dziwne rzeczy z temperaturą

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kylo86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 15, 2006 18:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

dziwne rzeczy z temperaturą

Post autor: kylo86 » pt paź 23, 2009 09:10

Witam, problem dotyczy golfa IV 1,9 TDi 90KM z 99r. Mianowicie sprawa wygląda tak, od jakiegoś czasu zauważyłem że auto jakby wolniej przekraczało pierwsze trzy kreski temp temat olałem, potem że łapie max kreskę przed 90 stopniami olałem ale dziś zastałem inną sprawę i dlatego piszę, mianowicie jadę jadę i wskazywało tą kreskę przed 90 po czym patrze a wskaźnik spada, zatrzymał się nieco ponad pierwsze trzy kreski i wyżej praktycznie nie idzie a jeśli już to minimalnie, teraz pytanie takie termostat? wyglądałoby że tak ale zadałem sobie pytanie czy leciałoby do środka normalnie ciepłe powietrze? (bo z tym problemów nie ma) a może to czujnik temperatury? dzięki za wszelką pomoc



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 23, 2009 09:11

termostat do wymiany, co do czujnika to po podpięciu pod VAG-a powinien być zapisany błąd P0118 Czujnik temperatury plynu chlodzacego

[ Dodano: Pią 23 Paź, 2009 ]
jeżeli byłby to czujnik temperatury, to powinien na gorącym silniku na biegu jałowym czasami chwytać podwyższone obroty 1000-1200 rpm
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 09:13 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



kylo86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 15, 2006 18:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kylo86 » pt paź 23, 2009 09:23

jeśli chodzi o obroty to z tym nie ma żadnych problemów cały czas równy poziom czy zimny czy gorący silnik chociaż teraz nie możemy powiedzieć że silnik jest gorący :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 23, 2009 09:24

kylo86, w takiej sytuacji najrozsądniej jest podpiąć swojego Vaga a jeśli nie posiadasz to poprosić o przysługę najbliższego Twemu miejscu zamieszkania forumowicza i podejrzeć w Vagu wskazania z obydwu czujników temperatury płynu chłodzącego G62/G2 umieszczonych w jednej obudowie (zwłaszcza w trakcie obserwowanych spadków temperatur), jeśli wskazania z obydwu będą szły jednakowo to przyczyna tkwi w termostacie a jeżeli wskazania pomiędzy tymi czujnikami będą znacząco rozbieżne to wtedy czujnik podwójny do wymiany i to chyba najrozsądniejsze wyjście zanim zaczniesz na "czuja" wymieniać termostat lub czujnik.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 23, 2009 09:24

kylo86, trzeba podpiąć pod VAG-a i ewentualnie wykluczyć czujnik temperatury - wówczas termostat do wymiany



kylo86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 15, 2006 18:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kylo86 » pt paź 23, 2009 09:37

a czy przy trefnym termostacie leciałoby normalnie ciepłe powietrze do kabiny?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pt paź 23, 2009 09:42

kylo86 pisze:a czy przy trefnym termostacie leciałoby normalnie ciepłe powietrze do kabiny?
No pewnie, przecież np 70*C to też ciepło, ale zrób jak radzą w powyższych wypowiedziach i podepnij pod VAG
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2009 09:44 przez tomch, łącznie zmieniany 1 raz.



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt paź 23, 2009 21:03

Spróbuj w ten sposób:

W momencie gdy spadnie Ci temp. poniżej 90 kreski i w miarę będzie sie utrzymywać poniżej 90, to zatrzymaj autko i bez wyłączania go podnieś maskę i włóż rękę do kostki czujnika temp płynu chłodzącego (po prawej stronie jak stoisz do autka, czujnik jest od strony kabiny). Jeśli przy jakimkolwiek ruszaniu temp wzrośnie do 90 (idealnej), to szukaj przyczyny albo w zaśniedziałych stykach, albo czujnik do wymiany.


Soldier_Marine

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości