Strona 1 z 2

turbosprężarka póżno doładowuje

: wt paź 06, 2009 19:34
autor: pablo4451
Witam wszystkich na forum. Jestem nowy więc jesli robię coś nie tak prosze mnie mocno nie karcić :crazy: w moim golfie mk2 1.6td (JR) pożno włącza sie turbo a mianowicie dopiero przy około 3.200 obr. jakis czas temu mulił mi sie więc wytłukłem katalizator ale obudowa kata została i od razu były efekty od razu zaczął sie fajnie zawijać ale po jakichś 3 tygodniach znowu troche zesłabł turbospręzarka moze troche wczesniej doładowywała wtedy tak 3.000 obr więc niewiele. co to może być prosze o porady. :otepienie:

: wt paź 06, 2009 19:38
autor: jarekkoval
w JR miales katalizator ?
prawdopodobnie masz pod maska garreta t3 ktory jednak najpozniej sie budzi w porownaniu do pozostalych turbin z td
:) przy 3k to mysle ze normalny wynik

: wt paź 06, 2009 19:42
autor: pablo4451
no nie wiem czy to sie fachowo nazywał katalizator ale tak samo wyglądał :grin: mam turbinke KKK na ale jak mi sie zwija przy 3,200 obr to nie póżno ???

[ Dodano: 06 Paź 2009 19:47 ]
no tak tak wiem ze turbo pracuje cały czas tak tylko mi sie napisało :blush: a jak sprawdzić ten zawór ???

[ Dodano: 06 Paź 2009 19:55 ]
myślałem ze wczesniej powinno być odczuwalne doładowanie a nie dopiero przy 3.200 obr :grrr: przeciez jak czuc ze ciągnie dopiero przy 3.200 to chwileczka jest i zaraz trzeba redukować na wiekszy bieg i po ciągnięciu :(

[ Dodano: 06 Paź 2009 20:03 ]
jeśli ktoś ma jakięś doświadczenia w tym temacie to prosze o opinie :grin:

: wt paź 06, 2009 20:18
autor: bongo
pablo4451 pisze:jeśli ktoś ma jakięś doświadczenia w tym temacie to prosze o opinie
Polecam lekturę działu diesel :bigok:

: wt paź 06, 2009 20:32
autor: Dziku VR6
pablo4451 pisze:mam turbinke KKK
Czyli masz prawdopodobnie k24 taki sam muł jak T3 od garrett tez w JR mialem katalizator ktory nie był mile potraktowany :satan: u mnie tez czuc kolo 3tys obr ze idzie dopiero pożądnie

[ Dodano: Wto 06 Paź, 2009 ]
Potkręć toche turbinke i minimalnie podlej paliwkiem bedzie szybciej sie wkrecal

: wt paź 06, 2009 20:35
autor: Michał_1977
Jak masz K-24,to ona już tak ma,że późno wstaje.
Zawór upustowy Waste Gate nie ma z tym nic wspólnego,chyba,że zapiekł się w pozycji otwartej,ale to się raczej nie zdarza.Natomiast jak jest zapieczony w pozycji zamkniętej,to turbina i tak powinna wstawać tak jak w książkach pisane,tylko by po prostu przeładowywała.
Możesz spróbować ruszyć trochę kątem wtrysku,powinno się poprawić.Jeżeli silnik pracuje twardo i klekocze głośno,to go trochę opóźnij,jeżeli pracuje miękko,cicho,to trochę przyspiesz,bo zarówno za wczesny jak i za późny kąt wtrysku ma wpływ na to kiedy turbo wstaje :wink:

: wt paź 06, 2009 20:35
autor: pablo4451
mam turbo KKK jak juz wcześniej napisałem. też masz GTD ??? silnik JR 70KM ?????? :chytry:

: wt paź 06, 2009 20:36
autor: mrozoo
podkrec dawke tak ze na postoju poprzygazowaniu bedzie zaslona + LDA i bedzie ci wczesniej wstawala :bajer:

: wt paź 06, 2009 20:37
autor: pablo4451
no silnik pracuje dość twardo

: wt paź 06, 2009 20:38
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:u mnie tez czuc kolo 3tys obr ze idzie dopiero pożądnie
U mnie z pompą 10mm turbina K-24 bierze się do roboty od 2600rpm,ale dopóki miałem zbyt przyspieszony kąt wtrysku,to wstawała od 3200-3400rpm.

: wt paź 06, 2009 20:38
autor: pablo4451
no teraz na postoju jak dam w pedał to jest tylko taki szary moze ciemno szary mały dymek ;) nie ma zasłony dymnej :)

: wt paź 06, 2009 20:41
autor: Michał_1977
pablo4451 pisze:no teraz na postoju jak dam w pedał to jest tylko taki szary moze ciemno szary mały dymek ;) nie ma zasłony dymnej :)
Na postoju turbo nie ciśnie,tylko pod obciążeniem,dlatego dymi.Mało silnik dostaje powietrza.

: wt paź 06, 2009 20:42
autor: pablo4451
pod obciążeniem tez nie ma zasłony tylko tak samo szary i tez nie za wiele

: wt paź 06, 2009 20:43
autor: Dziku VR6
Michaś_1977 pisze:U mnie z pompą 10mm turbina K-24 bierze się do roboty od 2600rpm,ale dopóki miałem zbyt przyspieszony kąt wtrysku,to wstawała od 3200-3400rpm.
Pompa 10mm daje wiecej paliwa i ca za tym idzie spalin ktore szybciej rozpedzają turbike nawet takiego muła jak "KKK k24", tylko zakladac do takich turbin wieksze pompy :bigok: