turbosprężarka póżno doładowuje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pablo4451
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:49
Lokalizacja: Suwałki

turbosprężarka póżno doładowuje

Post autor: pablo4451 » wt paź 06, 2009 19:34

Witam wszystkich na forum. Jestem nowy więc jesli robię coś nie tak prosze mnie mocno nie karcić :crazy: w moim golfie mk2 1.6td (JR) pożno włącza sie turbo a mianowicie dopiero przy około 3.200 obr. jakis czas temu mulił mi sie więc wytłukłem katalizator ale obudowa kata została i od razu były efekty od razu zaczął sie fajnie zawijać ale po jakichś 3 tygodniach znowu troche zesłabł turbospręzarka moze troche wczesniej doładowywała wtedy tak 3.000 obr więc niewiele. co to może być prosze o porady. :otepienie:



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt paź 06, 2009 19:38

w JR miales katalizator ?
prawdopodobnie masz pod maska garreta t3 ktory jednak najpozniej sie budzi w porownaniu do pozostalych turbin z td
:) przy 3k to mysle ze normalny wynik



Awatar użytkownika
pablo4451
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:49
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pablo4451 » wt paź 06, 2009 19:42

no nie wiem czy to sie fachowo nazywał katalizator ale tak samo wyglądał :grin: mam turbinke KKK na ale jak mi sie zwija przy 3,200 obr to nie póżno ???

[ Dodano: 06 Paź 2009 19:47 ]
no tak tak wiem ze turbo pracuje cały czas tak tylko mi sie napisało :blush: a jak sprawdzić ten zawór ???

[ Dodano: 06 Paź 2009 19:55 ]
myślałem ze wczesniej powinno być odczuwalne doładowanie a nie dopiero przy 3.200 obr :grrr: przeciez jak czuc ze ciągnie dopiero przy 3.200 to chwileczka jest i zaraz trzeba redukować na wiekszy bieg i po ciągnięciu :(

[ Dodano: 06 Paź 2009 20:03 ]
jeśli ktoś ma jakięś doświadczenia w tym temacie to prosze o opinie :grin:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt paź 06, 2009 20:18

pablo4451 pisze:jeśli ktoś ma jakięś doświadczenia w tym temacie to prosze o opinie
Polecam lekturę działu diesel :bigok:



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt paź 06, 2009 20:32

pablo4451 pisze:mam turbinke KKK
Czyli masz prawdopodobnie k24 taki sam muł jak T3 od garrett tez w JR mialem katalizator ktory nie był mile potraktowany :satan: u mnie tez czuc kolo 3tys obr ze idzie dopiero pożądnie

[ Dodano: Wto 06 Paź, 2009 ]
Potkręć toche turbinke i minimalnie podlej paliwkiem bedzie szybciej sie wkrecal


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt paź 06, 2009 20:35

Jak masz K-24,to ona już tak ma,że późno wstaje.
Zawór upustowy Waste Gate nie ma z tym nic wspólnego,chyba,że zapiekł się w pozycji otwartej,ale to się raczej nie zdarza.Natomiast jak jest zapieczony w pozycji zamkniętej,to turbina i tak powinna wstawać tak jak w książkach pisane,tylko by po prostu przeładowywała.
Możesz spróbować ruszyć trochę kątem wtrysku,powinno się poprawić.Jeżeli silnik pracuje twardo i klekocze głośno,to go trochę opóźnij,jeżeli pracuje miękko,cicho,to trochę przyspiesz,bo zarówno za wczesny jak i za późny kąt wtrysku ma wpływ na to kiedy turbo wstaje :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pablo4451
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:49
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pablo4451 » wt paź 06, 2009 20:35

mam turbo KKK jak juz wcześniej napisałem. też masz GTD ??? silnik JR 70KM ?????? :chytry:



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » wt paź 06, 2009 20:36

podkrec dawke tak ze na postoju poprzygazowaniu bedzie zaslona + LDA i bedzie ci wczesniej wstawala :bajer:



Awatar użytkownika
pablo4451
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:49
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pablo4451 » wt paź 06, 2009 20:37

no silnik pracuje dość twardo



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt paź 06, 2009 20:38

Dzikuvip pisze:u mnie tez czuc kolo 3tys obr ze idzie dopiero pożądnie
U mnie z pompą 10mm turbina K-24 bierze się do roboty od 2600rpm,ale dopóki miałem zbyt przyspieszony kąt wtrysku,to wstawała od 3200-3400rpm.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pablo4451
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:49
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pablo4451 » wt paź 06, 2009 20:38

no teraz na postoju jak dam w pedał to jest tylko taki szary moze ciemno szary mały dymek ;) nie ma zasłony dymnej :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt paź 06, 2009 20:41

pablo4451 pisze:no teraz na postoju jak dam w pedał to jest tylko taki szary moze ciemno szary mały dymek ;) nie ma zasłony dymnej :)
Na postoju turbo nie ciśnie,tylko pod obciążeniem,dlatego dymi.Mało silnik dostaje powietrza.
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 20:41 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pablo4451
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:49
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pablo4451 » wt paź 06, 2009 20:42

pod obciążeniem tez nie ma zasłony tylko tak samo szary i tez nie za wiele



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » wt paź 06, 2009 20:43

Michaś_1977 pisze:U mnie z pompą 10mm turbina K-24 bierze się do roboty od 2600rpm,ale dopóki miałem zbyt przyspieszony kąt wtrysku,to wstawała od 3200-3400rpm.
Pompa 10mm daje wiecej paliwa i ca za tym idzie spalin ktore szybciej rozpedzają turbike nawet takiego muła jak "KKK k24", tylko zakladac do takich turbin wieksze pompy :bigok:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości