jaki akumulator do mk4 TDi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiupl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr lis 01, 2006 13:01
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

jaki akumulator do mk4 TDi

Post autor: krzysiupl » wt paź 20, 2009 22:36

witam wszystkich, mam do was pytanie jaki powinien byc akumulator do mk4 TDi 110KM AHF wg producenta a jaki byscie mi poradzili ? jakiej firmy, Ah , temperatury coraz blizej zera rano a ja juz teraz mam problemy z odpalaniem ,a co to bedzie jak przymrozi.



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » wt paź 20, 2009 22:37

Mam taki sam motor jak Ty czyli AHF i kupiłem centra futura 77 ah..jeżdzę ponad rok i nie narzekam auto pali od strzała czy zimne czy ciepłe :) pozdrawiam.


http://www.allegro.pl/item738817816_now ... _3lat.html
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 22:40 przez grzybsi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzysiupl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr lis 01, 2006 13:01
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: krzysiupl » wt paź 20, 2009 22:39

a to dzieki , kiedys mialem tez centre w mk2 i tez bylo dobrze ,czyli 77ah starcza tak?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 20, 2009 22:42

krzysiupl pisze:a to dzieki , kiedys mialem tez centre w mk2 i tez bylo dobrze ,czyli 77ah starcza tak?
Minimum to 640A wg ( EN) może być wiecej :grin: sa akumulatory zelowe co przy 50Ah maja 900A wiec najwaniejszy dla diesla to prad rozruchowy, nie dawaj wiekrzego aku niz 80ah
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 22:43 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » wt paź 20, 2009 22:43

w zupełności .. co do tego żeby auto dobrze paliło Ci w mroźne dni zalecam Ci dodatkowo wymienić filtr paliwa np. Knecht lub Mann -dlaczego? a no dlatego że kupiłem raz bubel firmy topran i auto ledwo co paliło mi w zimę..no i jeszcze sprawdź stan rozrusznika..konserwacja około 100 zł wynosi u mechanika. pozdrawiam.



Awatar użytkownika
krzysiupl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr lis 01, 2006 13:01
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: krzysiupl » wt paź 20, 2009 22:46

a to ciekawe z tym filtrem

a bosch dobty jest aku ? czy niezawracac sobie nim glowy i kupic ta centre ?



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

Post autor: grzybsi » wt paź 20, 2009 22:48

to jaki wybrac czy bosch czy centrę nie wiem ...nie miałem wczesniej boscha...zresztą mysle ze są osoby bardziej doświadczne w tym temacie na forum ..także głos oddaje im.



andryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt cze 13, 2008 16:32
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: andryu » wt paź 20, 2009 22:54

kolego ja radził bym kupic centre ze wzgledu na łatwiejszy dostep i w pozniejszym czasie - jak by co to reklamacji - bosch nie jest polski a centra tak i bardziej dostepna na rynku no i polecam 74ah i ponad 600 A
nie wiem jak tam bosch ale za centre gdzies powinienes zaplacic 330 PLNów
oczywiscie jest wiele innych marek banner - tej jest jednym z lepszych baterii


andryu VW GOLF IV 1.9 TDI PD

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » śr paź 21, 2009 06:40

PinkFloyd pisze:
krzysiupl pisze:a to dzieki , kiedys mialem tez centre w mk2 i tez bylo dobrze ,czyli 77ah starcza tak?
Minimum to 640A wg ( EN) może być wiecej :grin: sa akumulatory zelowe co przy 50Ah maja 900A wiec najwaniejszy dla diesla to prad rozruchowy, nie dawaj wiekrzego aku niz 80ah
zelowe nie są akumulatorami rozruchowymi wiec nie nadają sie do startu .
zelowe nadają sie do głębokich rozładowań np. na łódkach

akumulator może założyć nawet 105 Ah tyle tylko ze wejdzie max 75 Ah bo nie ma więcej miejsca.

Zapamiętajcie raz na zawsze : Większy akumulator nie zaszkodzi ale za mały zniszczy sie szybciej niż się wam wydaje .



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 21, 2009 06:44

ilio pisze:
akumulator może założyć nawet 105 Ah tyle tylko ze wejdzie max 75 Ah bo nie ma więcej miejsca.

Zapamiętajcie raz na zawsze : Większy akumulator nie zaszkodzi ale za mały zniszczy sie szybciej niż się wam wydaje .
wejdzie i 85 Ah bo jest tej samej wielkości - niedawno sprawdzałem

za duży aku też nie może być bo będzie niedoładowany

[ Dodano: Sro 21 Paź, 2009 ]
ilio pisze: Zapamiętajcie raz na zawsze
ale żeś wypalił z nowiną



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr paź 21, 2009 09:16

mettenos pisze:za duży aku też nie może być bo będzie niedoładowany
Bedzie doladowany. Zasada ladowania alternatora polega na ladowaniu aku az osiagnie napiecie 14,4 volta. Akumulator nie osiagnie tego napiecia jaesli bedzie rozladowany czy to gleboko czy to tylko w niewielkim stopniu. Alternator ma regulator ( w zsadzie zespol regulatorow bno pradowy, napieciowy oraz pradu wstecznego choc bywaja konstrukcje ktore maja jedne mniej lub inaczej rozwiazane co nie wplywa na prace znaczaco). Zaden alternator nie rozpoznaje jaka pojemnosc ma dany akumulator. Zreszta nie da sie sprawdzic zadnego akumulatora czy nawet bateryjki AA z domowego sprzetu jaka ma pojemnosc miernikiem . Jedynie trzeba takowe zrodlo enerki rozladowac do cna i przy tym monitorowac jakie ma napiecie i jaki prad przepuszcza. Max ampery tez jakei daje to sa rozne normy. Mozna podac ile amper leci przy praktycznie pradzie zwarcia i poleci nawet 1000A tylko ze napiecie przy tym jest juz w okolicach kilku volt czyli tak z 5-7V co jest nie do przyjecia. Mozna mierzyc prad rozruchu ktory bedzie wynosil 600A ale napiecie bedzie przy tym wynosilo od 9 do 10 V co jest juz prawidlowe i rozrusznik ma juz sile zakrecic. Z badań wynika ze zastosowanie aku w pewnych warunkach wiekszego tylko o 10% wydluza zywotnosc jego pracy 2 lata. Polecam sprobowac ile wytrzyma aku 45 czy 50 Ah w takim TDI gdzie jest dosc czesto odpalany( tak na dojazdy do pracy powiedzmy 20 km w jedna strone) Odrazu mowie ze dlugo nie pozyje. Aku 65Ah pociagnie juz sporo dluzej a 75 bedzie tez wydluzac znaczaco. Zastosowanie aku 100Ah juz nie wydluzy tak duzo jak to bylo w przejsciach 65->75Ah i sie nie oplaca kupowac aku za 400 czy nawet 450 zl nawet jakby nam wszedl pod maske bo sie nie kalkuluje. Sa jeszcze aku do prac ciaglych jaki i do czestego odpalania jak ma to miejsce w taxi czy policji( choc ta druga przewaznie ma dwa aku).


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » śr paź 21, 2009 10:07

No wlasnie u mnie w garazu stoi aku 100Ah prawie nowy kilka miesiecy ma i ostatnio moj w aucie ma problemy z porannym rozruchem , u mnie w garazu panuje podobna temp jak na zewnątrz mimo tego podlączylem go na kable do mojego i odpalil bez problemu, i czy moge go wsadzic do auta? bedzie doladowywany?


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » śr paź 21, 2009 10:27



Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

Awatar użytkownika
krzysiupl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr lis 01, 2006 13:01
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: krzysiupl » śr paź 21, 2009 17:47

myslalem nad tym boschem albo cntra futura 77ah



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości