przewód powietrzny do turbiny-kopcenie i utrata mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ryba432
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 08, 2009 19:44
Lokalizacja: Pomorze

przewód powietrzny do turbiny-kopcenie i utrata mocy

Post autor: Ryba432 » czw paź 08, 2009 20:55

mam problem z samochodem, sądzę iż z silnikiem. Samochód od jakiegoś czasu (vw passat 1,9 tdi) zaczął kopcić, momentami dostaje podwyższonych obrotów, po powrocie na normalne obroty- zaczyna kopcić. Momentami czuję również jakby silnik przyhamowywał. Kopci na czarno- ciemny kolor. Dziś mechanik wymontował mi przewód gumowy powietrzny do turbiny z dwoma metalowymi końcówkami- był dziurawy. Czy to mogło powodować te objawy oraz dziwne syczenie turbiny (nie gwizdanie)?Chwilami następował brak mocy, auto poruszało się tak jakby ruchem jednostajnym. Czy to naprawdę jest wina tego przewodu? Czy powinienem sprawdzić coś jeszcze?
Poradźcie co to może być i gdzie mogę taki przewód dostać, bo w sklepach nie ma.
Z góry dzięki za odpowiedź. Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 08, 2009 21:02

Ryba432 pisze:Czy to mogło powodować te objawy
Jak najbardziej :bigok:



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » czw paź 08, 2009 21:15

bongo pisze:Ryba432 napisał/a:
Czy to mogło powodować te objawy
Jak najbardziej :bigok:
Dokladnie, turbo co mialo pompowac w silnik wylatywalo tą dziurą i przesto jednostajny ciąg bez efektu tego doladowania jak zwykly diesel!, a kopcenie z tego wzgledu ze paliwo szlo a powietrza brak :bigok:
pozdrawiam


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw paź 08, 2009 21:23

Potwierdzam, nie szczelność węża bankowo była za to odpowiedzialna :grin:

Co do węża, to szukałem po sklepach, ale bez numeru części to ciężko, ale coś znalazłem na allegro:

http://moto.allegro.pl/item738960616_wa ... 9_tdi.html
http://moto.allegro.pl/item760242024_su ... 828_g.html
http://moto.allegro.pl/item760803616_wa ... 30_km.html

Coś mi się wydaje, że rura z drugiego i trzeciego linku są podobne do twojej :chytry:



Ryba432
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 08, 2009 19:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Ryba432 » czw paź 08, 2009 22:37

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. cieszę się, że mówicie iż to tylko ten przewód, bo obawiałem się już żę mam silnik dorżnięty, a niedawno kupiłem to auto.
Jeszcze raz wielkie dzięki. :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości