jednej żarnik wypadł i narobił bałaganu. Remont 2500 zeta i auto do żyda :helm: W sumie takie rzeczy się zdarzają i nie zawsze czynnik ludzki ma znaczenie ale dziwi mnie to że taki manewr ma miejsce na wszystkich świecach. Ja zawsze wkręcając coś co wiem że potencjalnie będę musiał kiedyś wykręcic smaruję to pasta miedziana i zawsze sie sprawdza.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob paź 24, 2009 08:57

Kris-THC pisze:Tak z ciekawości zapytam jakiej marki były te świece, pamiętasz? Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke i po tugodniu w jednej żarnik wypadł i narobił bałaganu.
ja w tamtym roku kupilem komplet swiec beru ale zaplacilem ok 250zl za komplet ale smigaja do tej pory


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob paź 24, 2009 10:23

swiece łatwo ukrecic to fakt. najlepiej czyms popsikac i odkrecac na ciepłym silniku. Mozna tez oczewiscie poluznic swieczki a potem wkrecic ponownie i tak co obrot.
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 10:27 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » sob paź 24, 2009 10:32

Kris-THC pisze:Kumpel do A4 zapodał Beru z allegro po 14 zeta za sztuke
Kris-THC pisze:Tak szczerze to ile lat nim jeździsz że znowu zmieniasz świece? Ja mam jeszcze fabryczne ale nie ma objawów
Kol. Kris-THC, takich świec po 16 żl-do TDI Beru sie nie kupuje! [ podróby] Ori w przybliżeniu koszt taki jak zapodał koltedeI 66kw, Co do przepalenia świecy to nie znamy dnia ani godziny! i nie ma to nic z przebiegiem! tkm. Gdy mamy problemy rozruchu to powiniśmy sie zainteresować i pomierzyć wszystkie świece!. Chociażby zwykłą kontrolką za 2zeta. Co do smarowania swiecy to popieram ..Ojciec miał zakład 20 lat i zawsze smaruje smarem miedzianym! :grin:
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 18:13 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości