Strona 1 z 1

Cieżko odpala

: wt paź 06, 2009 19:23
autor: marcinb87
Witam
Przejrzałem forum ale nie znalazłem dokładnie takiego problemu jak ja mam przy odpalaniu.

Problem z odpalaniem pojawia się i na ciepłym silniku i na zimnym.
Za każdym razem grzeje świece, przekręcam kluczyk 4-5 razy pokręci i odpala ale od razu gaśnie muszę go dłużej przytrzymać na rozruszniku ( 2 - 3 sekundy) i wtedy nie gaśnie ale aż całym silnikiem zatrzęsie po odpaleniu...
Nie kopci, po podłączeniu VAG-a błąd 17965 ale on chyba nie ma z tym nic wspólnego.

Dodam że kiedyś miałem Fiata Bravo LPG miałem bardzo podobne problemy wtedy wymiana pompy paliwa pomogła nie wiem czy teraz też mam to samo ?

Aha i akumulator mam słaby

: wt paź 06, 2009 19:45
autor: tomekzabrze
zoabcz zaworek zwrotny paliwa ktosy jest na filtrze moz ebyc uszkodzny paliwo si ebedzie wracac i zanim zassa nowe to kreci ( swiece zarowe? )

: wt paź 06, 2009 19:51
autor: marcinb87
świec nie sprawdzałem maja jakieś 15 tys. za sobą

: wt paź 06, 2009 20:11
autor: PinkFloyd
Po pierwsze masz błąd przeładowania zrób pełne logi dynamiczne grup 003, 008, 011 ale to nie ma wpływu na odpalanie. Nie jeździj tak za długo po turbinka może pofrunac. Sprawdz jakie wartosci są dla kąta wtrysku, czy w przewodzie paliwowym jest powietrze. Jezeli żle pali na zimno i ciepło zanim na poczatek sparwdził bym rozrusznik, on musi pokrecic w TDI do ok 400 obr na minute i suw pracy musi byc szybki ze sprezyc mieszanke. W TDI bez świec zarowych do ok -5st pali bez problemu,poza tym one sie uruchamiaja jak płyn chłodniczy ma temp. ponizej 7st C. . Zregeneruj rozrusznik ( nie tylko tulejki ale do wymiany tez szczotki- mimo ze sa np. dobrej długości na koncu sa lekko przegżane i rozrusznik juz na starce ma straty ) , zobacz stan akumulatora, najpierw kąt wtrysku do sparwdzenia , czy ukłąd się zapowietrza. To powinno pomóc. Jak to wyeliminujesz i rozrusznik wg ciebie kreci jak szlifierka a nie tak ze mozesz policz cykle jego pracy wtedy ostatecznie mozna dygnac dawke startowa vagiem. Poza tym podaj jaki to silnik, jakie oznaczenie czy VP czy PD? Ale jak auto zapala i potem gasnie parwdopodobnie mozę układ się zapowietrza.

: wt paź 06, 2009 20:30
autor: seba198666
u mnie w mk3 tdi jak bylo goraco odpalal i gasl mialem za pozny kat wtrysku sprawdz wagiem u siebie

: wt paź 06, 2009 21:07
autor: Damian-jg
"PinkFloyd"]zobacz stan akumulatora
Aha i akumulator mam słaby
Tutaj pewnie lezy problem.

: śr paź 07, 2009 11:20
autor: marcinb87
A więc zawiozłem dzisiaj auto do mechanika, powiedział mi że kąty były ustawiane przy wymianie rozrządu czyli jakieś 1,5 miesiąca temu.

Mechanik palił i gasił auto chyba z 20 raz i tak mniej wiecej co 5 raz, rozrusznik kręcił a silnik się na sekunde zatrzymywał i znowu kręcił aż odpalił..

Powiedział że rozkręcą rozrusznik o 15 dowiem się czy w tym trwi problem

[ Dodano: 07 Paź 2009 11:22 ]
ps. silnik AJM czyli oznaczenie chyba PD

[ Dodano: 07 Paź 2009 16:48 ]
No i diagnoza mechanika :
do wymiary koło dwumasowe+sprzęgło :shock: Tylko nie rozumiem dlaczego, podobno ma duży luz ale przy jeździe nic nie czuć i co to ma wspólnego z odpalaniem ?
Dla mnie jedynie mogłoby się zgadzać że zatrzepie autem po odpaleniu...

Podobno rozrusznik jest w dobrym stanie w układzie nie ma powietrza.

[ Dodano: 08 Paź 2009 05:49 ]
Czy może mi ktoś powiedzieć dlaczego mechanik postawił taka diagnoze ?