Strona 1 z 1

Passat 1.9 TD AAZ pytanie dotyczące głowicy...

: pn paź 12, 2009 22:59
autor: __ArroW__
Witam! Jak w temacie chcialbym sie dowiedziec, czy glowice w moim AAZ moznaby zastapic zplanowana od 1.6 TD z JR-a hydrauliczna? mam problem z tym aby auto musialo stac u mechanika powyzej 1dnia, prosze o odpowiedz czy jest mozliwosc wpasowania tej glowicy

: pn paź 12, 2009 23:14
autor: mrozoo
osiadzie bezproblemu, ale w glowicach od 1.6 byly zawory o mniejszej srednicy. Chodzic bedzie :bajer:

: wt paź 13, 2009 05:35
autor: kkolekk
nie znam się zabardzo ale średnisa tłoków jest chyba inna jaką dasz uszczelke

: wt paź 13, 2009 16:32
autor: __ArroW__
hmm no dobra zawory mniejsze a daloby przelozyc z 1.9? i pytanie dalbym uszczelke jakas inna zeby pasowala to czy po prostu auto bedzie dzialalo poprawnie i czy nie straci na mocy?

: wt paź 13, 2009 18:51
autor: mavric
Panowie a co z długością skoku tłoka? W 1,9 AAZ jest chyba dłuższy skok tłoka? Nie jest to równoważne z pocałowaniem się tłoku z zaworami?

: wt paź 13, 2009 21:16
autor: anaba255
__ArroW__ pisze:hmm no dobra zawory mniejsze a daloby przelozyc z 1.9?
Nie, inna srednica gniazd zaworowych,
co do głowicy było kilka tematów o przekładaniu głowic z 1.9 do 1.6 i na odwrót, gławiaca z 1.6 będzie miała mniejsze zawory, przez co bedzie gorsze napełnienie cylindra oraz mniejszą komorę wirową, silnik będzie miał większy stopień sprężania. Uszczelke musisz dać z 1.9.

: wt paź 13, 2009 22:45
autor: arwam
panowie po pierwsze to nawet rozrusznik nie będzie miał siły ukręcić silnikiem.
może jeszcze seryjną od 1.6 dałby radę ale pod warunkiem że tłoki by były nieco obniżonę żeby zmniejszyć trochę stopień sprężania.
i uszczelka najgrubsza lub nawet dwie najcieńsze żeby to jakoś chodziło i było możliwe do odpalania z rozrusznika.

: śr paź 14, 2009 09:36
autor: __ArroW__
czyli znaczy sie ze przekladac nie ma sensu lepiej zrobic planowanie tej z 1.9 i miec swiety spokoj tak?

: śr paź 14, 2009 10:06
autor: arwam
czyli znaczy sie ze przekladac nie ma sensu lepiej zrobic planowanie tej z 1.9 i miec swiety spokoj tak?
raczej szukać innej bo po splanowaniu zwiększysz stopień sprężania ale silnik osłabnie.
nie jest wskazane doprężnie silników doładowanych a wręcz ich odprężanie.

będzie lepiej odpalał ale będzie już minimalnie więcej palił i będzie słabszy,
dlaczego chcesz planować głowicę. dmuchneło uszczelkę i uszkodziło przylgnię głowicy?

: śr paź 14, 2009 10:45
autor: __ArroW__
no rozumiem, planowac bede musial bo prawdopodobnie uszczelka poszla pod glowica bo plyn chlodniczy gdzies mi bierze i rura daje na zimnym po nocy zwlaszcza, myslac o drugiej glowicy juz po planowaniu mialem nadzieje skrocic czas postoju auta... bo 3 dni troszke dla mnie zbyt duzo

: śr paź 14, 2009 13:10
autor: arwam
__ArroW__,

zrób porządne fotki głowicy i rzuć je tutaj. a samemu przyjrzyj się dokładnie głowicy i zobacz czy na obwodzie cylindrów na głowicy nie ma nigdzie rys pęknięć itp.
jeśli nie masz pęknięć między zaworami a wkładkami komór wirowych oraz w/w wad to nie planuj głowicy, wystarczy sama uszczelka ale samą głowicę oddaj do zakładu na sprawdzenie szczelności.

: śr paź 14, 2009 13:34
autor: __ArroW__
ok w takim razie jak bede sie za to zabieral to zrobie foty bo narazie auto jest cale nie rozebrane, a nie jest tak czasami ze jak sie glowice zdejmie to trzeba ja planowac?

: śr paź 14, 2009 14:56
autor: mrozoo
__ArroW__ pisze:ok w takim razie jak bede sie za to zabieral to zrobie foty bo narazie auto jest cale nie rozebrane, a nie jest tak czasami ze jak sie glowice zdejmie to trzeba ja planowac?
nie , planujesz tylko wtedy gdy jest powichrowana

: śr paź 14, 2009 21:43
autor: __ArroW__
acha czyli wprowadzono mnie mocno w blad... ;) dzieki bardzo za informacje, w takim razie bede rozbieral glowice i dobrze sie jej przygladal czy jest cala napewno pojda foty co dalej bede informowal na bierzaco, za wstepna pomoc dziekuje :) :pub: