Strona 1 z 2
turbosprężarka póżno doładowuje
: wt paź 06, 2009 19:34
autor: pablo4451
Witam wszystkich na forum. Jestem nowy więc jesli robię coś nie tak prosze mnie mocno nie karcić
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
w moim golfie mk2 1.6td (JR) pożno włącza sie turbo a mianowicie dopiero przy około 3.200 obr. jakis czas temu mulił mi sie więc wytłukłem katalizator ale obudowa kata została i od razu były efekty od razu zaczął sie fajnie zawijać ale po jakichś 3 tygodniach znowu troche zesłabł turbospręzarka moze troche wczesniej doładowywała wtedy tak 3.000 obr więc niewiele. co to może być prosze o porady.
![otepienie :otepienie:](./images/smilies/otepienie.gif)
: wt paź 06, 2009 19:38
autor: jarekkoval
w JR miales katalizator ?
prawdopodobnie masz pod maska garreta t3 ktory jednak najpozniej sie budzi w porownaniu do pozostalych turbin z td
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
przy 3k to mysle ze normalny wynik
: wt paź 06, 2009 19:42
autor: pablo4451
no nie wiem czy to sie fachowo nazywał katalizator ale tak samo wyglądał
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
mam turbinke KKK na ale jak mi sie zwija przy 3,200 obr to nie póżno ???
[ Dodano: 06 Paź 2009 19:47 ]
no tak tak wiem ze turbo pracuje cały czas tak tylko mi sie napisało
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
a jak sprawdzić ten zawór ???
[ Dodano: 06 Paź 2009 19:55 ]
myślałem ze wczesniej powinno być odczuwalne doładowanie a nie dopiero przy 3.200 obr
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
przeciez jak czuc ze ciągnie dopiero przy 3.200 to chwileczka jest i zaraz trzeba redukować na wiekszy bieg i po ciągnięciu
[ Dodano: 06 Paź 2009 20:03 ]
jeśli ktoś ma jakięś doświadczenia w tym temacie to prosze o opinie
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
: wt paź 06, 2009 20:18
autor: bongo
pablo4451 pisze:jeśli ktoś ma jakięś doświadczenia w tym temacie to prosze o opinie
Polecam lekturę działu diesel
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: wt paź 06, 2009 20:32
autor: Dziku VR6
pablo4451 pisze:mam turbinke KKK
Czyli masz prawdopodobnie k24 taki sam muł jak T3 od garrett tez w JR mialem katalizator ktory nie był mile potraktowany
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
u mnie tez czuc kolo 3tys obr ze idzie dopiero pożądnie
[ Dodano: Wto 06 Paź, 2009 ]
Potkręć toche turbinke i minimalnie podlej paliwkiem bedzie szybciej sie wkrecal
: wt paź 06, 2009 20:35
autor: Michał_1977
Jak masz K-24,to ona już tak ma,że późno wstaje.
Zawór upustowy Waste Gate nie ma z tym nic wspólnego,chyba,że zapiekł się w pozycji otwartej,ale to się raczej nie zdarza.Natomiast jak jest zapieczony w pozycji zamkniętej,to turbina i tak powinna wstawać tak jak w książkach pisane,tylko by po prostu przeładowywała.
Możesz spróbować ruszyć trochę kątem wtrysku,powinno się poprawić.Jeżeli silnik pracuje twardo i klekocze głośno,to go trochę opóźnij,jeżeli pracuje miękko,cicho,to trochę przyspiesz,bo zarówno za wczesny jak i za późny kąt wtrysku ma wpływ na to kiedy turbo wstaje
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
: wt paź 06, 2009 20:35
autor: pablo4451
mam turbo KKK jak juz wcześniej napisałem. też masz GTD ??? silnik JR 70KM ??????
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
: wt paź 06, 2009 20:36
autor: mrozoo
podkrec dawke tak ze na postoju poprzygazowaniu bedzie zaslona + LDA i bedzie ci wczesniej wstawala
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: wt paź 06, 2009 20:37
autor: pablo4451
no silnik pracuje dość twardo
: wt paź 06, 2009 20:38
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:u mnie tez czuc kolo 3tys obr ze idzie dopiero pożądnie
U mnie
z pompą 10mm turbina K-24 bierze się do roboty od 2600rpm,ale dopóki miałem zbyt przyspieszony kąt wtrysku,to wstawała od 3200-3400rpm.
: wt paź 06, 2009 20:38
autor: pablo4451
no teraz na postoju jak dam w pedał to jest tylko taki szary moze ciemno szary mały dymek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
nie ma zasłony dymnej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: wt paź 06, 2009 20:41
autor: Michał_1977
pablo4451 pisze:no teraz na postoju jak dam w pedał to jest tylko taki szary moze ciemno szary mały dymek
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
nie ma zasłony dymnej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na postoju turbo nie ciśnie,tylko pod obciążeniem,dlatego dymi.Mało silnik dostaje powietrza.
: wt paź 06, 2009 20:42
autor: pablo4451
pod obciążeniem tez nie ma zasłony tylko tak samo szary i tez nie za wiele
: wt paź 06, 2009 20:43
autor: Dziku VR6
Michaś_1977 pisze:U mnie z pompą 10mm turbina K-24 bierze się do roboty od 2600rpm,ale dopóki miałem zbyt przyspieszony kąt wtrysku,to wstawała od 3200-3400rpm.
Pompa 10mm daje wiecej paliwa i ca za tym idzie spalin ktore szybciej rozpedzają turbike nawet takiego muła jak "KKK k24", tylko zakladac do takich turbin wieksze pompy
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)