Strona 1 z 1

dziwne rzeczy z temperaturą

: pt paź 23, 2009 09:10
autor: kylo86
Witam, problem dotyczy golfa IV 1,9 TDi 90KM z 99r. Mianowicie sprawa wygląda tak, od jakiegoś czasu zauważyłem że auto jakby wolniej przekraczało pierwsze trzy kreski temp temat olałem, potem że łapie max kreskę przed 90 stopniami olałem ale dziś zastałem inną sprawę i dlatego piszę, mianowicie jadę jadę i wskazywało tą kreskę przed 90 po czym patrze a wskaźnik spada, zatrzymał się nieco ponad pierwsze trzy kreski i wyżej praktycznie nie idzie a jeśli już to minimalnie, teraz pytanie takie termostat? wyglądałoby że tak ale zadałem sobie pytanie czy leciałoby do środka normalnie ciepłe powietrze? (bo z tym problemów nie ma) a może to czujnik temperatury? dzięki za wszelką pomoc

: pt paź 23, 2009 09:11
autor: doggie
termostat do wymiany, co do czujnika to po podpięciu pod VAG-a powinien być zapisany błąd P0118 Czujnik temperatury plynu chlodzacego

[ Dodano: Pią 23 Paź, 2009 ]
jeżeli byłby to czujnik temperatury, to powinien na gorącym silniku na biegu jałowym czasami chwytać podwyższone obroty 1000-1200 rpm

: pt paź 23, 2009 09:23
autor: kylo86
jeśli chodzi o obroty to z tym nie ma żadnych problemów cały czas równy poziom czy zimny czy gorący silnik chociaż teraz nie możemy powiedzieć że silnik jest gorący :)

: pt paź 23, 2009 09:24
autor: Sztomel
kylo86, w takiej sytuacji najrozsądniej jest podpiąć swojego Vaga a jeśli nie posiadasz to poprosić o przysługę najbliższego Twemu miejscu zamieszkania forumowicza i podejrzeć w Vagu wskazania z obydwu czujników temperatury płynu chłodzącego G62/G2 umieszczonych w jednej obudowie (zwłaszcza w trakcie obserwowanych spadków temperatur), jeśli wskazania z obydwu będą szły jednakowo to przyczyna tkwi w termostacie a jeżeli wskazania pomiędzy tymi czujnikami będą znacząco rozbieżne to wtedy czujnik podwójny do wymiany i to chyba najrozsądniejsze wyjście zanim zaczniesz na "czuja" wymieniać termostat lub czujnik.

: pt paź 23, 2009 09:24
autor: doggie
kylo86, trzeba podpiąć pod VAG-a i ewentualnie wykluczyć czujnik temperatury - wówczas termostat do wymiany

: pt paź 23, 2009 09:37
autor: kylo86
a czy przy trefnym termostacie leciałoby normalnie ciepłe powietrze do kabiny?

: pt paź 23, 2009 09:42
autor: tomch
kylo86 pisze:a czy przy trefnym termostacie leciałoby normalnie ciepłe powietrze do kabiny?
No pewnie, przecież np 70*C to też ciepło, ale zrób jak radzą w powyższych wypowiedziach i podepnij pod VAG

: pt paź 23, 2009 21:03
autor: Soldier_M
Spróbuj w ten sposób:

W momencie gdy spadnie Ci temp. poniżej 90 kreski i w miarę będzie sie utrzymywać poniżej 90, to zatrzymaj autko i bez wyłączania go podnieś maskę i włóż rękę do kostki czujnika temp płynu chłodzącego (po prawej stronie jak stoisz do autka, czujnik jest od strony kabiny). Jeśli przy jakimkolwiek ruszaniu temp wzrośnie do 90 (idealnej), to szukaj przyczyny albo w zaśniedziałych stykach, albo czujnik do wymiany.