Kilka pytań odnośnie TDI
: pn paź 19, 2009 21:25
Witam!
Posiadam Golfa V z 2005 model rocznikowy 2006 BKC 77kW 105KM. Auto ma przejechane w tej chwili prawie 113 kkm Ostatnio jak podłączyłem auto do kompa (WoW) to wywaliło błąd: "Obwód prądowy świecy cylindra 1"
1.Mechanik polecił wymianę świec, przy czym auto pali bez problemu (z tego co się orientuję tylko do tego potrzebne są świece i do podgrzania początkowo silnika, jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie, jeżeli biorą udział w spalaniu). Podjechałem do ASO koszt jednej świecy 85zł, jaka firma produkuje oryginały, czy Bremi?
2.Spalanie po ściągnięciu z Niemiec podskoczyło o około 1litr/100km (komp pokazywał średnio 4,5 przy przejechanych ~4kkm, przy czym teraz pokazuje średnio 5,5 dodam, że auto było użytkowane w terenach górzystych i na autostradach co powinno dać większe spalanie. Z tego co słyszałem to spalanie średnie to koło 4,8-5, jeżdżę miasto w ciągu tyg, a na weekend do domu (trasa w obie strony 300km).
3.Czy w tym modelu TDI występuje sonda lambda, przeczytam na forum, że dopiero od silnika BMM, ale na allegro można spotkać sondy do 1,9 TDI np http://allegro.pl/item774810280_sonda_l ... ouran.html. Czy może być padnięta? Po ilu km się ją wymienia? Jak nie ma sondy co spełnia jej zadanie i podaje odpowiednią dawkę? Przepływomierz?
4.Odnośnie katalizatora jaka jest żywotność w tym silniku i po jakim czasie się go pozbyć ( w którym momencie)? tu się pojawiło to pytanie, mimo wielokrotnego istnienia na forum. Auto ściągnięte było z uszkodzoną turbiną - złamał się jeden listek, czy płatek nie wiem jak to nazwać.
Na co mam się szykować do wymiany jeszcze, wiem że rozrząd przy 120kkm mnie czeka, coś jeszcze?
Na co zwrócić uwagę przy wymianach?
Zależy mi na sprawności auta, żeby mi nie stanęło gdzieś na drodze, (tak miałem z poprzednim autem..)
Pozdrawiam
Posiadam Golfa V z 2005 model rocznikowy 2006 BKC 77kW 105KM. Auto ma przejechane w tej chwili prawie 113 kkm Ostatnio jak podłączyłem auto do kompa (WoW) to wywaliło błąd: "Obwód prądowy świecy cylindra 1"
1.Mechanik polecił wymianę świec, przy czym auto pali bez problemu (z tego co się orientuję tylko do tego potrzebne są świece i do podgrzania początkowo silnika, jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie, jeżeli biorą udział w spalaniu). Podjechałem do ASO koszt jednej świecy 85zł, jaka firma produkuje oryginały, czy Bremi?
2.Spalanie po ściągnięciu z Niemiec podskoczyło o około 1litr/100km (komp pokazywał średnio 4,5 przy przejechanych ~4kkm, przy czym teraz pokazuje średnio 5,5 dodam, że auto było użytkowane w terenach górzystych i na autostradach co powinno dać większe spalanie. Z tego co słyszałem to spalanie średnie to koło 4,8-5, jeżdżę miasto w ciągu tyg, a na weekend do domu (trasa w obie strony 300km).
3.Czy w tym modelu TDI występuje sonda lambda, przeczytam na forum, że dopiero od silnika BMM, ale na allegro można spotkać sondy do 1,9 TDI np http://allegro.pl/item774810280_sonda_l ... ouran.html. Czy może być padnięta? Po ilu km się ją wymienia? Jak nie ma sondy co spełnia jej zadanie i podaje odpowiednią dawkę? Przepływomierz?
4.Odnośnie katalizatora jaka jest żywotność w tym silniku i po jakim czasie się go pozbyć ( w którym momencie)? tu się pojawiło to pytanie, mimo wielokrotnego istnienia na forum. Auto ściągnięte było z uszkodzoną turbiną - złamał się jeden listek, czy płatek nie wiem jak to nazwać.
Na co mam się szykować do wymiany jeszcze, wiem że rozrząd przy 120kkm mnie czeka, coś jeszcze?
Na co zwrócić uwagę przy wymianach?
Zależy mi na sprawności auta, żeby mi nie stanęło gdzieś na drodze, (tak miałem z poprzednim autem..)
Pozdrawiam