Strona 1 z 2

Problemy z silnikiem 2,5 TDI 140 KM

: ndz paź 18, 2009 16:28
autor: vwer2
Witam :grin: !
Mam mały problem z Volvo V 70 2,5 TDI 99r. (Jakby kto sie pytał dlaczego na tym forum "Volvo" to tłumacze : silnik ma tyle wspólnego z Volvo co napis na obudowie silnika. Silnik pochodzi z Volkswagena .Jest to pięcio cylindrowa jednostka montowana do Transportera ,LT ,Audi 100 ,Audi A6 itd.
Szukałem na forum ale niema nic na temat 2,5 TDI
Mój problem jest taki: Rano jak zapale auto to kopci mocno na niebiesko ,po jakimś czasie przestaje i jest ok. Jadąc nie kopci ale w momencie gdy wcisnę gaz do dechy to z tyłu nic nie widać "czarno" :panna: Ale jak mu tak parę razy depnę to później jak mu depne to przestaje kopcić . Znajomy mechanik powiedział ,że to norma i ,że wywala sadze z kata. Byłem na VAGu i niby wszystko ok, nie wiedzieli jaki ma być kont wtrychu bo był podany w jakiś jednostkach :kac: . Inny koleś stwierdził ,że turbo pada ale jak wcisnę gaz do dechy to jak złapie tylko 2 000 obr/min (turbodziura) to w fotel wbija. Już sam zgłupiałem. :otepienie:
Jeśli ktoś miał do czynienia z takim silnikiem to proszę o pomoc!!!

Z góry dziękuje!

: ndz paź 18, 2009 17:20
autor: Balugass
ja od siebie powiem tylko tyle ze jeszcze nie widziałem samochodu z tym silnikiem który by nie kopcił :bigok: ale jak nie zostawia za sobą jakiegos mega siersciucha to bym sie nie przejmował :grin: dość czesto jeździłem z kolega który ma wlasnie takie vovo i jego to mega kopcił na czarno ale i fajnie w fotel wbijało spalanie 7l :bajer: wiem nie pomogłem w temacie :helm: podłącz manometr do turbo i sprawdz sobie sam cisnienie jakie tyrbinka daje:)

[ Dodano: 18 Paź 2009 17:22 ]
vwer2 pisze:Ale jak mu tak parę razy depnę to później jak mu depne to przestaje kopcić
ja mam tak samo w swoim klekocie jak np jezdze spokojnie przez jakis czas a potem mu depne to też potrafi co nieco pokazać z tyłu :helm:

: ndz paź 18, 2009 18:11
autor: mrozoo
od 2000rpm ciagnie bo masz turbo na WG starej konstrukcji i okolo tych obrotow zaczyna wstawac suszara i dmuchac :bajer: Zapewne masz AEL'a w nich to norma ze przy rozpedzaniu chmurke robi, niebieski dym z ranca to moga byc puszczajace uszczelniacze zaworowe...

: ndz paź 18, 2009 18:22
autor: vwer2
Podłącze jakiś manometr i dam znać ile bije.
A w ogóle ile powinno być?
mrozoo pisze:niebieski dym z ranca to moga byc puszczajace uszczelniacze zaworowe...
Raczej nie uszczelniacze a zły kont wtrysku. orientujecie sie jaki powinna być ?

: ndz paź 18, 2009 18:31
autor: mrozoo
vwer2 pisze:Podłącze jakiś manometr i dam znać ile bije.
A w ogóle ile powinno być?
To mozesz vagiem odczytac podczas jazdy:)
Raczej nie uszczelniacze a zły kont wtrysku. orientujecie sie jaki powinna być ?
A zle ci pali i duzo spala ? W vagu jak wlaczysz wykres ma byc na niebieskiej linii ewentualnie troche ponizej albo ponad...

: ndz paź 18, 2009 18:38
autor: vwer2
mrozoo pisze:A zle ci pali i duzo spala ? W vagu jak wlaczysz wykres ma byc na niebieskiej linii ewentualnie troche ponizej albo ponad...
Pali przy mojej jeżdzie ok 6l a na WAGu jest ok

[ Dodano: 02 Lis 2009 10:13 ]
Przyszło na 1 Listopada trochę mrozu (-2 oC)i lipa :grrr:
Trzy razy podchodziłem aby odpalić auto , dopiero za czwartym razem odpalił!!!

: wt lis 03, 2009 09:27
autor: julia71
Może kolego świeczuszki nie grzeją? :helm:

: wt lis 03, 2009 09:39
autor: Marcin TDI
moze ci wtryski troche zaczynaja lac

: wt lis 03, 2009 09:56
autor: cowboy
vwer2 pisze:Rano jak zapale auto to kopci mocno na niebiesko ,po jakimś czasie przestaje i jest ok
być może uszczelniacze zaworów, choć jesli sa uszczelniacze to bardziej białawo dymi i oleju ubywa... efekt odczuwalny jest w nizszych temperaturach
vwer2 pisze:gdy wcisnę gaz do dechy to z tyłu nic nie widać "czarno"
jesli doładowanie jest w normie to moze wtryski juz leją ?

seryjnie masz tam 210, wiec mozna śmiało zakładać 216-tki i nowe rozpylacze jak będą dobrze rozpylać to się ropa spali lepiej :)
vwer2 pisze:Trzy razy podchodziłem aby odpalić auto , dopiero za czwartym razem odpalił!!!
no to sprawdź kąt wtrysku, podłącz VAga i zrób diagnostyke bo tak to możemy sobie wrózyć

: wt lis 03, 2009 10:32
autor: vwer2
cowboy pisze: być może uszczelniacze zaworów, choć jesli sa uszczelniacze to bardziej białawo dymi i oleju ubywa... efekt odczuwalny jest w nizszych temperaturach
właśnie ,że oleju nie ubywa od zmiany do zmiany nic nie dolewam

[ Dodano: 03 Lis 2009 10:14 ]
cowboy pisze:no to sprawdź kąt wtrysku, podłącz VAga i zrób diagnostyke bo tak to możemy sobie wrózyć
byłem na VaGu zapłaciłem 80zł i gościu powiedział ,że jest wszystko ok. Sprawdzał wtryski na VAgu i powiedział ,że są dobre... nie wiedział jaki ma być kąt wtrysku bo jest podany w jakiś jednostkach.

Jaki powinna być kont wtrysku i czy na Vagu można stwierdzić czy wtryski są ok???

: wt lis 03, 2009 12:09
autor: Marcin TDI
vwer2 pisze:Sprawdzał wtryski na VAgu i powiedział ,że są dobre...

nie ma takiej mozliwosci zeby sprawdzil vagiem czy leja wtryski. trzeba je wymontowac zeby cokolwiek powiedziec na ich temat

: wt lis 03, 2009 12:39
autor: vwer2
tedeI 66kw pisze:
vwer2 pisze:Sprawdzał wtryski na VAgu i powiedział ,że są dobre...

nie ma takiej mozliwosci zeby sprawdzil vagiem czy leja wtryski. trzeba je wymontowac zeby cokolwiek powiedziec na ich temat
Więc nie zostaje nic tylko wtryski ściągnąć i zawieść do sprawdzenia.,,,,,,

Jaki powinna być kont wtrysku w tym silniku???

: wt lis 03, 2009 13:05
autor: cowboy
Jaki powinna być kont wtrysku w tym silniku???
taki jak w 1.9 TDI czyli około 50 jednostek, grupa 000 pozycja nr 2 w basic settings

http://www.a6klub.pl/100-c4a6-c425-tdi- ... t12329.htm

: ndz lis 08, 2009 14:11
autor: vwer2
Sprawdziłem świece i na pierwszym jest walnięta (nie grzeje) Czy to może być przyczyna ,że kopci po zapaleniu?