Strona 1 z 1

Regulacja dawki paliwa, i obrotów. Recznie.

: śr paź 07, 2009 00:57
autor: Nowicjusz2009
Witam byla taka sprawa ze silnik gdy przytrzymalo sie go na obrotach dlugo schodzil z nich. Pomyslelismy ze dawka paliwa jest za duża. I na pompie wtryskowej sa 2 srubki jedna od dawki paliwa 2 od obrotow.
Skrecilismy dawke paliwa i podnieslismy oborty.
I zaczol szybciej schodzic z obrotow. Ale zadzol sie bardziej dygotac.

Moje pytania brzmia:
- czy mozna tak zepsuc silnik ??
- jak to naregulowac odpowiednio ??
- do kogo sie zglosic ??
Bo jednak to chyba nie jest tak dobrze jak powinno byc.

Bo mam wrazenie ze od tego czasu po trasie :
zaczol brac olej,
z bagnetu wydostaje sie olej. Wychodzi z niego. Przedostaje sie przez usczelke.
Objawy po trasie 80 km.
pod filtrem powietrza na dole w obudowe olej.
CZY TO MOZE BYC ODMA ??
Nie bieze wody. Nie ma serka.

: śr paź 07, 2009 02:20
autor: grandi
Wyczyść dolot nowy filtr powietrza paliwa przed zimą i wyczyść odme i powinno być ok

I na pompie wtryskowej sa 2 srubki jedna od dawki paliwa 2 od obrotow.

Jedna jest od obrotów druga od wydatku szczątkowego , żle ustawiliście wydatek szczątkowy i telepie budą , podjedź na ustawienie pompy 40 zł i sprawdzenie kąta wtrysku przed zimą

: śr paź 07, 2009 08:02
autor: Michał_1977
Kolego Nowicjusz2009, jeżeli masz silnik z turbiną (nie wiem dlaczego nie podałeś w profilu?),i piszesz,że długo schodził z obrotów,a na dodatek wszystko w dolocie ocieka olejem,to nic innego nie nasuwa mi się na myśl,niż to,że turbina zrzygała się olejem.Jeżeli jest tak jak ja piszę,to najlepiej odpuść sobie jazdę i szukaj drugiej turbiny,bo jak silnik dobrze się sztachnie tym olejem,to nie zdołasz go zgasić i części z silnika będziesz szukał u sąsiada-po prostu nabierze takich obrotów,że się rozwali.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji,to przede wszystkim podaj co to za silnik.Wtedy i nam będzie łatwiej.

: śr paź 07, 2009 08:10
autor: grandi
Michaś racja ale też ja miałem tak samo po wymianie uszczelniaczy oleju w filtrze juz nie ma

: śr paź 07, 2009 08:30
autor: arwam
i jeszcze jedno pytanie czy olej masz w przewodzie od filtra powietrza do turba czy od turba do silnika

: śr paź 07, 2009 09:13
autor: Nowicjusz2009
To jest sam dizel.

: śr paź 07, 2009 12:03
autor: Michał_1977
Więc jeżeli jest wolnossak i piszesz,że:
Nowicjusz2009 pisze:zaczol brac olej,
z bagnetu wydostaje sie olej.
Nowicjusz2009 pisze:pod filtrem powietrza na dole w obudowe olej.
to jestem skłonny stwierdzić,że pierścienie tłokowe do wymiany.
Przedostający się nad tłoki olej powoduje wyższe obroty,a przedmuchy kompresji w dół silnika,powodują wyrzucanie oleju przez bagnet i przez odmę,dlatego olej znajduje się puszce filtra i na pewno w samym dolocie,którym także dostaje się do komory spalania,no i oczywiście jest spalany :bigok:

[ Dodano: 07 Paź 2009 12:12 ]
grandi, silnik może brać olej przez uszczelniacze (zgadzam się z tym jak najbardziej),tylko nie widzę związku z wyrzucaniem oleju przez bagnet :wink: .
Mi to ewidentnie pachnie pierścieniami...

: śr paź 07, 2009 13:48
autor: Nowicjusz2009
A mam pytanie jest to mozliwe przez zmienianie tych reczy na popie wtryskowej ??
A ile takie pierscienie kosztuja ?? Trzeba robic remont silnika ??

: śr paź 07, 2009 15:17
autor: arwam
Nowicjusz2009 pisze:A mam pytanie jest to mozliwe przez zmienianie tych reczy na popie wtryskowej ??
:panna:

nie jest to spowodowane tym chyba że dowaliłeś tak dużą dawkę że było za Tobą ciemno to wtedy najprawdopodobniej upiekło silnik
Nowicjusz2009 pisze:A ile takie pierscienie kosztuja ??
dobre kosztują w granicach 200zł ale jeśli nie umiesz sam tego zrobić to razem z robocizną mechanika wyjdzie cię 500-600zł w zależności od auta i silnika

: śr paź 07, 2009 17:19
autor: Nowicjusz2009
Ja ujolem dawki paliwa nie dodalem.