Golf II TDic ogromna chmura za mną przy 150 km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Golf II TDic ogromna chmura za mną przy 150 km/h

Post autor: grandi » sob paź 17, 2009 12:20

Witam Przy 150 km/ h za mną jest taka chmura dymu że kolega który za mną jechał bał się bo nic nie widział . wtryski były sprawdzane więc nie leją , tak to autko nie kopci nie znalazłem podobnego tematu , może to być spowodowane za dużą dawką paliwa?
Zostawić tak czy zmniejszyc?
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:21 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob paź 17, 2009 20:09

Za duża dawka lub za późny początek tłoczenia i przy więkrzym obciążeniu paliwo nie nadąża się spalać całkowicie. Na początek ustaw pompę czujnikiem zegarowym (tak do 0,8 mm jest jeszcze dopuszcalne), jeśli to nie pomoże dopiero zmniejsz dawkę (regulacja dawki bez stołu to nic przyjemnego)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 17, 2009 20:12

grandi pisze:Przy 150 km/ h za mną jest taka chmura dymu że kolega który za mną jechał bał się bo nic nie widział
przy opisie takich objawów trzeba niestety podawać kolor tej chmury dymu, domyślam się, że czarny a wychodzi na to, że turbo podaje zbyt mało powietrza do silnika by spalanie było bezdymne.


Obrazek

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » sob paź 17, 2009 20:25

Jaka pompa i głowiczka w niej? Jakie turbo? Czasem pompa ,,przerasta'' wydajność turbiny, co powoduje w/w objawy.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob paź 17, 2009 23:38

głowica 1V głowica pomopa JR o tłoczku standardowym turbo k14 chura czarna
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 00:46 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 18, 2009 01:19

kwietek pisze:jeśli to nie pomoże dopiero zmniejsz dawkę
jeśli to nie pomoże to nie zmniejszaj dawki ale zwiększ ciśnienie :satan: kopcenie powinno ustać a i autko lepiej pojedzie :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz paź 18, 2009 06:55

To_mas pisze:nie zmniejszaj dawki ale zwiększ ciśnienie :satan: kopcenie powinno ustać a i autko lepiej pojedzie :)
Dokładnie.
Coś kiedyś chyba pisałeś o tej swojej turbawce,więc zapytam jeszcze-jak sprawa WG się przedstawia?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz paź 18, 2009 13:14

Sprawa wyglądała tak że na starej pompie auto jechało max 130 złożyłem tą pompe z grzybem to już leciał to 150 spokojnie , wiem że uszczelniacze poszły na turbinie ale pompuje jeszcze turbinka pompuje czuć ale trzeba coś z tym zrobić


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz paź 18, 2009 13:36

Lepiej posprawdzaj dokładnie jak masz zegar to by było widać, w najgorszym przypadku mogą się zacierać łożyska sprężarki, w nieco lepszym zacina się zawór. Zakładam, że dolot jest szczelny.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz paź 18, 2009 14:30

Kręcaą nakrętką za wirnik obracając go za nakretke w celu wyczucia luzu luz jest wyczuwalny w kazdym kierunku jak zaznaczyłęm na foto

Obrazek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz paź 18, 2009 14:39

grandi, a wzdłużny ? tzn pociągając za wirnik lub pchając go ....

bo poprzeczny luz to dość częsta spawa i jeśli nie jest duży to w starym mk2 nie ma sie co bardzo przejmować bo wiadomo ze tu turbo nowe nie jest i ma już swoje latka
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 14:39 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
julia71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 27, 2009 10:45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: julia71 » ndz paź 18, 2009 14:43

grandi pisze:Kręcaą nakrętką za wirnik obracając go za nakretke w celu wyczucia luzu luz jest wyczuwalny w kazdym kierunku jak zaznaczyłęm na foto

[url=http://img3.imageshack.us/img3/209/nowy ... itowao.png]Obrazek[/URL]
Luz musi być bo inaczej by się turbo zatarło, kwestia jaki duży jest ten luz?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz paź 18, 2009 15:11

Jak dobrze pokreciłem to wyczuwałem luz 2 km spokojnie , czyłem jak wirnik latał na boki to wybło w lato teraz nie rozbierałem z węży od IC chce wydostać sie olej , jak wyjmowałem Icka też tam było sporo


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz paź 18, 2009 16:11

grandi pisze:Jak dobrze pokreciłem to wyczuwałem luz 2 km spokojnie
Chmmm...2km luzu :crazy: Czyli na złom dziada :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości