Strona 1 z 3
Nagrzewanie golfa IV 1.9 SDI
: pn paź 19, 2009 08:15
autor: barteq289
Moje pytanie brzmi - jak długo (czyli ile kilometrów) musicie przejechać swoją czwórką 1.9SDI by złapało Wam temp. 90 stopni??
Warunki:
-na pokładzie 1 osoba (kierowca)
-prędkość do 70km/h
-temp. na zewnatrz ok 0 stopni
Ja musze pokonać dystans ok 10-12 km by wskazówka stanęła na 90-iu. Z moich obserwacji to trochu długo - wcześniej jeździłem audi b4 2.0 benzyna - i tam dużo szybciej łąpał temperature. Chce wiedzieć czy te diesle się tak wolna nagrzewają??
: pn paź 19, 2009 08:17
autor: doggie
Jak miałem Polo 1.9 SDI to również bardzo długo się nagrzewał - ten typ tak ma, zwłaszcza jak jest bez obciążenia, najważniejsze że wskazówka dochodzi i zatrzymuje się na 90 st.
: pn paź 19, 2009 08:39
autor: indyczes
Masz wszystko w normie, nie porównuj do benzyny.
Pozdr.
: pn paź 19, 2009 08:42
autor: śruba
U mnie też trzeba jechać ponad 10 km żeby zlapać temperaturę "roboczą".
: pn paź 19, 2009 11:29
autor: barteq289
długo dochodzi - ale jak już dojedzie do 90 stopni to trzymy elegancko i wtedy w miarę ciepło w samochodzie. ps. golf 1.6d drugiej generacji szybciej sie nagrzewał - hehe
: pn paź 19, 2009 12:05
autor: doggie
barteq289 pisze:golf 1.6d drugiej generacji szybciej sie nagrzewał - hehe
m.in. z racji mniejszej pojemności
: pn paź 19, 2009 14:02
autor: PinkFloyd
mettenos pisze:barteq289 pisze:golf 1.6d drugiej generacji szybciej sie nagrzewał - hehe
m.in. z racji mniejszej pojemności
Racze z uwagi na mniejsza sparwnośc tego silniczka, TDI sa tak sprawne ze produkuja mało ciepła sa oszczedne i stad całe paliwo nie idzie w gwizdek. Mój AAZ nawet w zimę łapał po 3km 90st a tez był 1,9 TD
a TDI łapie mi od 5 km do nawet 10km
: pn paź 19, 2009 14:04
autor: doggie
PinkFloyd, nie będę się spierał, ale moim zdaniem pojemność też ma jakiś tam wpływ
: pn paź 19, 2009 14:07
autor: PinkFloyd
mettenos pisze:PinkFloyd, nie będę się spierał, ale moim zdaniem pojemność też ma jakiś tam wpływ
Mój ojciec ma 1,4TDI i ten łapie tem po ok 12km mimo, ze wszystko sprawne
Ten dopiero spala mało paliwa i nie chce łapac temp. Lupo 1,2TDi bez zpodgrzewacza zima w mieście ledwo osiąga 70st. Temat był poruszany TDI sa to bardzo sprawne silniki i w tym tkwi problem.
: pn paź 19, 2009 14:13
autor: Macios
ja z 10-15km musze przejechac i łapie 90 stopni.
: pn paź 19, 2009 14:15
autor: doggie
PinkFloyd, OK, cytat z forum passata
W silniku TDI paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra powyżej tłoka. W silniku TD paliwo jest wtryskiwane do małej komory wstępnej połączonej z cylindrem wąskim przejściem, które wchodzi stycznie do komory wstępnej. Podczas suwu sprężania to tego przejścia wlatuje powietrze wywołując silne zawirowanie w komorze wstępnej. Następnie do komory wstępnej wtryskiwane jest paliwo i tam następuje zapłon. Połączenie szybko wirującego powietrza oraz gwałtownego rozprężania spalin z komory wstępnej do cylindra polepsza mieszanie i spalanie paliwa z powietrzem. zybsze mieszanie powietrza z paliwem w silnikach TD ma jednak swoją cenę. Wysoka prędkość przepływu powietrza przez wąskie połączenie między cylindrem a komorą wstępną oraz gwałtowne zawirowania w samej komorze wstępnej powodują znacznie większą stratę ciepła w powietrzu podczas sprężania niż w silnikach TDI. W połączeniu ze spadkiem ciśnienia przy przejściu z głównej komory spalania do komory wstępnej daje to efekt niższej temperatury powietrza po sprężeniu niż w podobnym silniku TD. Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika. Silniki TDI przeważnie mają o 10 do 20% większe spalanie niż porównywalne silniki TD. ( mat. zaczerpnięty z www)
jak to się ma do silnika SDI? - dla przykładu moje Polo 1.9 SDI silnik AGD miało stopień sprężania 22:1 a w wysokich mrozach potrzebowało nawet do 20 km zanim się dogrzało do 90 st., domyślam się że po części wpływ na to miał brak doładowania i zaślepiony EGR
: pn paź 19, 2009 14:20
autor: PinkFloyd
To chyba sie komuś cos pomyliło, mam teriał VW gdzie podane sa sparwnosci silnika najwyżej stoi TDI i Common rail potem benzyny hybrydy potem TD i D, i itd. Egr ma duzy wpływ nawet do 5km wcześniej auto sie wolniej nagrzewa po zaslepieniu
: pn paź 19, 2009 14:22
autor: doggie
PinkFloyd pisze:To chyba sie komuś cos pomyliło, mam teriał VW gdzie podane sa sparwnosci silnika najwyżej stoi TDI i Common rail potem benzyny hybrydy potem TD i D, i itd. Egr ma duzy wpływ nawet do 5km wcześniej auto sie wolniej nagrzewa po zaslepieniu
trochę mi się pomyliło, SDI miał coś około 19-20:1
[ Dodano: Pon 19 Paź, 2009 ]
PinkFloyd pisze: Egr ma duzy wpływ nawet do 5km wcześniej auto sie wolniej nagrzewa po zaslepieniu
w Polówce miałem zaślepiony i strasznie wolno się rozgrzewał
: pn paź 19, 2009 14:52
autor: grandi
barteq289 pisze:-prędkość do 70km/h
Z tą prędkością autao będzie bardzo wolno łapać 90 stopni