Strona 1 z 3

Temperatura pracy TDI

: pn paź 19, 2009 08:47
autor: lukker
Witam. Posiadam golfa 1.9 tDI AHF i gdy temperatura wynosi około 0stopni , to zaobserwowałem że nawet po przejechaniu 50 km silnik nie złapał 90 st. Z czym to moze być związane i gdzie szukać problemu?

: pn paź 19, 2009 09:01
autor: mateo86
Prawdopodobnie podniety termostat, na forum jest dużo tematów z tym związanych. pozdrawiam

: pn paź 19, 2009 09:05
autor: doggie
tak jak napisał poprzednik - termostat nie zamyka

: pn paź 19, 2009 09:09
autor: wesol
Fakt jest na forum o termostatach. Dodam tylko ze wymiana na oryginalny ze sklepu to koszt 30 zl wiec nie majatek i mozna go wymieniac powiedzmy raz na kilk alat tak profilaktycznie jak mamy jakies podejrzenia. Wiecej kosztuje glikol ale nie trzeba go wylewac tylko upuscic do jakiejs miski a potem ponownie zalac po wymianie termostatu. Robota dziecinnie prosta wiec ie ma sensy sie nawet zastanawiac. Aha termostaty dzisiejsze nie sa oparte na eterze tylko na parafinie w zwiazku z tym nie maja dwuch stanow: sprawny/uszkodzony tylko moga sie nie do konca zamykac i dlatego mamy silnik niedogrzany. Sprawdzalem osobiscie na kilku markach aut.

: pn paź 19, 2009 11:48
autor: lukker
Ale to się objawia tylko w niższych teperaturach? Dziś gdy jest 6 stopni ,silnik normlanie się nagrzewa

: pn paź 19, 2009 12:04
autor: doggie
lukker pisze:Ale to się objawia tylko w niższych teperaturach? Dziś gdy jest 6 stopni ,silnik normlanie się nagrzewa
im będzie niższa temperatura tym bardziej silnik będzie niedogrzany, najwyrażniej termostat coś tam przymyka i przy +6 stopniach daje jeszcze radę

: pn paź 19, 2009 13:08
autor: lukker
Ok,dziękuje wszystkim za odpowiedzi

Re: Temperatura pracy TDI

: pn paź 19, 2009 13:57
autor: PinkFloyd
lukker pisze:Witam. Posiadam golfa 1.9 tDI AHF i gdy temperatura wynosi około 0stopni , to zaobserwowałem że nawet po przejechaniu 50 km silnik nie złapał 90 st. Z czym to moze być związane i gdzie szukać problemu?
Tu masz jak zrobić http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1730221, dodatkowo poza tym zeby spuscic z bloku odłączasz górny wąz od chłodniczki oleju i wtedy nie tracisz płynu- schodzi cały. A tak jeszcze dla wspomożenia oprózniania przyda sie czasami dmuchnac w zbiorniczek- szybciej schodzi cóz sie nie robi dla naszych autek. Ja kupiłęm teromstat Wahler symbol 4264.87D taki idzie do naszych autek. W hurtowni za 22zł. Dzisiaj wymiana i kolosalna róznica. Moment na desce 90st, nawet w korku. Podłączam vag a tam pokazuje 90-91st Więc termostat. Po prostu on szybko na maxa sie nie otwierał tylko przy 80st popuszczał troszke i wolno silnik sie nagrzewał od 80-90st , przy mocnym obciazeniu ta mała szczelina nie przepuszczała dużo wody stad 90st. U mnie akurat dochodziło do 90st po ok 15km teraz wystarczy 5km a u ciebie ewidentnie sie już zaciął. WArto tez zobaczyć jaka wtedy widzi też temp. ECU na vagu czy nie jest to wina tez czujnika.

: pn paź 19, 2009 18:12
autor: lukker
Dzieki. Mozecie podpowiedzić jak tak nałatwiej sprawdzić termostat?Jakies foto poglądowe najlepiej

: pn paź 19, 2009 18:15
autor: doggie

: czw lis 12, 2009 10:57
autor: Artiks
Panowie, czy taka temperatura jest prawidłowa?? Nawet na długich trasach nigdy nie osiągnałem wyższej.

Obrazek

: czw lis 12, 2009 11:48
autor: mateo86
ArtX pisze:Panowie, czy taka temperatura jest prawidłowa?? Nawet na długich trasach nigdy nie osiągnałem wyższej.

[url=http://img41.imageshack.us/img41/5818/1211090845.jpg]Obrazek[/URL]

Nie, powinno być 90 stopni. Miałem tak jak Ty gdy termostat miałem padnięty.

: czw lis 12, 2009 13:18
autor: Alchemik_2006
Powinno byc prawie 90 tzn. 89,6-89,9. Na oko wskazowka powinna byc prawie na 90 przy spokojnej jezdzie.

: sob lis 21, 2009 23:43
autor: Artiks
Termo zmienione na Wahlera, chyba wymieniłem dobry na dobry bo różnicy nie ma żadnej :goof: Czujnik temp. silnika ?? :chytry: