Strona 1 z 1
Trzy wazne pytania VW BORA 1.9 TDI
: pn paź 19, 2009 10:43
autor: mirdek
Witam
1. Chciałem sie dowiedzieć co to za rura ? od czego ona idzie (patrz zdjęcie niżej ) ponieważ ma ona troszkę luzu tak jakby sie wyrobiła , pod ta rura zauważyłem jakby troszkę oleju poniżej rury, taka maż jakby olej z opiłkami

trochę jestem przerażony (zdjecie nr 2 )
http://zapodaj.net/b4fffede4714.jpg.html
http://zapodaj.net/96bbddc876d1.jpg.html
2.Sprawdzałem ostatnio płyn do wspomagania i jest go na minimum troszkę sie boje o swoja przekładnię i pompę wiec pytanie czy dolać do poziomu max ? i gdzie kupie takowy plyn i w jakich są opakowaniach (jaki orginal do VW) . Podejrzewam ze brakuje mi około 100 mililitrów.
3.Chciałbym sobie sprawdzić samochodzik i turbinę specjalistycznym sprzętem, jestem z okolic Mszana Dolna - Limanowa czy byłby ktoś kto by mi wykonał coś takiego .
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
: pn paź 19, 2009 10:53
autor: hanshubert
1. łacznik gumowy - rura doładowania, ucieka trochę powietrza od turbiny koszt ASO ok. 140zł + zawleczka ok. 9zł
olej to normalne zjawisko, opiłki są z kołnierza tej rury - nie szkodliwe- ciśnienie wypycha na zewnątrz
2."zielony febi" w każdym sklepie motoryzacyjnym ok.25- 30 zł
mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem.
pozdrawiam
: pn paź 19, 2009 11:54
autor: mirdek
Juz sie przestraszyłem ze to coś poważnego

taka rurę kupie tylko w aso ? jakoś to wpływa na moc silnika ? chciałem kupić oryginalny płyn, tylko na dolewkę nie ma potrzeby wymiany na nowy .
ps-ta rura występuje pod jakimiś numerami , można ja kupić w sieci ?
: pn paź 19, 2009 13:41
autor: doggie
belcho99 pisze:jak czerowny i gęsty zalewamy czerwony i gęsty jak zielony i żadki to zalewamy zielony i żadki( czyli febi)
lejesz sam koncentrat czy jak, bo ja mam G12 i gęsty nie jest
: pn paź 19, 2009 13:41
autor: hanshubert
belcho99 pisze:nie żaden zielony febi tylko najpierw niech sprawdzi jaki ma płyn w zbiorniczku, jak czerowny i gęsty zalewamy czerwony i gęsty jak zielony i żadki to zalewamy zielony i żadki( czyli febi)
Zmieszaj zielony z czerownym to za miesiąc bedziesz magla wymieniał. Nie padnie od razu

.
Co do mieszania płynów zgoda, zakładam, że nikt nie kombinował z cieczą w układzie...
Wąż polecam w ASO, za używanego trupa możesz zapłacić podobnie...
Re: Trzy wazne pytania VW BORA 1.9 TDI
: pn paź 19, 2009 13:43
autor: doggie
mirdek pisze: gdzie kupie takowy plyn i w jakich są opakowaniach
opakowanie 1 litr, oryginalny jest G12, G12+ - oba ze sobą mieszlane
: pn paź 19, 2009 13:43
autor: mirdek
[quote="belcho99"]takie głupie pytania zadajesz, że mam wąpliwosci czy sam byś sobie żarówkę umiał wymienić.
no powiem ci ze w Borce mam problem wymienić żarówkę z przodu

: pn paź 19, 2009 13:45
autor: hanshubert
mettenos pisze:lejesz sam koncentrat czy jak, bo ja mam G12 i gęsty nie jest
mettenos pisze:opakowanie 1 litr, oryginalny jest G12, G12+ - oba ze sobą mieszlane
Nie chodzi o układ chłodzenia, tylko o kierowniczy i jego wspomaganie.
: pn paź 19, 2009 13:46
autor: doggie
hanshubert, sorry, jakiś zakręcony ostatnio jestem
: wt paź 20, 2009 20:20
autor: Rafica
Może wystarczy wymienić samą uszczelkę na tej rurze.

: wt paź 20, 2009 20:26
autor: marcin999
Rafica pisze:Może wystarczy wymienić samą uszczelkę na tej rurze.
Tam nie ma żadnej uszczelki rura jest zaciśnięta.
: wt paź 20, 2009 20:31
autor: mirdek
jaki to ma wpływ na silnik ? może być troszkę słabszy?
ps- może zakleję to taśmą

: wt paź 20, 2009 20:43
autor: psikuta19
kolego nr tej rurki znajdziesz na rurce sa tam fabryczne nr vw
wystarczy sczytać
rura kosztuje cos ok 100zl w aso niedawno taka lub podobna kupowałem
co do płynu tak tak jak koledzy pisali czerwony lub zielony w kazdym motoryzacyjnym znajdziesz
: wt paź 20, 2009 21:13
autor: Rafica
Wypnij tą rurę i zobacz ,u mnie wystarczyło wymienić gumowy oring który tam jest,ponieważ był pęknięty, Niestety o ile się orientuję to nie kupisz go samego w ASO tylko całą rurę.Ale znalazłem sklep z takimi uszczelkami,oringami itp. i pan mi na miejscu dobrał do rury i mam teraz sucho.
