Passat 1.9 TD AAZ pytanie dotyczące głowicy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
__ArroW__
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 26, 2007 15:59
Lokalizacja: StArY ToRuŃ
Kontakt:

Passat 1.9 TD AAZ pytanie dotyczące głowicy...

Post autor: __ArroW__ » pn paź 12, 2009 22:59

Witam! Jak w temacie chcialbym sie dowiedziec, czy glowice w moim AAZ moznaby zastapic zplanowana od 1.6 TD z JR-a hydrauliczna? mam problem z tym aby auto musialo stac u mechanika powyzej 1dnia, prosze o odpowiedz czy jest mozliwosc wpasowania tej glowicy


Obrazek

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn paź 12, 2009 23:14

osiadzie bezproblemu, ale w glowicach od 1.6 byly zawory o mniejszej srednicy. Chodzic bedzie :bajer:



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » wt paź 13, 2009 05:35

nie znam się zabardzo ale średnisa tłoków jest chyba inna jaką dasz uszczelke



Awatar użytkownika
__ArroW__
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 26, 2007 15:59
Lokalizacja: StArY ToRuŃ
Kontakt:

Post autor: __ArroW__ » wt paź 13, 2009 16:32

hmm no dobra zawory mniejsze a daloby przelozyc z 1.9? i pytanie dalbym uszczelke jakas inna zeby pasowala to czy po prostu auto bedzie dzialalo poprawnie i czy nie straci na mocy?


Obrazek

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » wt paź 13, 2009 18:51

Panowie a co z długością skoku tłoka? W 1,9 AAZ jest chyba dłuższy skok tłoka? Nie jest to równoważne z pocałowaniem się tłoku z zaworami?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » wt paź 13, 2009 21:16

__ArroW__ pisze:hmm no dobra zawory mniejsze a daloby przelozyc z 1.9?
Nie, inna srednica gniazd zaworowych,
co do głowicy było kilka tematów o przekładaniu głowic z 1.9 do 1.6 i na odwrót, gławiaca z 1.6 będzie miała mniejsze zawory, przez co bedzie gorsze napełnienie cylindra oraz mniejszą komorę wirową, silnik będzie miał większy stopień sprężania. Uszczelke musisz dać z 1.9.



arwam

Post autor: arwam » wt paź 13, 2009 22:45

panowie po pierwsze to nawet rozrusznik nie będzie miał siły ukręcić silnikiem.
może jeszcze seryjną od 1.6 dałby radę ale pod warunkiem że tłoki by były nieco obniżonę żeby zmniejszyć trochę stopień sprężania.
i uszczelka najgrubsza lub nawet dwie najcieńsze żeby to jakoś chodziło i było możliwe do odpalania z rozrusznika.



Awatar użytkownika
__ArroW__
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 26, 2007 15:59
Lokalizacja: StArY ToRuŃ
Kontakt:

Post autor: __ArroW__ » śr paź 14, 2009 09:36

czyli znaczy sie ze przekladac nie ma sensu lepiej zrobic planowanie tej z 1.9 i miec swiety spokoj tak?


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 10:06

czyli znaczy sie ze przekladac nie ma sensu lepiej zrobic planowanie tej z 1.9 i miec swiety spokoj tak?
raczej szukać innej bo po splanowaniu zwiększysz stopień sprężania ale silnik osłabnie.
nie jest wskazane doprężnie silników doładowanych a wręcz ich odprężanie.

będzie lepiej odpalał ale będzie już minimalnie więcej palił i będzie słabszy,
dlaczego chcesz planować głowicę. dmuchneło uszczelkę i uszkodziło przylgnię głowicy?



Awatar użytkownika
__ArroW__
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 26, 2007 15:59
Lokalizacja: StArY ToRuŃ
Kontakt:

Post autor: __ArroW__ » śr paź 14, 2009 10:45

no rozumiem, planowac bede musial bo prawdopodobnie uszczelka poszla pod glowica bo plyn chlodniczy gdzies mi bierze i rura daje na zimnym po nocy zwlaszcza, myslac o drugiej glowicy juz po planowaniu mialem nadzieje skrocic czas postoju auta... bo 3 dni troszke dla mnie zbyt duzo


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr paź 14, 2009 13:10

__ArroW__,

zrób porządne fotki głowicy i rzuć je tutaj. a samemu przyjrzyj się dokładnie głowicy i zobacz czy na obwodzie cylindrów na głowicy nie ma nigdzie rys pęknięć itp.
jeśli nie masz pęknięć między zaworami a wkładkami komór wirowych oraz w/w wad to nie planuj głowicy, wystarczy sama uszczelka ale samą głowicę oddaj do zakładu na sprawdzenie szczelności.



Awatar użytkownika
__ArroW__
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 26, 2007 15:59
Lokalizacja: StArY ToRuŃ
Kontakt:

Post autor: __ArroW__ » śr paź 14, 2009 13:34

ok w takim razie jak bede sie za to zabieral to zrobie foty bo narazie auto jest cale nie rozebrane, a nie jest tak czasami ze jak sie glowice zdejmie to trzeba ja planowac?


Obrazek

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » śr paź 14, 2009 14:56

__ArroW__ pisze:ok w takim razie jak bede sie za to zabieral to zrobie foty bo narazie auto jest cale nie rozebrane, a nie jest tak czasami ze jak sie glowice zdejmie to trzeba ja planowac?
nie , planujesz tylko wtedy gdy jest powichrowana



Awatar użytkownika
__ArroW__
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 26, 2007 15:59
Lokalizacja: StArY ToRuŃ
Kontakt:

Post autor: __ArroW__ » śr paź 14, 2009 21:43

acha czyli wprowadzono mnie mocno w blad... ;) dzieki bardzo za informacje, w takim razie bede rozbieral glowice i dobrze sie jej przygladal czy jest cala napewno pojda foty co dalej bede informowal na bierzaco, za wstepna pomoc dziekuje :) :pub:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości