Swiece żarowe kiedy grzeją?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Swiece żarowe kiedy grzeją?

Post autor: ejozwa » pt paź 16, 2009 20:08

Witam, problem ze swiecami zarowym lub przkaznikiem lub czym innym. Chodzi mi o to jak sprwdzic czy siwece grzeja. Ja zrobilem tak odpialem czujnik temperatury przekrecilem zaplon a kontrolka swiec tak jak wczesniej zpalila sie na sekude i zgasła. Czy to normalne po dolaczeniu czujnika ? nie powinna jakies 4sek sie popalic i zgasnac?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt paź 16, 2009 20:44

po odpięciu czujnika powinny dość długo grzać, ciekawe czemu tak jest u ciebie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 21:22

ejozwa, a na pewno odłączyłeś czujnik temp. płynu???



ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: ejozwa » pt paź 16, 2009 22:07

kolego mettenos napewno odlaczylem jest z tylu od strony sciany grodziowej przy podgrzewaczu cieczy . Wiec co to moze byc horera jasna ::) bo jest nie zaciekawie rano a ma byc dzis w mazowieckim -1 :(



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt paź 16, 2009 22:20

Jak chcesz awaryjnie zagrzać świece ,to maska w górę ,kawałek przewodu do plusa aku ,drugi koniec do listwy łączącej swiece na kilka sekund i kręcisz .Metoda prymitywna ale prosciej się nie da


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt paź 16, 2009 23:09

poszukaj tematu o opornosci swiec dowiesz sie wszystkiego, druga sprawa jak zdejmiesz listwe i znow kabel + od aku po koleii do kazdej ze swiec jesli zaiskrzy to pol na pol ze jest ok, omomierz prawde ci powie na 100%



ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: ejozwa » pt paź 16, 2009 23:35

okey panowie mozna i na krotko czasmi sie takie numery robilo, ale jezli by swieca byla ktoras padnieta to podobno konntrolka od swiec zarowych by mrugała ? tak mi sie wydaje a tu jest tak ze zapli sie zzaraz gasnie....



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 16, 2009 23:37

ejozwa pisze: ale jezli by swieca byla ktoras padnieta to podobno konntrolka od swiec zarowych by mrugała ..
wcale nie



ejozwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt paź 16, 2009 11:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: ejozwa » pt paź 16, 2009 23:45

Widocznie jestem w błedzie . czyli jak swiece padły to kontrolka bedzie sie tak zachowywac na zimnym silniku tak samo jak na cieplym? A co do swiec to juz je sprwdzalem dotykajac plusa i cos tam na kazdej iskrzylo :)



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob paź 17, 2009 09:02

ejozwa pisze:czyli jak swiece padły to kontrolka bedzie sie tak zachowywac na zimnym silniku tak samo jak na cieplym?
nie, ze świecami czy bez tak samo kontrolka będzie świecić, czyli jak ma grzać to powinna dłużej świecić, czy są upalone czy nie.
ale to naprawdę ciekawe z tym czujnikiem że po odpięciu bez różnicy, upewnij się że to jest czujnik temp.
masz podgląd jak jest w alh
Obrazek



arwam

Post autor: arwam » sob paź 17, 2009 10:10

panowie ja mam pytanie :
kiedy działa dogrzewacz płynu chłodzącego umieszczony w króćcu u na głowicy?
jakie warunki muszą być spełnione?

Pytam ponieważ zaswapowałem silnik 1Z do golfa i jest problem że bardzo długo schodzi zanim się silnik nagrzeje.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 10:18

voss pisze:jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 10:20 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » sob paź 17, 2009 10:27

damcio151 pisze:temp. plynu chlodzacego >70°
czyli do tej temp. grzeją cały czas.
nie ma ograniczenia czasowego tylko do momentu osiągnięcia temp płynu?



jar35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 18, 2009 11:39
Lokalizacja: Zabłocie

Post autor: jar35 » sob paź 17, 2009 10:48

witam dołącze się do tematu i mam pytanie gdzie są u mnie w silniku świece podgrzewające płyn vw bora ajm i czy takie świece występują w każdym modelu bory ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości