Strona 1 z 1
Regulacja dawki paliwa, i obrotów. Recznie.
: śr paź 07, 2009 00:57
autor: Nowicjusz2009
Witam byla taka sprawa ze silnik gdy przytrzymalo sie go na obrotach dlugo schodzil z nich. Pomyslelismy ze dawka paliwa jest za duża. I na pompie wtryskowej sa 2 srubki jedna od dawki paliwa 2 od obrotow.
Skrecilismy dawke paliwa i podnieslismy oborty.
I zaczol szybciej schodzic z obrotow. Ale zadzol sie bardziej dygotac.
Moje pytania brzmia:
- czy mozna tak zepsuc silnik ??
- jak to naregulowac odpowiednio ??
- do kogo sie zglosic ??
Bo jednak to chyba nie jest tak dobrze jak powinno byc.
Bo mam wrazenie ze od tego czasu po trasie :
zaczol brac olej,
z bagnetu wydostaje sie olej. Wychodzi z niego. Przedostaje sie przez usczelke.
Objawy po trasie 80 km.
pod filtrem powietrza na dole w obudowe olej.
CZY TO MOZE BYC ODMA ??
Nie bieze wody. Nie ma serka.
: śr paź 07, 2009 02:20
autor: grandi
Wyczyść dolot nowy filtr powietrza paliwa przed zimą i wyczyść odme i powinno być ok
I na pompie wtryskowej sa 2 srubki jedna od dawki paliwa 2 od obrotow.
Jedna jest od obrotów druga od wydatku szczątkowego , żle ustawiliście wydatek szczątkowy i telepie budą , podjedź na ustawienie pompy 40 zł i sprawdzenie kąta wtrysku przed zimą
: śr paź 07, 2009 08:02
autor: Michał_1977
Kolego Nowicjusz2009, jeżeli masz silnik z turbiną (nie wiem dlaczego nie podałeś w profilu?),i piszesz,że długo schodził z obrotów,a na dodatek wszystko w dolocie ocieka olejem,to nic innego nie nasuwa mi się na myśl,niż to,że turbina zrzygała się olejem.Jeżeli jest tak jak ja piszę,to najlepiej odpuść sobie jazdę i szukaj drugiej turbiny,bo jak silnik dobrze się sztachnie tym olejem,to nie zdołasz go zgasić i części z silnika będziesz szukał u sąsiada-po prostu nabierze takich obrotów,że się rozwali.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji,to przede wszystkim podaj co to za silnik.Wtedy i nam będzie łatwiej.
: śr paź 07, 2009 08:10
autor: grandi
Michaś racja ale też ja miałem tak samo po wymianie uszczelniaczy oleju w filtrze juz nie ma
: śr paź 07, 2009 08:30
autor: arwam
i jeszcze jedno pytanie czy olej masz w przewodzie od filtra powietrza do turba czy od turba do silnika
: śr paź 07, 2009 09:13
autor: Nowicjusz2009
To jest sam dizel.
: śr paź 07, 2009 12:03
autor: Michał_1977
Więc jeżeli jest wolnossak i piszesz,że:
Nowicjusz2009 pisze:zaczol brac olej,
z bagnetu wydostaje sie olej.
Nowicjusz2009 pisze:pod filtrem powietrza na dole w obudowe olej.
to jestem skłonny stwierdzić,że
pierścienie tłokowe do wymiany.
Przedostający się nad tłoki olej powoduje wyższe obroty,a przedmuchy kompresji w dół silnika,powodują wyrzucanie oleju przez bagnet i przez odmę,dlatego olej znajduje się puszce filtra i na pewno w samym dolocie,którym także dostaje się do komory spalania,no i oczywiście jest spalany
[ Dodano: 07 Paź 2009 12:12 ]
grandi, silnik może brać olej przez uszczelniacze (zgadzam się z tym jak najbardziej),tylko nie widzę związku z wyrzucaniem oleju przez bagnet

.
Mi to ewidentnie pachnie pierścieniami...
: śr paź 07, 2009 13:48
autor: Nowicjusz2009
A mam pytanie jest to mozliwe przez zmienianie tych reczy na popie wtryskowej ??
A ile takie pierscienie kosztuja ?? Trzeba robic remont silnika ??
: śr paź 07, 2009 15:17
autor: arwam
Nowicjusz2009 pisze:A mam pytanie jest to mozliwe przez zmienianie tych reczy na popie wtryskowej ??
nie jest to spowodowane tym chyba że dowaliłeś tak dużą dawkę że było za Tobą ciemno to wtedy najprawdopodobniej upiekło silnik
Nowicjusz2009 pisze:A ile takie pierscienie kosztuja ??
dobre kosztują w granicach 200zł ale jeśli nie umiesz sam tego zrobić to razem z robocizną mechanika wyjdzie cię 500-600zł w zależności od auta i silnika
: śr paź 07, 2009 17:19
autor: Nowicjusz2009
Ja ujolem dawki paliwa nie dodalem.