Dziwne wskazania temperatury... .

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Dziwne wskazania temperatury... .

Post autor: raf-gog » czw paź 08, 2009 12:59

Witam, ostatnio zaobserwowałem, że mam jakieś dziwne wskazania temperatury silnika.

W mieście niby wszystko ok zagrzeje się i trzyma się na środeczku, ale w trasie jest o tyle dziwnie, że wskazówka wstaje tak za 1 cienka kreske, moze pomiedzy 1 cienka a srodek, ale przewaznie troche powyzej 1 cienkiej kreski. Z reszta fotka ponizej. Predkosc srednia na trasie okolo 110-130 temperatura otoczenia kolo 10-20stopni C oroty kolo 3tys.

Sparwe zauwazylem po wymianie licznika, bo dopiero teraz czesciej na niego zerkam jak ma obrotomierz, ale moze ma to cos wspolnego z wymiana pompy na taka z LDA.

Obrazek

Sprawdzilem:

- po dodaniu gazu weze twardnieja,
- na postooju jak odpale i troche sie zagrzeje dolny waz zimny, po jezdzie juz cieply jak cala restza.


Soprawdzil bym temperature plynu w zbiorniczku przy takich wskazaniach, ale nie mam termometru do 90 stopni;/ moze jest na to jakis sposob??

W szukajce prubowalem cos znalesc ale kiszka wyszla z tego jedyne co sie doczytalem tyo to ze neidogrzany silnik ma gorzej niz lekko przegrzany.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw paź 08, 2009 17:21

Czy włącza Ci się wentylator? Minimalnie na przed środkową kreską powinien się włączyć.
Silniczek wentylatora ma (nie wiem jak to dokładnie określić) dwie fazy obrotów. Pierwsza włącza się przy 84 stopniach a druga (czyli wtedy szybciej wiatrak się kręci) przy 95 st.
Jeśli masz sprawny układ chłodzący to wskazówka nie powinna wyskoczyć powyżej środkowej kreski. Ja w swoim próbowałem na postoju i za cholerę nie mogłem zagrzać go do tych 95 stopni.
W czasie jazdy mam tak samo jak Ty, powietrze dmucha w chłodnicę i przez to się chłodzi.
Sprawdź w którym momencie włącza się wentylator.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » czw paź 08, 2009 19:15

Wentylator się włącza w sumie ciezko jest zeby wskazowka poszla za srodek chyba ze cisne go mozno pod gore albo pod stromy wyjazd. POtakim przegonieniu gdzie kreska wyjdzie troche poza srodek po wylaczeniu auta i tak wentylator sie chwile kreci.

Troche mnie to martwi ten stan rzeczy, ze sie nie chce bidak dogrzac:)


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 08, 2009 19:38

NightRider pisze:Silniczek wentylatora ma (nie wiem jak to dokładnie określić) dwie fazy obrotów. Pierwsza włącza się przy 84 stopniach a druga (czyli wtedy szybciej wiatrak się kręci) przy 95 st.
Co ty gadasz,termostat ma temperaturę otwarcia +- 87st,to jakim cudem wentylator się ma włączyć wcześniej :bajer:
raf-gog, termostat wymień...



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw paź 08, 2009 19:48

bongo pisze:Co ty gadasz,termostat ma temperaturę otwarcia +- 87st,to jakim cudem wentylator się ma włączyć wcześniej :bajer:
Sorry. Przejęzyczenie. Tak czy siak wentylator powinien włączać się chwilkę przed osiągnięciem 90 stopni.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » czw paź 08, 2009 19:54

bongo, Hm z tego co ja widzialem w motoryzacyjnym jak do poprzedniego golfa termostat kupowalem, to on ma tylko za zadanie otworzyc "duzy" obieg plynu chlodzacego, a do wlaczania wiatrak jest czujnik temperatury, który wkreca sie do chlodnicy, a takie ustrojstwo w zaleznosci od producenta ma rozne temperatury wlaczania wiatrak. Specyfikacja mojego samochodu mowi wlasnie o temp. +/- 87 stopni ale w sklepie zaproponowano mi nawet taki co pierwszy bieg wiatraka wlacza przy 82. Sadze, że NightRider, dobrze prawi, ale dlaczego tak jest to skonstrulowane moge sie tylko domyslac bo z mechanika mam malo wspolnego, ale sadze ze pierwszy stopien jest wlasnie po to zeby jak najponiej doprowadzic do wlaczenia "duzego" obiegu wody.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » czw paź 08, 2009 20:03

U mnie od zawsze jest taj ze w trasie przy takich predkosciach mam troche za polową wskaznik tem.. w wentylator wlancza sie jak wskaznik winduje na 3/4 skali


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » czw paź 08, 2009 20:08

Dzikuvip, hmm Ty to znowu masz na odwrot musze dorwac gdzies termometr wyskalowany do 100C gdzie taki cudo mozna nabyc TANIO??


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 08, 2009 20:09

raf-gog pisze:Specyfikacja mojego samochodu mowi wlasnie o temp. +/- 87 stopni ale w sklepie zaproponowano mi nawet taki co pierwszy bieg wiatraka wlacza przy 82.
A powiedz mi co to da że czujnik ma 82 st jeśli termostat ma 87st?I nie mówimy tu o pełnym otwarciu termostatu bo to następuje przy około 100st.
Jeśli termostat nie puści dużego obiegu to ciecz chłodząca nie będzie miła kontaktu z czujnikiem włączenia wentylatora który zamontowany jest przecież w chłodnicy...



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » czw paź 08, 2009 20:13

raf-gog pisze:w zaleznosci od producenta ma rozne temperatury wlaczania wiatrak.
Sprawdziłem i jest od 88 stopni.
Dzikuvip pisze:U mnie od zawsze jest taj ze w trasie przy takich predkosciach mam troche za polową wskaznik tem.. w wentylator wlancza sie jak wskaznik winduje na 3/4 skali
Czyli od zawsze źle. Ja też tak miałem i po wymianie czujnika w chłodnicy zaczęło być w końcu normalnie, tzn (patrząc na dane producenta odnośnie czujnika temp) JUŻ przy 88 stopniach powinien włączyć się wentylator. Diesel jest bardzo wyczulony na wysoką temperaturę i szkodą mu takie "3/4 skali". Przez to uszczelka pójdzie się wcześniej walić.

Druga z kolei bardzo ciekawa sprawa.
Wtedy, kiedy miałem jeszcze stary czujnik przy lekkim butowaniu na trasie od 120-150 temperatura wskakiwała właśnie na ciut mniej 3/4 skali...
Po jego wymianie nie wyszła poza połowę, mimo że bardzo tego chciałem. Z ciekawości, sprawdzić czy działa :)
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 20:16 przez Toshiba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » czw paź 08, 2009 20:18

bongo, No to żeś mnie zastrzelił :bigok: :bigok: punkcik dla Ciebie, a to nie jest tak ze w skald malego obiegu wchodzi chlodnica z tym zamknieta a cyrkualcja wody przez nia to dopiero duzy obieg?? Kurde jak ja malo wiem.

No to nic najpierw wymienie ten czujnik (chociaz z 10miesiecy temu go wymienialem) jak sie nie ustabilizuje to idzie termostat do wymiany.
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 20:22 przez raf-gog, łącznie zmieniany 1 raz.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 08, 2009 20:22

a to nie jest tak ze w skald malego obiegu wchodzi chlodnica
Nie,bo przepływ do niej zamyka właśnie termostat.
NightRider pisze:Sprawdziłem i jest od 88 stopni.
A ja sprawdziłem w książce i znalazłem coś innego: Obrazek



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » czw paź 08, 2009 20:23

bongo, ale tutaj jest mowa o wiatraku ktory ma tylko jedn bieg a my prawimy o wiatraku 2 biegowym moz ez tego powodu nasze rozbieznosci??


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw paź 08, 2009 20:24

raf-gog pisze:No to nic najpierw wymienie ten czujnik
Wymiana czujnika od wentylatora nic nie da bo czujnik temperatury wskaznika jest w głowicy...

[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 20:25 ]
raf-gog, 93-98 albo ślepy jestem albo widzę dwa zakresy temperatury?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości