Świeca świecy nie równa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Świeca świecy nie równa

Post autor: Piasek » wt paź 20, 2009 15:29

Otóż stoję przed koniecznością wymiany kpl świec żarowych w moim ALH. Temat niby banalny, jeden typ świec i po sprawie. Natomiast wszystko zaczyna się komplikować gdy wczytamy się w specyfikację każdej ze świec z których wynika iż:
Beru GN 855 potrzebuje natężenia prądu 16A
podczas gdy
NGK D-Power Nr 4 pobiera zaledwie 5A
obydwie przy napięciu 12V.
Teoria mówi iż akumulator ma 66Ah pojemności to oznacza ze jest on w stanie podawać nam prąd o napięciu 12V i natężeniu 1A przez 66 godzin. Doświadczenia wskazują że 100% sprawny akumulator pozostawiony na noc w 20 st mrozie generuje nam rano zaledwie 55% swojej nominalnej, zdeklarowanej przez producenta "mocy". Dodajmy do tego czuwający przez noc alarm i centralny zamek z pilota i przyjąć możemy ze rano mamy do dyspozycji tylko 50% mocy oferowanej przez akumulator (mam tu na myśli głównie prąd rozruchowy)
I teraz załóżmy sytuację rozruchu silnika po mroźnej, -20-to stopniowej nocy kiedy załączamy zapłon na świecach BERU. 60A "obciągnie nam" akumulator praktycznie do niezbędnego minimum na obrót wałem. Jeżeli silnik nie zaskoczy za 2-3 jego przerzutem - prawdopodobnie już nie zaskoczy.
Na ten sam manewr świece NGK potrzebują jedynie 20A, dając wiecej do dyspozycji rozrusznikowi.
Skądinąd wiem ze natężenie prądu świadczy poniekąd o jego "sile" zatem:
czy w takim razie 16A Beru szybciej nam nagrzeją się do odpowiedniej temperatury (czyli więcej prądu żrą ale przez krótszy czas) tudzież nagrzeją się bardziej lub bardziej nagrzeją komorę spalania, niż 5A NGK, które biorą niby mniej prądu ale przez dłuższy czas... ??? Czy też jest to bez znaczenia ponieważ i tak przekaźnik zarządza świecami i to tylko od niego zależy ile czasu świece będą dostawać napięcie?
Reasumując: co wybrać ??
Bo ja bym się skłaniał jednak ku NGK ze względu na mniejsze zapotrzebowanie na prąd ale może moje rozumowanie w tej dziedzinie jest dalekie od prawidłowego...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt paź 20, 2009 15:39

Piasek pisze:Czy też jest to bez znaczenia ponieważ i tak przekaźnik zarządza świecami i to tylko od niego zależy ile czasu świece będą dostawać napięcie?
Wydaje mi się,że właśnie tak jest.
Piasek pisze:Bo ja bym się skłaniał jednak ku NGK
Ja także.
Co do BERU,to nawet w sklepie mi dzisiaj odradzili,gdy kupowałem dla siostry.
Chyba wiedzą co mówią,bo wielu mechaniorów przez sklep sie przewija.
Ja śmigam na NGK 3 sezon i puki co jest O.K.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt paź 20, 2009 17:47

skoro beru jest oryginalnie w vw to ma być ok.
co do czasu grzania to decyduje ecu poprzez przekaźnik, i to właśnie im szybciej się nagrzeją tym lepiej.
co do zużycia 16A to jest tylko przy starcie, a z każdą chwilą zużycie spada do kilku A.
a wiadomo jak coś pobiera więcej prądu to lepiej zagrzeje.
beru ngk czy bosch niemiecki to dobre świece, ale ja osobiście beru chwalę.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt paź 20, 2009 20:45

Beru GN 855 potrzebuje natężenia prądu 16A
podczas gdy
NGK D-Power Nr 4 pobiera zaledwie 5A
obydwie przy napięciu 12V.

Skąd masz takie dane?
Wg prawa Ohma prąd zależy od stosunku Napięcia do oporu z zakładając (bo chyba tak jest w rzeczywistości) jedna świeca ma ok 1,4ohma, czyli 12V/1,4=8,6A.

[ Dodano: 20 Paź 2009 20:50 ]
piter_s pisze:o do zużycia 16A to jest tylko przy starcie, a z każdą chwilą zużycie spada do kilku A.
Cytat ze strony ENK:
"Główną zasadą działania nowoczesnych trzpieniowych świec żarowych jest połączenie spirali żarowej ze spiralą regulacyjną w taki sposób, aby tworzyły wspólny element oporowy. Spirala żarowa wraz z końcówką żarową tworzą strefę żarową. Spirala regulacyjna posiada z kolei taką właściwość, że wraz ze wzrostem temperatury wzrasta jej opór, dzięki czemu możliwa jest regulacja przepływu prądu przez świecę, a co za tym idzie również i temperatury."
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 20:50 przez tomch, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 20, 2009 22:11

Beru podaje czas grzania wstepnego a NGK pobór w czasie dogrzewania w czasie pracy silnika i w tym problem pogrzebany. Obie świece maja takie same parametry. Polecam BERU, czesto włąsnie sie dzieje ze NGK ma troszke dłuższy czas nagrzewania wstepnego co czuc przy -10st- miałem tak- nowe NGK przy -10st lekko zatelepało silnikiem- dwa razy podgrzane i było ok, BERU wystarczyło raz i zero problemów i smigam na nich bo oryginalnie wkłądają do TDI i starczaja na bardzo długo. pamietaj przy wymianie łatwo ukręcić świece wcześniej przez kilka dni psikaj WD40.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob paź 24, 2009 10:10

A co sądzicie o ceramicznych świecach żarowych Iskry ? (bo wpadł mi właśnie katalog Iskry w ręce). Pasujący do silnika AGR/ALH zamiennik nosi oznaczenie CT855. Znalezione na googlach opisy bardzo pochlebnie wyrażają się o ceramicznej technologii świec żarowych (dużo szybsza zdolność nagrzewania od tradycyjnych "stalowych", dużo większa odporność na cykle grzanie-chłodzenie-grzanie i znacznie mniejsze zapotrzebowanie na energie w porównaniu z tradycyjnymi "stalówkami"). Jeżeli chodzi o doświadczenia empiryczne to tylko na forum Forda znalazłem wzmiankę o tych świecach - że kilku założyło (do różnych silników, w różnym stanie) i każdy zauważył znaczną na + poprawę zimnego (i ciepłego) rozruchu.
Czy ktoś z Was zastosował już coś takiego w swoim VW ??
(bo z doświadczenia wiem iż "cudze chwalimy - swego nie znamy". Świece zapłonowe Iskry jak również świece żarowe (stalowe) wielokrotnie zakładaliśmy do różnych pojazdów i użytkownicy bardzo sobie je chwalą. W cenie "chińszczyzny" masz świecę żarową bezproblemowo działającą 3-4 sezony)
Link do katalogu Iskry Ceramic
http://www.iskra-kielce.pl/temp/zdjecia ... ERAMIC.pdf
Link do przykładowej ceny
http://moto.allegro.pl/item786191904_is ... 5_sdi.html
na tle Beru & NGK wypadają bardzo korzystnie...
Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 10:48 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob paź 24, 2009 10:40

Co do iskry raczej zawsze miałem jakies problemy z tą firma .Mówię oczywiscie o świecach żarowych.Zawsze po zamontowaniu nie wytrzymywały długo.Więc zaniechałem ich stosowania.
Najgorsze wytrzymywały dwa tygodnie.

Beru i NGK nigdy nie miałem problemów i te swiece polecam kazdemu.



remik130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn maja 04, 2009 00:28
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: remik130 » ndz paź 25, 2009 12:13

Witam,
podpinam się do tematu, jest potrzeba wymiany świec , znalazłem na allegro pasujące do auta, czy mogą być to oryginalne świece BERU, co sądzicie , kupował ktoś podobne na allegro?
http://www.allegro.pl/item758502689_swi ... _beru.html

Dzięki za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz paź 25, 2009 18:17

no mała kasa jak na ori



CrazyGirl
_
_
Posty: 134
Rejestracja: śr lis 05, 2014 12:45
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Świeca świecy nie równa

Post autor: CrazyGirl » pt wrz 09, 2016 07:48

Odkopię :kwiatek:
Koledzy przyszedł czas żeby w moim bolidzie wymienić świece, tylko jak to jest z nimi... które są lepsze ktore gorsze? Mechanik zaproponował NGK za 27zł, Bosch 29zł, Beru 31zł


:satan: ALH: 139KM/311Nm :satan:

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Świeca świecy nie równa

Post autor: Piasek » pt wrz 09, 2016 08:45

Beru były fabrycznie montowane w ALH


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

CrazyGirl
_
_
Posty: 134
Rejestracja: śr lis 05, 2014 12:45
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Świeca świecy nie równa

Post autor: CrazyGirl » pt wrz 09, 2016 09:00

A Ty kolego jakie wtedy wybrałeś?


:satan: ALH: 139KM/311Nm :satan:

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Świeca świecy nie równa

Post autor: Piasek » pt wrz 09, 2016 09:12

Pierwsze fabrycznie wymieniałem coś koło 300 tyś km przelotu i właśnie na BERU - na takie jakie były wyjęte z silnika. Kolejny raz już nie dotknąłem a poszedł z przeb. 470 tyś km. Z tego co wiem od obecnego właściciela - jeszcze nie dotykał a 600 już przekroczył


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Świeca świecy nie równa

Post autor: Adamm » pt wrz 09, 2016 11:45

Dodam tylko w temacie ze zrobilem maly test swiec denso i ngk (w parametrach maja inne pobory A)

w tym samym czasie obie swiece byly podpiete pod zasilanie, podczas gdy Denso swiecila juz prawie na bialo ngk dopiero co sie rozgrzewala.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości