Strona 1 z 1

co posprawdzać/naprawić przed wgraniem wirusa

: sob paź 10, 2009 00:31
autor: seboljeiv
chce podkrecić mojego AFNa, mam pytanie do obeznanych w tym temacie.
co powinienem posprawdzac, naprawić przed oddaniem go do tunera, sa jakies podstawowe sprawy ktore warto sprawdzic przed takim zabiegiem???
i co moze byc nie tak kiedy tuner poprostu nie bedzie chcial sie zabrac za moj silnik?(bo nie warto go meczyc...)

czy wogle oplaca sie oddac taki silnik ktory ma przejechane minimum 250tys?, pali około litra oleju na 10tys km, a raczej gdzies uciekają szczątkowe ilości przez rozszczelnienia, gdzies czytalem na forum czemu do odmy dostaje sie olej bo u mnie wlasnie tak jest(ktos wie?) i czasami skapnie na gore silnika, na misce olejowej cos tam sie sączy ale wydaje mi sie ze to z miejsca gdzie jest uszczelka miski, chociaz caly blok silnika nie jest tez idealnie suchy...

ogolnie auto dobrze sie zbiera, powyzej 3500obrotow troche przydymia, to znaczy nie kopci jak smok ze nic nie widac w lusterku, ale wydaje mi sie ze to jest w normie tak jak kazdy TDI, przyspieszenie w granicach 10,5sek , pred. max okolo 190 zatem domniemywam ze jako tako trzyma serie...(???) TURBINA byla czyszczona rok temu i w moim osobistym odczuciu nic sie zlego z nia nie powinno dziać...(nie jezdze PSJtem:) bo potrafi nadal pocisnąć ten zadany nie cały 1 bar, zresztą zobaczcie sami czy ok...?:


chociaz widac ze momentami cos tam lekko niedomaga...??

sa jakies reguly ktore mowia ze takiego silnika wolno a takiego nie wolno poddawac chiptuningowi?

moze przed wizytą u tunera i na hamowni zaslepic EGR, wyciąć katalizator czy bez sensu moje troskliwe pomysly????

: sob paź 10, 2009 00:35
autor: PinkFloyd
Musisz zrobić testy wykonanwcze vagiem statyczne i dynamiczne i bedzie wiadomo co i jak . jak wszytsko bedzie dobrze wycinasz kata- dobrze to zrobi dla kondycji turbiny VNT i robisz program i cieszysz sie moca. Przebieg nie gra roli, gra tu ogólny stan jednostki i podzespołów po to testy vagiem.

: sob paź 10, 2009 01:07
autor: seboljeiv
PinkFloyd, dzieki za zainteresowanie, powiedz w takim razie pokrótce ktore bloki mam posprawdzać/pozapisywać?? i na co zwrocic uwage?

: sob paź 10, 2009 09:41
autor: micky
sprawdz bloki 003, 008, 011 dynamicznie (w ruchu)

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 09:43 ]
Na poczatek kazdy log z bloku wykonaj z osobna. A na koniec wszystkie 3 wymienione bloki na raz. Bedzie mniej odczytów, ale wiecej informacji jak razem wspoldzialaja przeplywka, pompa i turbosprezarka.

: sob paź 10, 2009 21:24
autor: seboljeiv
koledzy prosze zerknijcie na te moje zapiski, czy wszystko ok?

blok 003
Obrazek

blok 008
Obrazek

blok 011
Obrazek

3, 8 i 11 jednoczesnie:
Obrazek


na postoju:
blok 001
Obrazek

blok 005
Obrazek

: ndz paź 11, 2009 09:55
autor: darkjustice
seboljeiv, Twoje auto jest już po chipie :bigok:
Jesteś pewien,że jest to AFN??Podaj nr komputera (sterownika).

: ndz paź 11, 2009 12:23
autor: seboljeiv
darkjustice, no co Ty mowisz??? program chyba +2 KM...

numer ecu 028 906 021 DF i w polu component w vagu wpisane: 1.9L R4 EDC G00SG 0801 jesli ma to jakies znaczenie...
no afn na 100%, jest turbins vnt i wlepka w bagazniku:)))

jak wyglada ogolnie odczyt tych logów?

: ndz paź 11, 2009 12:30
autor: darkjustice
seboljeiv, popatrz na grupe 008. Ewidentnie ktoś grzebał przy dawce ograniczenia dymienia,więc teraz dawka jest "dobierana" przez mapy ograniczenia momentu. Fakt-faktem różnica jest w ok.1-2mg/R,ale jest . Ciśnienie doładowania zostalo bez zmian.

: ndz paź 11, 2009 12:42
autor: seboljeiv
hmmm... czyli moge normalnie jechac na normalnego chipsa.....??

to co pisales z tą dawką moze miec jakis wplyw na kiepski zaplon jak jest cieply?

: ndz paź 11, 2009 13:03
autor: darkjustice
Ktoś ewidentnie spaprał robote :bajer:
Turbo późno wstaje(bardzo późno jak na VNT), ponieważ jest za mało dawki z dołu, przez co jest mniej spalin i nie ma co naładować ciśnienia.
Ciężko diagnozuje się auta po modyfikacjach, bo do końca nie wiadomo co było zmieniane w ECU.
Turbo ok, przepływka ok. Możesz jechac na program, tuner oglądnie zmodyfikowane mapy i powie Ci co i jak.
no co Ty mowisz??? program chyba +2 KM...
I na przyszlość, jeśli wiesz lepiej od innych to nie zadawaj pytań-tak ode mnie :bajer:

[ Dodano: 11 Paź 2009 13:06 ]
to co pisales z tą dawką moze miec jakis wplyw na kiepski zaplon jak jest cieply?
Dawki w 008 nie mają wpływu. Za zapłon odpowiada "mapa zapłonu" w sofcie. Generalnie jak cięzko pali na ciepłym to przeprowadza sie korekte mapy poprzez podniesienie dawki startowej przy wyższych temperaturach silnika.

: ndz paź 11, 2009 13:44
autor: seboljeiv
moze ktos indywidualnie cos sobie probowal pomodzić... bo kupilem jako zwykłą serię...

darkjustice, oczywiście ze nie mam wiekszej wiedzy od innych w tym temacie a napisalem tak dlatego ze zaskoczyla mnie ta informacja:P bo skoro widać ze ktos cos grzebal to sie podśmiewam ze dodał co najmniej " 2 KM" :)))

dobra nie zawracam gitary i jade do tunera , to zobaczym czy cos z tego wyjdzie...