Strona 1 z 1

ALH Problem z palniem, jakie ustwienia w Vagu

: pt paź 16, 2009 11:28
autor: ejozwa
Witam postaram się sie opisać mój problem jak najdokładniej. Samochód taki ja w temacie oznaczenie silnika ALH ciężko pali po nocy lub jak dłuższy czas postoi i ostygnie, czyli muszę go kręcić jakieś 5-6s. żeby załapał a jak zapali to jest chmura niebieskiego dymu. Pochodzi chwile i juz nie dymi. i w jeździe wszystko jest ok, czyli ma buta nie kopci na czarno przy dużych obrotach itp. Kąt wtrysku ustawiony wczoraj na Vag-u 49-52. Wcześniej był 32 i tez podobne objawy były z paleniem rano czy by mu ustawił 32 czy 72 kąt. Jeszcze jedna sprawa słyszałem jak pali ciepły ten silnik ALH w innym Golfie to można powiedzieć ze od razu zapala u mnie jest trochę gorzej czyli jak jest ciepły tez jakieś 1-1,5sek i dopiero łapie ale nie od strzału tylko torszke gorzej. Wiec moja prośba może ktoś jest mi w stanie cos podpowiedzieć, może ktoś miał juz podobny problem. Pozdrawiam

Jescze dawka paliwa ustwiona na 2,2mg/R czy nie za małą nie pwoienna byc wieksza????

Jaka powinna byc temperatura paliwa przy rozgrzanym silniku u mnie jakies 27 C.

Jescze rano chcialem jedna rzecz sprawdzic odpiałem mu kostke do czujnika temperatury cieczy a kontrolka swiec zarowych ta sama rekacja co na podłączonym czujniku zara po sek zgasła. a powinna sie palic jak czas.

: pt paź 16, 2009 11:44
autor: neox
Z dawką paliwa którą podałeś jest tak np. 6.0 mg/R. mała dawka a 2.2 mg/R bardzo duża dawka. W ALH z reguły jest 3.6-4.0mg/R.
Skoro kopci na niebiesko to spala olej ale ciężko tak coś stwierdzić. Zapodaj logi dynamiczne i statyczne i będziemy wtedy coś diagnozować.

PS> Napewno 2.2mg/R to nie mała :grin:
To 27*C co podałeś to zapewne jest temperatura w dolocie.

: pt paź 16, 2009 12:00
autor: ejozwa
Oki kolego neox , Tylko powiedz mi jak mam zrobic te logi dymnamiczne i statyczne nigdy tego nie robilem wiec sie pytam bo za super specjalista Vaga nie jestem. A mniej wiecej sie orejntuje na w Wagu co gdzie jest :) To jakbys mogl to podwiedz to zrobie to jak najszybciejej z zpodam te logi :)

: pt paź 16, 2009 12:26
autor: grzybsi
Masz tu link do filmu... było wiele razy poruszane na forum w dziale diagnostyka

http://www21.zippyshare.com/v/72024135/file.html

Re: ALH Problem z palniem, jakie ustwienia w Vagu

: pt paź 16, 2009 21:03
autor: PinkFloyd
ejozwa pisze:Witam postaram się sie opisać mój problem jak najdokładniej. Samochód taki ja w temacie oznaczenie silnika ALH ciężko pali po nocy lub jak dłuższy czas postoi i ostygnie, czyli muszę go kręcić jakieś 5-6s. żeby załapał a jak zapali to jest chmura niebieskiego dymu. Pochodzi chwile i juz nie dymi. i w jeździe wszystko jest ok, czyli ma buta nie kopci na czarno przy dużych obrotach itp. Kąt wtrysku ustawiony wczoraj na Vag-u 49-52. Wcześniej był 32 i tez podobne objawy były z paleniem rano czy by mu ustawił 32 czy 72 kąt. Jeszcze jedna sprawa słyszałem jak pali ciepły ten silnik ALH w innym Golfie to można powiedzieć ze od razu zapala u mnie jest trochę gorzej czyli jak jest ciepły tez jakieś 1-1,5sek i dopiero łapie ale nie od strzału tylko torszke gorzej. Wiec moja prośba może ktoś jest mi w stanie cos podpowiedzieć, może ktoś miał juz podobny problem. Pozdrawiam

Jescze dawka paliwa ustwiona na 2,2mg/R czy nie za małą nie pwoienna byc wieksza????

Jaka powinna byc temperatura paliwa przy rozgrzanym silniku u mnie jakies 27 C.

Jescze rano chcialem jedna rzecz sprawdzic odpiałem mu kostke do czujnika temperatury cieczy a kontrolka swiec zarowych ta sama rekacja co na podłączonym czujniku zara po sek zgasła. a powinna sie palic jak czas.
U mnie było tak samo zregenerowałem rozrusznik mimo ze wydawało mi sie ze jest dobry - nie tylko wymiana tulei ale i szczotko trzymacza i szczotek mimo ze sa dobre, na koncu sa lekko przegrzane o dalej był taki efekt, wiec regeneracja kompletna z wymiana szczotek + aku min o prodzie 640Ah wg ( EN) na ciepło palił juz od kopa ale nia zimno zeszło do 2 sek, podniosłem dawke startowa na maxa i w adaptacjach bok 12 świece żarowe ustawiłem na 32680 i pali juz od kopa, poza tym ustawiłem kąt wtrysku na 51.

: pt paź 16, 2009 23:16
autor: antojuja
w 100% zgadzam sie z przedmowca tez jestem po takich zabiegach i ostatnie dni (temp -2-0) pokazaly ze sie oplacilo pali od kopa

: pt paź 16, 2009 23:41
autor: ejozwa
to znaczy mi tez sie wydaje ze rozrusznik jest dobry :) kolego PinkFloyd ile taka regenracja kompletna rozrusznika wyniosłała ? A co dawek tez mu w Vagu podnioslem w kanale 05 na maksa. a w kanale 12 tez mozna posniesc a za co on odpowiada ???????

: pt paź 16, 2009 23:44
autor: PinkFloyd
ejozwa pisze:to znaczy mi tez sie wydaje ze rozrusznik jest dobry :) kolego PinkFloyd ile taka regenracja kompletna rozrusznika wyniosłała ? A co dawek tez mu w Vagu podnioslem w kanale 05 na maksa. a w kanale 12 tez mozna posniesc a za co on odpowiada ???????
Ja za kompletną zapłaciłem 180zł i rozrusznik chodzi jka szlifierka- ma tak szybko chodzic ze nie odróżnisz czasu suwów silnika , kanał 12 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253&start=0

: sob paź 17, 2009 00:00
autor: ejozwa
w poniedzialek wykrece rozrusznik i dam do regenracji a z tym kanalem 12 popatrze jutro rano jak bedzie zimno moze tam cos jest nie tak :)

: sob paź 17, 2009 00:02
autor: PinkFloyd
ejozwa pisze:w poniedzialek wykrece rozrusznik i dam do regenracji a z tym kanalem 12 popatrze jutro rano jak bedzie zimno moze tam cos jest nie tak :)
Najpierw rozrusznik, sprawdz stan akumulatora i połaczenia masowe, na koniec zmien w 12 na 32680 i zapisz i bedzie ok

: sob paź 17, 2009 00:10
autor: ejozwa
Dzieki za zaintresowanie temtem kolego PinkFloyd, tylko z tymi siwecami mam maly problem zobacz moj drogi temat jakbys mogl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3281382#3281382