Strona 1 z 1

[MK4] ALH problem z wskazaniami przepływomierza

: pn paź 12, 2009 20:25
autor: KUBOLEC
witam wszystkich mój problem wygląda tak ze samochód dymi i ma mało mocy diagnozowałem go vagiem i wskazania przepływomierza wynoszą 850 mg a powinny wynosić od 240-340 wiec kupiłem przepływke założyłem i dalej jest to samo myślałem ze sprzedali mi uszkodzoną więc podłożyłem jeszcze z innego samochodu i dalej to samo proszę pomóżcie jeśli ktoś zna przyczynę

zapomniąłem dodać ze te wskazania pokazuje na biegu jałowym

: pn paź 12, 2009 21:29
autor: leon79
Logi trzeba zapodac.

: pn paź 12, 2009 22:07
autor: KUBOLEC
tu są logi dynamiczne na trzecim biegu proszę o analizę Obrazek Obrazek Obrazek

: pn paź 12, 2009 22:07
autor: arturo
Jak dymi i nie ma mocy a przepływomierz pokazuje duże wartości to poszukaj lepiej dziury (czyt. nieszczelności) w dolocie.

[ Dodano: 12 Paź 2009 22:10 ]
Jak przepływomierz byłby walnięty to nie będzie dymił przy braku mocy.

: pn paź 12, 2009 22:40
autor: KUBOLEC
ale wskazania w grupie 011 są chyba dobre więc raczej dziury w dolocie niema zresztą oglądałem je dość skrupulatnie i raczej nieszczelności niema macie jeszcze jakieś inne pomysły

: wt paź 13, 2009 13:13
autor: arturo
Przy małej nieszczelności ciśnienie będzie ok! ale cześć powietrza które zassie silnik i zmierzy przepływka poleci w atmosferę i motorek będzie dymił.
A nie słychać takiego świstu przy przyspieszaniu?

: wt paź 13, 2009 14:04
autor: KUBOLEC
nie świstu nie słychać nieszczelność wykluczam układ został przepatrzony skrupulatnie zresztą
niepokoi mnie ten przepływ powietrza na biegu jałowym 900obr/min i 1000mg przypływu a powinno być od 240 -340 to tak jak by miał gaz do deski wciśnięty takie wskazania pokazuje a tak jak pisałem 3 przepływki podkładałem i nic ten sam odczyt i kopci pewnie dlatego bo jak pokazuje 1000mg to automatycznie dawka większa i nie spala bo w rzeczywistości przepływ pewnie jest mniejszy poprawcie mnie jak się mylę

: wt paź 13, 2009 15:24
autor: ringel
KUBOLEC pisze:niepokoi mnie ten przepływ powietrza na biegu jałowym 900obr/min i 1000mg przypływu a powinno być od 240 -340
Tak na wstępie to strasznie powoli ci się wkręca turbina.
Jeżeli chodzi o przepływomierz to sprawdz napięcie jakie dochodzi na piny mierzące wartości przepływu powietrza. Niestety nie wiem jakie to piny bo nie mam etki przed sobą. Ale po twoich wywodach twierdzę że masz napięcie tam około 5V stucznie podawane przez np przebicie jakieś. Trzeba by było zdiagnozować obwód od przepływki do ECU.
Jak kabelki będą ok no to ECU podaje takie wartości więc wtedy trzeba kombinować z ECU

: wt paź 13, 2009 15:35
autor: PinkFloyd
Przypomina mi to mój problem ze wstawaniem turbiny http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985

: wt paź 13, 2009 15:41
autor: arturo
KUBOLEC, Sprawdź jeszcze przepływkę w ten sposób, że odpal silnik podłącz VAG-a i zobacz ile przepływomierz pokazuje jak zdejmiesz rurę (za przepływką), potem załóż i znowu zdejmij i zaobserwuj zmiany, bo może masz coś z instalacją jak kolega.ringel napisał.
Najlepiej to na wykresie podglądać.

: wt paź 13, 2009 16:17
autor: ringel
arturo pisze:KUBOLEC, Sprawdź jeszcze przepływkę w ten sposób, że odpal silnik podłącz VAG-a i zobacz ile przepływomierz pokazuje jak zdejmiesz rurę (za przepływką), potem załóż i znowu zdejmij i zaobserwuj zmiany, bo może masz coś z instalacją jak kolega.ringel napisał.
to nic nie da, naewt jak egr jest zaślepiony to nie będzie takiego przepływu powietrza. Tu ewidentnie widać, że coś nie tak z instalacją. To jest efekt jak się podłączało diodę pn w celu sprawdzania przepływki. Dioda symulowała efekt dużego przepływu powietrza poprzez podanie napięcia na pin measure około 4,5V. Tu w tym orzypadku dzieje się tak samo, albo jest gdzieś przebicie albo sterownik głupieje.