Strona 1 z 1

wymiana silnika czy reanimacja starego jr

: pt paź 09, 2009 20:00
autor: andrzejf1989
Cześć wszystkim.
Kupiłem jetkę z jr-em pod maską, poprzedni właściciel mówił że silnik na wykończeniu...ale, zacząłem się bawić z pompą, LDA i większa dawka, silnik nie do poznania lecz, kopci jakby ktoś ognisko z oponami palił, (ale przed kręceniem nieznacznie mniej kopcił) aha i silnik po przejechaniu ok 2000km po zmianie oleju, tego oleju już na bagnecie prawie nie ma (pojechałem po bandzie bo wlałem lotosa, następny będzie lepszy)... a wycieków z motora zero. prędkość max po rozbujaniu ok 150, a jp mojego ojca wydaje się mocniejszy. Możę turbo padaka??

To jest mój pierwszy diesel, także może mi się coś wydawać, wcześniej jeździłem 1.8pf

Moje pytanie brzmi czy jest sens to robić, a jak tak, to co robić?? czy brać od kumpla cały silnik i od podstaw go modzić, podobno uszczelka pod głowica walnięta, to od razu wstawiłbym od 1.9 metalową, kupiłem na dniach IC od bmw 2.5tds będzie taki??

: pt paź 09, 2009 20:11
autor: morfeusz86r
jak turbo na wykończeniu to będziesz miał olej w przewodach turbo-kolektor dolotowy

: pt paź 09, 2009 20:14
autor: andrzejf1989
no dobra, jeżeli rzeczywiście by tak było, że to turbina. Może to być powodem kopcenia i zjadania oleju??

: sob paź 10, 2009 15:01
autor: morfeusz86r
tak

: sob paź 10, 2009 16:46
autor: arwam
andrzejf1989,

ja bym robił ten silnik który masz chyba żę jest już w stanie agonalnym

: sob paź 10, 2009 18:16
autor: andrzejf1989
ok, wezmę się za robotę tego, tylko powiedz mi, co kupować i zmieniać po kolei?? tamten drugi silnik i tak wezmę, także zapas jak coś jest na dalsze lata. Turbina przy tym co che kupić ma oznaczenie kkk, a tą co ja mam nie znalazłem oznaczeń, będzie jakaś różnica przy montarzu??
kolego arwam gdzie znajduje się Żurawica, w podkarpackim czy w świętokrzyskim, bo jeżeli byś pozwolił, to może wpadłbym do Ciebie na małe oględziny tego silnika??

: sob paź 10, 2009 19:50
autor: jarekkoval
andrzejf1989,
dokladnie tak jak arwam pisze :) zdjac gore i zobaczyc co jest grane z blokiem i glowica ;) zazwyczaj wystarczy szwedzki remont i auto hasa(ja tak mam zrobione)
jesli tu masz garreta t3 to do tej kkk(jesli to k14) nie bedzie pasowala rura dolotu bodajze i kolanko od turba do kolektora dolotowego

: sob paź 10, 2009 20:13
autor: arwam
andrzejf1989,

w Świętokrzyskim

: ndz paź 11, 2009 10:58
autor: kkolekk
wymień pierścienie, uszczelniacze uszczelka tylko metalowa a jak turbo to wstawiaj odrazu kkk24

: ndz paź 11, 2009 12:23
autor: andrzejf1989
jutro zacznę go rozbebeszać, pojadę do motoryzacyjnego i rozglądnę się za tymi częściami.
póki co dziękuje, jeżeli będę coś więcej wiedział w jakim stanie jest silnik, to napisze.
póki co lecą do wszystkich pkt-y

: ndz paź 11, 2009 12:48
autor: raf-gog
Jakby co mam taki silnik po remoncie bez turbiny na sprzedaz:)

: ndz paź 11, 2009 13:14
autor: kkolekk
poza tym jak zrobisz sam to wiesz co masz

: ndz paź 11, 2009 15:02
autor: arwam
raf-gog,

nie wykluczone że koło stycznia się zjawię po ten silnik.
powiedz mi tylko ile na karbów na uszczelce pod głowicowej (grubość ) ?