Dziwne kopcenie po założeniu innej pompy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne kopcenie po założeniu innej pompy
Witam. założyłem dzisiaj pompke od td która założona była w zwykłym dieslu. (ze złomu:P)
Po założeniu pompy i wyregulowaniu dawki obrotów itp okazało się że samochód zaczął kopcić na czarno granatowy kolor??????
Wykluczam pobór oleju przez turbo bo sprawdzałem przewody ok.
więc zacząłem sie zastanawiać co z pierścionkami albo uszczelniaczami( te dwie rzeczy były wymieniane).
Czy wtrysk paliwa źle wyregulowany moze dawać objawy czarno granatowego dymu?????
czy to oznacza dużo zbyt wczesny kąt wtrysku??
Granatowy jest bardzo zauważalny a ja się depnie fest to przy najwyższych obrotach pusci czarna chmurke...
Po założeniu pompy i wyregulowaniu dawki obrotów itp okazało się że samochód zaczął kopcić na czarno granatowy kolor??????
Wykluczam pobór oleju przez turbo bo sprawdzałem przewody ok.
więc zacząłem sie zastanawiać co z pierścionkami albo uszczelniaczami( te dwie rzeczy były wymieniane).
Czy wtrysk paliwa źle wyregulowany moze dawać objawy czarno granatowego dymu?????
czy to oznacza dużo zbyt wczesny kąt wtrysku??
Granatowy jest bardzo zauważalny a ja się depnie fest to przy najwyższych obrotach pusci czarna chmurke...
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
takJABcok20 pisze:Czy wtrysk paliwa źle wyregulowany moze dawać objawy czarno granatowego dymu?????
może to być tez zbyt duża dawka lub wtyskiwacze choć wtyskiwacze można wykluczyć jak wcześniej było ok
nie jestem pewien ale zbyt późny, auto chodzi miękko paliwko jest podawane za późno i nie daje rady go spalićJABcok20 pisze:czy to oznacza dużo zbyt wczesny kąt wtrysku??
samochod chodzi jakby nierowno bardziej sie trzesie niz na poprzedniej pompie.
bez wzgledu jaka dam dawke jest kolor granatowy z czarnym?
hm moze fala od diesla niska i daje taki efekt?????
bardziej odczuwalna i słyszalna jest praca kazdego z cylindrów no i bardziej sie trzesie??
bez wzgledu jaka dam dawke jest kolor granatowy z czarnym?
hm moze fala od diesla niska i daje taki efekt?????
bardziej odczuwalna i słyszalna jest praca kazdego z cylindrów no i bardziej sie trzesie??
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Granatowy dym? A nie zostało Ci oliwy w wydechu po poprzednim turbie?
Co do niskiej kultury pracy silnika - typowy objaw po założeniu pompy w cenie złomu - załatwiłeś sobie wtryski, lej dodatek do paliwa, może pomóc, albo wykręć i przebij na maszynce, z tym że jak założysz to po nocy mogą powrócić objawy.
[ Dodano: 19 Paź 2009 01:08 ]
Jak reaguje na wyciągnięcie przyspieszacza?
Co do niskiej kultury pracy silnika - typowy objaw po założeniu pompy w cenie złomu - załatwiłeś sobie wtryski, lej dodatek do paliwa, może pomóc, albo wykręć i przebij na maszynce, z tym że jak założysz to po nocy mogą powrócić objawy.
[ Dodano: 19 Paź 2009 01:08 ]
Jak reaguje na wyciągnięcie przyspieszacza?
hm po wyjeciu przyspieszacza? musze sprawdzic.
tak pompa w cenie zlomu:P
czyli sciagam ja jak najszybciej... wtryski i tak musze zdjac bo byly nowe i ew. wyregulowac oby nie padly
tak pompa w cenie zlomu:P
czyli sciagam ja jak najszybciej... wtryski i tak musze zdjac bo byly nowe i ew. wyregulowac oby nie padly
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
JABcok20,
pompa od zwykłego wolnossaka znacznie szybciej przyspiesza zapłon wraz ze wzrostem obrotów silnika a dzieje się tak dlatego że nie masz ciśnienia w układzie dolotowym i po sprężeniu powietrza przez tłok masz mniejsze ciśnienie i trzebe dłuższego odcinka czasu żeby paliwa się spaliło.
po podaniu ciśnienia doładowania paliwo spala się za szybko dając takie objawy jak opisałeś, i jest przez to znacznie słabszy.
masz wydłużony wtrysk co też powoduje pogorszone rozpylenie paliwa podczas wtrysku co bezpośrednio rzutuje na osiągi.
musiałbyś zdemontować turbo lub obniżyć ciśnienie wewnętrzne w pompie, lub podmienić wtryskiwacze
pompa od zwykłego wolnossaka znacznie szybciej przyspiesza zapłon wraz ze wzrostem obrotów silnika a dzieje się tak dlatego że nie masz ciśnienia w układzie dolotowym i po sprężeniu powietrza przez tłok masz mniejsze ciśnienie i trzebe dłuższego odcinka czasu żeby paliwa się spaliło.
po podaniu ciśnienia doładowania paliwo spala się za szybko dając takie objawy jak opisałeś, i jest przez to znacznie słabszy.
masz wydłużony wtrysk co też powoduje pogorszone rozpylenie paliwa podczas wtrysku co bezpośrednio rzutuje na osiągi.
musiałbyś zdemontować turbo lub obniżyć ciśnienie wewnętrzne w pompie, lub podmienić wtryskiwacze
Więc tak powróciłem do pompy ori td( prawdziwe td z silnika td zdjeta).
Przy okazji zmieniłem fale na peugeota 8mm( jest wyższa widać gołym okiem).
pierwsze co zauważyłem:
silnik pracuje ciszej, równiej, odpala dużo lepiej nawert gdy ciepły i postoi jakis czas, jak jest zimny chodzi jak ciepły??
pompa potrafi nadmuchać dużo więcej dymu na wyższych obrotach przy nikłym zadymieniu na niskich.
Hm czyli same korzyści... musiałem lekko podregulować ale było prawie idealnie.
Tłokorozdzielacz miał widoczne rysy więc pewnie jest zużyty...
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:01 ]
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:04 ]
czy jest sens robic timing(założyć spiłowaną zaslepkę) jak mam lekkiego gova(jedna podkładka)
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:57 ]
samochod przy predkosci powyzej 150 wzwyz pracuje jakby twardo?
zadymienia duzego nie ma ale jakby kat byl zbyt wczesny? kopci na czarno czy to normalne?
Przy okazji zmieniłem fale na peugeota 8mm( jest wyższa widać gołym okiem).
pierwsze co zauważyłem:
silnik pracuje ciszej, równiej, odpala dużo lepiej nawert gdy ciepły i postoi jakis czas, jak jest zimny chodzi jak ciepły??
pompa potrafi nadmuchać dużo więcej dymu na wyższych obrotach przy nikłym zadymieniu na niskich.
Hm czyli same korzyści... musiałem lekko podregulować ale było prawie idealnie.
Tłokorozdzielacz miał widoczne rysy więc pewnie jest zużyty...
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:01 ]
racja arwam granatowo czarny dym duzo zbyt wczesny wtrysk lub dlugiarwam pisze:pompa od zwykłego wolnossaka znacznie szybciej przyspiesza zapłon
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:04 ]
czy jest sens robic timing(założyć spiłowaną zaslepkę) jak mam lekkiego gova(jedna podkładka)
[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 19:57 ]
samochod przy predkosci powyzej 150 wzwyz pracuje jakby twardo?
zadymienia duzego nie ma ale jakby kat byl zbyt wczesny? kopci na czarno czy to normalne?
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 22:51 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości