Strona 1 z 1

Nietypowy problem z odpalaniem.Co jest ?!

: pt paź 23, 2009 13:30
autor: Robkar73
Witam.Posiadam Bore 1,9 TDI PD 116ps,i mam taki dość nietypowy problem z odpalaniem auta,a mianowicie kiedy z rana przychodze do garażu to auto praktycznie zawsze odpala prawiie normalnie,ale kiedy po wyjeżdzie zgasze go choćby na chwile to juz drugi raz odpalić to już jest spory problem musze go dość długo kręcić,i tak ze dwa,trzy razy czynność powtórzyć,troche dziwny objaw,bo jak szukam po forum to są problemy na zimnym,lub ciepłym,albo cały czas,a tu nie mam pojęcia o co chodzi,zdażyło mi sie kiedyś że taki numer miałem na rozgrzanym silniku ale to sie dzieje niezwykle żadko może 3 razy na 3 miesiące,ale z rana dzieje sie tak niemal zawsze,ale kiedy go nie zgasze od razu po wyjeżdzie z garażu to moge go już po przejechaniu choćby trzech kilometrów,zgasić i za chwile normalnie odpala.Musze coś z tym zrobić bo być może jest to początek czegoś niedobrego,i kiedyś w trasie wogóle go nie odpale.Dzieki wszystkim za jakiekolwiek podpowiedzi

Re: Nitypowy problem z odpalaniem.POMOCY

: pt paź 23, 2009 13:32
autor: doggie
Robkar73 pisze:Witam
jakiś problem?

Re: Nitypowy problem z odpalaniem.POMOCY

: pt paź 23, 2009 13:49
autor: Robkar73
Przedwcześnie niechcący nacisnąłem wyślij,

Re: Nitypowy problem z odpalaniem.POMOCY

: pt paź 23, 2009 14:13
autor: doggie
Robkar73 pisze:Przedwcześnie niechcący nacisnąłem wyślij,
na dzień dobry powinieneś podłączyć pod VAG-coma

Re: Nitypowy problem z odpalaniem.POMOCY

: pt paź 23, 2009 14:19
autor: Robkar73
mettenos pisze:
Robkar73 pisze:Przedwcześnie niechcący nacisnąłem wyślij,
na dzień dobry powinieneś podłączyć pod VAG-coma
Zaraz pojade i jak dzisiaj elektronik sprawdzi to dam znać

: pt paź 23, 2009 14:29
autor: doggie
Robkar73, jak wpiszesz w wyszukiwarkę słowo "notlauf" to będziesz miał szereg możliwych wyników

: pt paź 23, 2009 19:04
autor: Robkar73
mettenos pisze:Robkar73, jak wpiszesz w wyszukiwarkę słowo "notlauf" to będziesz miał szereg możliwych wyników
Zawsze posługuje sie wyszukiwarką,ale co zrobić kiedy nie można znaleść nic do swojego przypadku podobnego,pozatym "notlauf"wpisywałem wtedy kiedy silnik wpadał w tryb awaryjny i to jest tzw.notlauf.

[ Dodano: 23 Paź 2009 19:11 ]
Byłem dzisiaj na diagnostyce,i nic,wszystko OK.Chyba jedyne co można zrobić to zbadać go wtedy kiedy nie bedzie chciał zapalić,i tak sie z tym elektronikiem umówiłem,chociaż myślałem że skoro coś jest nie tak to komp błedy zapamieta,i na Vagu pokaże co jest,no ale widocznie dzieje sie inaczej.Cały dzień dzisiaj przejeżdziłem i odpala jak zwykle idealnie,ale myśle że rano bedzie inaczej.

: pt paź 23, 2009 19:54
autor: Sztomel
jeśli znowu nie będzie chciał odpalić to zerknij czy mignie choć na chwilę kontrolka świec żarowych podczas przekręcenia kluczyka - jeśli nie mignie to do czyszczenia/naprawy jest przekaźnik 109, miałem z nim trochę problemów i jednym z objawów było właśnie takie zjawisko, że rano po nocy odpalał bez problemu, przejechałem tylko 1 km do bankomatu i już były problemy z odpaleniem (oczywiście wtedy nie zapalała się wcale kontrolka świec) i miałem tak przez kilka dni aż się wk..... i po czyszczeniu nóżek przekaźnika i poprawieniu w nim lutów wszystko wróciło do normy.

: sob paź 24, 2009 13:12
autor: Robkar73
Sztomel pisze:jeśli znowu nie będzie chciał odpalić to zerknij czy mignie choć na chwilę kontrolka świec żarowych podczas przekręcenia kluczyka - jeśli nie mignie to do czyszczenia/naprawy jest przekaźnik 109, miałem z nim trochę problemów i jednym z objawów było właśnie takie zjawisko, że rano po nocy odpalał bez problemu, przejechałem tylko 1 km do bankomatu i już były problemy z odpaleniem (oczywiście wtedy nie zapalała się wcale kontrolka świec) i miałem tak przez kilka dni aż się wk..... i po czyszczeniu nóżek przekaźnika i poprawieniu w nim lutów wszystko wróciło do normy.
Widze że objaw podobny ale u mnie kontrolka sie normalnie pojawia jak zawsze,ale dziś zauważyłem coś jeszcze że po przekreceniu kluczyka kontrolki gasną lecz w chwili krecenia odpala sie ASR wraz z kontrolką ABS nie wiem co mogłyby mieć z tym wspólnego hamulce ale pisze tylko to co widze kiedyś na 100% tego nie było.dzisiaj wyjechałem z garażu normalnie odpalił,za chwile odziwo znów pracował,i po ok.40 min.już sie skończył. :crazy:

: sob paź 24, 2009 15:05
autor: Sztomel
palenie się tych kontrolek świadczy o znacznym spadku napięcia, dziwię się trochę gdyż sterownik silnika powinien zapisać np. błąd "18008 P1600 Zasilanie napięciem zacisku "15" Za niska wartość napięcia" i trzeba zacząć najpierw od dokładnego wyszlifowania zacisków i klem akumulatora albo zainteresować się rozrusznikiem, który już może kuleć i pobierać zbyt dużo prądu z tego powodu.

: sob paź 24, 2009 18:09
autor: Robkar73
Sztomel pisze:palenie się tych kontrolek świadczy o znacznym spadku napięcia, dziwię się trochę gdyż sterownik silnika powinien zapisać np. błąd "18008 P1600 Zasilanie napięciem zacisku "15" Za niska wartość napięcia" i trzeba zacząć najpierw od dokładnego wyszlifowania zacisków i klem akumulatora albo zainteresować się rozrusznikiem, który już może kuleć i pobierać zbyt dużo prądu z tego powodu.
Dzieki,napewno w tygodniu to wszystko posprawdzam,przed godziną przyjechał do mnie kolega z serwisu vw i stwierdził że na 100% jest to wina paliwa sprawdził oring pod zaworkiem filtra paliwai okazuje sie że do wymiany,ale to może być przy okazji,bo usterka może leżeć gdzieindziej np.przy pompie.Może dlatego vag nie wykazał błedów ponieważ nie jest to wina żadnego z czujników,tak mi sie przynajmniej wydaje

[ Dodano: 25 Paź 2009 09:07 ]
Aha,dodał jeszcze że zakładając oring pod zaworek zwrotny to wcześniej należy go zwilżyć np.lekko prysnąć wd40 tak robią oni w serwisach