Strona 1 z 3

Dławi się po odpaleniu

: czw paź 15, 2009 11:41
autor: vwolfi
Witam, problem występuje podczas odpalania, mianowicie zaraz po odpalaniu chodzi nie równo i na niskich obrotach, jąka się jakby miał zgasnąć. Gdy lekko przegazuję i spada z obrotów, to aż światła przygasają. Wogule na zimnym ciężko pali, często po pierwszym odpaleniu odrazu gaśnie. Problemy te ustępują gdy odpalam na wyciągniętym przyspieszaczu, ale wcześniej odpalał spokojnie bez niego. Rozgrzany ma obr. ok, czyli ok 900. Świece żarowe wymienione kilka dni temu, pompa ,,kręcona". Co może być przyczyną? świece wymieniłem. Może filtr do wymiany, albo regulować pompę? jakieś podpowiedzi?

: czw paź 15, 2009 11:46
autor: mrozoo
od tego jest przyspieszacz zeby go przy 0 i ponizej uzywac, ja bym minimalnie kat wtrysku przyspieszyl na probe to 10 min roboty :bajer:

Re: Dławi się po odpaleniu

: czw paź 15, 2009 11:48
autor: doggie
vwolfi pisze: wcześniej odpalał spokojnie bez niego.
bo może po prostu temperatura otoczenia jest teraz niższa, jak pali z przyśpieszaczem dobrze to po co szukać dziury w całym

: czw paź 15, 2009 11:58
autor: vwolfi
no spoko ale zawsze paliłem bez przyspieszacza i było ok, nawet w silne mrozy. Kąt żeby przyspieszyć to pompa w stronę silnika, zgadza się? A może zwiększyć wydatek szczątkowy?

: czw paź 15, 2009 12:08
autor: mrozoo
vwolfi pisze:no spoko ale zawsze paliłem bez przyspieszacza i było ok, nawet w silne mrozy. Kąt żeby przyspieszyć to pompa w stronę silnika, zgadza się? A może zwiększyć wydatek szczątkowy?
to zrob test: odpal z lekko wcisnietym pedalem gazu, jak bedzie lepiej to mozesz wydatkiem troszke podciagnac.
Tak, pompa do silnika to przyspieszasz, tylko zrob znak na obudowie, i przesun o max 1mm do silnika, kontra i lukaj;) [jakbys zbyt mocno przyspieszyl kat wtrysku to zacznie metaliczne glosno pracowac jakby zawory bily]

: czw paź 15, 2009 15:42
autor: Ponior
Ojciec miał podobnie w TDI PD. Pomogła wymiana przepływki i korekcja softu, przy okazji wirusik :satan: , teraz jest ok odpala i nie dławi sie już po nocy.

: czw paź 15, 2009 16:07
autor: doggie
Ponior, o jakim sofcie mowa - w TD??? nie porównuj silnika TD do TDI i to na pompkach

: czw paź 15, 2009 16:32
autor: Ponior
mettenos pisze:Ponior, o jakim sofcie mowa - w TD
Oj sorrki nie doczytałem, że to TD.
Ojciec miał TDI, teraz ma TDI PD. Oba auta dławiły się po kupnie z rana po odpaleniu przez jakieś 30-60 sekund i w obu przypadkach pomogła korekcja softu.
Pozdro.

: czw paź 15, 2009 22:48
autor: lowi85
vwolfi pisze:no spoko ale zawsze paliłem bez przyspieszacza i było ok, nawet w silne mrozy. Kąt żeby przyspieszyć to pompa w stronę silnika, zgadza się? A może zwiększyć wydatek szczątkowy?
Może jakieś "lewe" powietrze się do pompy dostaje?

: śr paź 21, 2009 11:55
autor: arwam
filtry na dzień dobry do wymiany i zobacz czy w przewodzie paliwowym nie masz powietrza. jak długo kręcisz?

i jaką masz kompresję bo to też może na rozruch rzutować.

jaki kolor spalin tuż po uruchomieniu silika? jeśli nie są widoczne to układ paliwowy się zapowietrza

: śr paź 21, 2009 17:21
autor: lukaszz1789
arwam pisze:filtry na dzień dobry do wymiany i zobacz czy w przewodzie paliwowym nie masz powietrza. jak długo kręcisz?

i jaką masz kompresję bo to też może na rozruch rzutować.

jaki kolor spalin tuż po uruchomieniu silika? jeśli nie są widoczne to układ paliwowy się zapowietrza
W moim AAZ po odpaleniu jest tak samo no i jakis czas nie miałem wydechu wiec zauważyłem ze wydechem wyżuca paliwo i kopci nieprzepalonym paliwem. nie zapowietrza sie. Ale zachodze w głowe czy to nie filtr powietrza?

: śr paź 21, 2009 18:19
autor: arwam
lukaszz1789, opisz kolor spalin jak pisałem w poście wyżej bo w dieslu to podstawa

: śr paź 21, 2009 18:25
autor: vwolfi
u mnie spaliny siwe przez krótki czas, później praktycznie niewidoczne

: śr paź 21, 2009 18:39
autor: arwam
vwolfi, podjedź na ustawienie kąta wtrysku i i sprawdzenie wtryskiwaczy.
Twój silnik już chyba nadmiarem kompresji nie grzeszy